Inlägg från: Bavaria Blue |Visa alla inlägg
  • Bavaria Blue

Bajsvägran

Hejsan,

detta kanske låter som en konstig tråd, men jag är absolut seriös och smått förtvivlad. Jag har en snart 3-årig dotter som vägrar att bajsa. När hon blir nödig håller hon emot allt vad hon orkar, och får det på så sätt att gå över. Det kommer bara när vi ger henne laxerande direkt i rumpan (vilket är en hemsk upplevelse för alla). Hon är inte förstoppad, för när det väl kommer är konsistensen lös.

Detta har hållit på i månader, jag är i kontakt med BVC och pedagoger på den lokala familjecentralen, men ännu har vi inte lyckats lösa det.

Jag ser just nu inte alls hur vi ska komma ur denna onda cirkel. Är det någon som varit med om något liknande? Hur löste ni det?

Tacksam för alla råd!!

Bavaria

• Svar på tråden Bajsvägran
  • Bavaria Blue

Oh hjälp, tog det så lång tid! Men tippsen att inte prata om det alls och ta Lactulos är bra, det är nog det vi får prova nu. Att hålla sig en vecka låter mycket, men hellre att det kommer av sig själv än att ge laxerande hela tiden.

Pratade med BVC i morse, och de tyckte att vi skulle sluta med laxerande och öka Lactulosen. Sedan ska vi ta gluten-prov, och efter det kan man få komma till barn- och ungdomspsyk på bajs-skola.

Herregud vad man går igenom som förälder. Men så skönt att veta att det är någon mer där ute som gått igenom något likande. Tack!

• Bavaria Blue

Vi provar också att sluta prata om det, hon vill gå lite på toaletten men än har det inte kommit något... vi får se hur detta slutar! Jobbigt är det i alla fall...

Lycka till ni också!

Svar på tråden Bajsvägran