Öl, Vin och Sprit i vanliga butiker!
Jag tycker att alla droger bör vara lättillgängliga till vuxet folk.
Jag tycker att alla droger bör vara lättillgängliga till vuxet folk.
Alla som vill prova har redan provat, fler än nödvändigt då lagen trissar på ungdomens nyfikenhet.
Däremot ska inte vuxet folk få sina tillvaro förstörda för dom väljer annat än laglig nervgift med rus som sänker en till neandertalar tillstånd och kan döda en.
Sant, men man ska fortfarande inte bli straffad för astt man har en annan smaksinne än det staten låter oss.
nej inte alls, det är bara att fråga på gatan i alla storstäder nu, det dröjer inte många minuter förän man har det man önskar.
Mångkultur serru.
haha, snacka om att göra en smärtsam tankevurpa, skulle du köpa heroin om du lagligt kunde?
Nej? Inte?
Inte jag heller.
Men det finns dom som önskar det och dom ska inte bli skadade av nån hycklande moralism.
Dom ska heller inte betala 10 gånger mer än nödvändigt för att ligor som förser landet med droger tar en risk.
Dom ska heller inte drabbas av ojämn kvalitet som kan döda dom.
Varför anser du att alla andra ska lida för att du har problem?
Jag har inga problem med spriten även om det inte är favoriten och jag tycker att systemet är omständligt och kontraproduktivt.
Jobbar i Danmark och jag föredrar verkligen deras metoder.
Önskar jag öl efter jobbet så tar jag upp det när jag ändå handlar till middag, inga tidskrävande omvägar och överpriser, vodka 70 kr litern, ja tack om man kunde hita det på systemet.
Nej, har inte läst tråden, fick bara en egoistiskt intryck när du skrev att du har problem och inte vill se etanol i vanliga affärer.
Dom allra flesta har inga problem och ska inte lida för vad minoritet inte kan hantera. det gäller alkohol och så alla andra droger.
Då måste ha missförstått nått på vägen här ;)
Herregud, folköl till grill, det är helgrån om nått, kall stark är obligatorisk.
Jag kan inte bli gravid så här drick inte alkoholfri alkohol, lika lite som jag använder fettfri majonnäs ;)
Inte i berusningsyfte och en grill är inte riktigt samma på tom skalle ;)
Så att plocka upp ett par välkyllda tillsammans med kyllingen är bara praktiskt.
Gärna för min del!
Att köpa pilser för min del är ett jävla projekt med bussar och skit.
Det kan extrabeskattas i butiker, om det ökar skadeverkningarna, det rör mig inte. Bara jag slipper åka ut på äventyr för att få bli full lite då och då.
Extrabeskattas? är du rolig?
Det kostar redan fem gånger mer än hos grannen över bron.
Nej, priserna ska sänkas för att motverka bordershoppar och smugling, det ska inte vara lönsamt.
Nej jag föredrar annat men jag brukar även etanol, min fasta åsikt är att alla drogar bör vara reglerade och tillgängliga för myndigt folk utan inblandning av polis och ytterligare omkostnader.
I dags läget beställer man bara bulk eller hämtar bulk själv, det om nått ökar skadeverkningar då folk har långt mer än hälsosamt på plats och brukar det därefter.
Poängen med bulk är att det blir billigare för flaska, kan beställas på pall.
Så har man hemma alltid och det är en trend som har exploderat.
Att släppa alkoholen fri i Sverige bidrar med stor risk till ökat alkoholmissbruk.Ska jag vara helt ärlig tror jag att det mest är personer med problem med alkoholmissbruk som vill släppa på monopolet som Systembolaget har.
Missbrukare beställer nog mer än gärna bulk för halva priset eller åker utomlands för detsamma
Enda sverige lyckas göra med sina överpriser och begränsad tillgång ät att bidra till mer drickande och minskade skatteintäkter.
Systemet fungerande i början när vi inte var så mobila eller upplysta, med dagens globalisering så är systemet direkt kontraproduktivt.
Nej det gör det inte tyvärr, bara här har du en som har för länge sen slutat bidra till det fiaskot, jag köper min sprit för 100kr litern framför systemets 350.
Nu är jag inte missbrukare men varför ska jag spendera mer än nödvändigt?
Poängen är nog att du kan inte hindra en missbrukare från att få sitt, däremot gör det bara omständligt och rent av straffar vanliga brukare.
Öppettider är onödig omständighet, fyrdubbla priser däremot är straff.
Och igen, man kan inte hindra en missbrukare från att få sitt, det enda man gör här är att öka missbrukarens omkostnad vilket i sig kan skapa brott.
Här är en artikel som visar att Finland har varit där och vill nu införa en restriktivare alkoholpolitik. Folk dricker mer, och skadorna ökar. Men det tar tid innan man ser effekterna av det.
http://www.epochtimes.se/Finland-vill-skaerpa-alkohollagen-a25662.html
Istället för att försöka begränsa folk borde man istället erbjuda mindre skadliga alternativ än alkohol.
Folk kommer berusa sig vad man än tycker om saken.
Finns inget förebyggande att försöka konkurrera med border shoppar, andra länder, smuggling och hembräning med fyrdubbla priser, det gör bara att folk beställer bulk för halva priset.
Helt plötsligt för dom som dricker farligt mycket har dom obegränsad förråd hemma vare sig systemet är öppet eller stängt.
Sen det bästa för att hindra uppståndet av alkoholister är att erbjuda andra droger som inte är lika skadliga som alkohol är.
Helt plötsligt för dom som dricker farligt mycket har dom obegränsad förråd hemma vare sig systemet är öppet eller stängt.
Dom säljer till folk som inte tänker riktigt ja, har du granskat siffrorna hos konkurrenter, hur omfattande smuggling är när man får 100 % vinst och hur det står till med hembränning?.
Obegränsad mängd betyder precis det, man kan vilket tid som helst på dygnet bara fyll på förådet.
Droger är redan fria, säljs på gatan till alla med pengar vilket jag inte önskar då jag har barn som rör sig i trakter.
Jag vill ha en legal kontrollerad försäljning där folk inte skadas för vilka substanser dom stoppar i sig och inte tvingas med våld till att inta en av dom sämsta droger som finns.
Vapen ser jag också mer än gärna legala, jag vill kunna ta hand om mig själv och försvara min familj vid behov, så som det är idag är det endast gäng och folk som vill skada andra som har vapen, låter inte riktigt rätt.