Inlägg från: Flickan och kråkan |Visa alla inlägg
  • Flickan och kråkan

Bärjackor är relativt dyra, men jag har använt min till flera barn och inte behövt köpa någon annan vinterjacka under tiden så klart väl värd sina pengar. Storleksmässigt så ska man tänka "sin egen storlek" men däremot är vissa modeller och märken relativt stora i storlekarna så man kan behöva gå ner en storlek om man är åt det mindre hållet.

Jag har haft en svart Suse´s kinder:
    www.suseskinder.com/featureskindercoat.htm

Men det finns andra märken och modeller. "Knyt an" har ett par:
    knyt-an.se/barjackor/

Bärskydd av olika slag finns också. Det fästs enbart runt barnet. Lite billigare blir det om du köper begagnat på sjalbarn t.ex. Min har fått vandra vidare för en billig penning. Rejält välanvänd men fortfarande helt funktionell. Enbart skönhetsslitage .

• Flickan och kråkan

Den stora fördelen med en bärjacka eller bärskydd (inte enbart vid lämning/hämtning av större barn) är att man inte blir beroende av en massa ytterkläder. Jag har haft bebis i sjal sovandes hemma (varmt) och har jag behövt gå ut för att hämta eller lämna äldre barn eller något annat så har jag inte behövt väcka för att bylta på en massa kläder. Bara att ta på jackan . Snabbt och smidigt och okomplicerat. Bär man mycket så är det rätt självklart att ha bärjacka eller bärskydd tycker jag. Oerhört smidigt när man har bebis som inte vill somna på kvällen heller. Man har liten i pyjamas och natt-färdig och så tar man bara på sig jackan och ut en promenad. Lätt att bara lägga ner sovande bebis i sängen när man kommer in. Men det beror så klart på hur mycket man bär. Vi bär massor då vi inte har vagn och för att det är mysigt och praktiskt helt enkelt.

Svar på tråden höst/vinter/regn