• M0M

Val av BVC i Uppsala?? Hjälp

Hej hej

Jag bor i centrala Uppsala och ska få mitt första barn. Jag undrar vilken BVC som är bäst och vilken ni kommer att/har valt?

Jag vill jättegärna gå med i en bra mammagrupp då ingen av mina vänner har barn än, jag är först ut, så vill gärna ha några som man kan utbyta erfarenheter osv med.

Tacksam för all hjälp!

• Svar på tråden Val av BVC i Uppsala?? Hjälp
  • Linaslus

Vilken MVC har du valt? Båda mina har samariterhemmets BVC och det har varit jätte bra. Vid första barnen hade jag även MVC där och andra gånger valde jag Hjärtat som ligger nere på stan som jag nu ska välja igen.

• M0M

Jag går på hjärtat nu men dom har ju inte BVC där...

• Ja82

Vi går till Pelle Svanslös BVC, ligger i samma lokaler som Hjärtat dvs mitt i centrum. Vi är mycket nöjda och kommer välja det igen nu med andra barnet.

• M0M

Tack så mycket, ska kolla upp Pelle Svanslös Glad

• cage1981

Vi gick/går på Aleris Barncentrum och är sååå nöjda med både BVC och VC. Vi behöll de även när vi flyttade till Knivsta förra året! :)

• M0M

Åhh va kul att ni är så nöjda, då ska jag kolla upp aleris barncentrum med Glad

• Anonym (aleris)

Går på Aleris Barncentrum i luthagen och är mycket nöjda. MIn son har haft en del problem med allergier och barnläkarna där varit mkt bra. Bra tillgänglighet också, fått tid snabbt när det var något brådskande.

Svar på tråden Val av BVC i Uppsala?? Hjälp