otrohet
Har ni ett bra samliv är det väl troligt att han är bisexuell, inte gay. Jag har själv under årens lopp fantiserat om sex med män, och har även haft kontakt med villiga män, men jag har aldrig vågat testa på riktigt. Mest på grund av rädsla för att bli avslöjad. För mig var det en säkerhetsventil eftersom mitt sexbehov och mina sexfantasier inte fick utlopp i mitt förhållande. Men jag har alltid dragits mer till en kvinnokropp än en manskropp. Men det verkar vara väldigt enkelt att hitta en man att sexa med. Inget snack, bara sex. Enkelt att hitta en manlig partner på nätet. (Jag tror jag skulle kunna hitta en manlig sexpartner på ett par dagar, men jag är inte säker på att jag skulle hitta en kvinnlig sexpartner öht. ) Otrohet med en man såg jag som mera oskyldigt eftersom tanken på ett "förhållande" inte fanns med i bilden.
Sex med män var alltså i teorin ett substitut för det heterosexuella samliv jag saknade. Om sexlivet med min partner varit mera frekvent och mera utvecklat hade inte tanken på killsex varit speciellt intressant.
Kanske samma för din man??