• Jupiter

Öl, Vin och Sprit i vanliga butiker!

TS- är du på riktigt eller är du ett troll som har sitt roliga?
    Du snackar bara en massa skit som du inte kan styrka och gör som dumma människor ofta gör och det är att utgå från sina erfarenheter och tror det är fakta.
    Du är en gammal alkis som tror att du kan någonting för att du är en gammal alkis haha man måste bara skratta åt dig.
    Känslobaserade argument och känslobaserade inlägg är ingenting som behövs och du borde vara tyst och släppa fram människor som kan tänka istället.
    Du har inte bemött ett enda argument som jag kan läsa istället så babblar du samma meningslösa ord om och om igen.
    Dina åsikter hör inte hemma i ett modernt samhälle och vi måste bli bättre på att säga emot människor som dig ts, okunniga och dumma människor är den värsta sorten och du är båda.

• Jupiter
    Anonym (Ts) skrev 2014-08-22 11:41:25 följande:
    om du bor utomlands så har du väl mindre koll på hur det är i Sverige? att sitta och påstå att det är bra här i Sverige för att vi har ett systembolag när det gäller alkoholmissbruk är ju ett bevis på att du inte har någon större koll på hur det ligger till här.
    Haha du är bara för rolig.
    Kan du helt ärligt stå för det där inlägget? ser du inte hur dumt det är?
    Vi tar det igen, du tror att du kan något om alkoholpolitik för att du är en avdankad alkis? hahaha kom igen.
  • Jupiter
    Anonym (*) skrev 2014-08-22 11:41:08 följande:
    Monopolet minskar inte din frihet, du får dricka hur mycket du vill och när du vill.
    Tillgängligheten minskar inte din frihet, du får dricka hur mycket du vill och när du vill.

Att snacka om frihet i samband med affärers öppettider är ett hån mot alla de som bor i diktaturer.

Precis, du struntar i om konsumtionen ökar, men det kan ju inte makthavarna göra, det är ju dom som ska ta hand om de som drabbas. Att du inte kan se ett samband mellan ökad försäljning och sämre hälsa är ju inte samma sak som att det inte finns.
  • Jupiter
    Anonym (Ts) skrev 2014-08-22 12:51:20 följande:
    "det där är ett grovt personangrepp!" (som din meningsfrände ingram skrev till mig) haha, ok jag är bara en dum gammal alkis som inte ska säga något om alkohol, vi säger så. sköt om er, jag orkar inte mer.
    Tack och lov att du inte orkar mer, folk behöver inte höra med "fyllesnack" från din sida ;) 
  • Jupiter
    Anonym (E) skrev 2014-08-22 13:01:57 följande:

Att släppa alkoholen fri i Sverige bidrar med stor risk till ökat alkoholmissbruk.Ska jag vara helt ärlig tror jag att det mest är personer med problem med alkoholmissbruk som vill släppa på monopolet som Systembolaget har.

• Jupiter
    Anonym (Ts) skrev 2014-08-22 16:17:36 följande:
    brinner och brinner, jag startade en tråd här för att se vad andra tyckte. För mig själv egentligen kvittar det, jag dricker inte alkohol längre. och det är inte tack vare systembolaget som jag inte dricker längre. Men den här människan som kallar sig "NO!" skriver att hon skiter i att folk super ihjäl sig och att parkbänkisar redan är förlorade och sånt. Det är inte en schysst inställning till problemet, vad man än tycker om det där med monopolet eller hur? Och ska det vara på den nivån då skiter jag i det.

Jag har börjat få ordning på mitt eget liv, förhoppningsvis kan man nån dag försöka hjälpa andra att inte hamna i samma skit, och då handlar det så klart om andra saker än att gapa om det är rätt med systembolaget eller inte. Det skulle vara kul att se en omröstning om vad folk vill. Men jag har sagt mitt nu och eftersom folk klagar på att jag säger samma sak om och om igen (fast dom själva gör samma sak) så går det inte att komma vidare. Trevlig helg allihopa! Ta det lugnt med spriten !Cool
    Hur många gånger har du lämnat denna tråd nu?
Svar på tråden Öl, Vin och Sprit i vanliga butiker!