Bf maj 2015 i Malmö
Hejhej:) Har precis plussat för första gången. Allt är väldigt nytt men samtidigt väldigt spännande. Finns det fler i Malmö som också ska föda i maj om allt går dom det ska??
Hejhej:) Har precis plussat för första gången. Allt är väldigt nytt men samtidigt väldigt spännande. Finns det fler i Malmö som också ska föda i maj om allt går dom det ska??
Hej!
Jag plussade igår och har BF slutet april/början maj. Bor också i Malmö fast det är min andra graviditet så hoppas de är okej jag svarade dig :)
Jag har precis plussat :)
Hur går det för ett tjejer!? Har ni skrivit in er på någon mvc? Måste man gå på hälsosamtal?
Vad glad jag blev att jag hittade denna tråden. Skapade en egen tråd om vårbebisar i Malmö våren 2015 för två dagar sen utan att fått nåt svar... Men nu hittade jag er :)
Va beräknad till 3 maj enligt sista mens men när jag gjorde vul i måndags så flyttade läkaren fram mig 5 dagar. Så plötsligt väntar jag en aprilbebis istället. Men det är ju precis i månadsskiftet så jag hoppas det är ok om jag hoppar in här..??
Såklart ( säger jag som inte skapat gruppen ;))
Hur mår du då? Har du gjort något vul?
Vilken vecka är du nu i?
Själv är jag bara i 5(4+6)
Avboka
Vad glad jag blev att jag hittade denna tråden. Skapade en egen tråd om vårbebisar i Malmö våren 2015 för två dagar sen utan att fått nåt svar... Men nu hittade jag er :)
Va beräknad till 3 maj enligt sista mens men när jag gjorde vul i måndags så flyttade läkaren fram mig 5 dagar. Så plötsligt väntar jag en aprilbebis istället. Men det är ju precis i månadsskiftet så jag hoppas det är ok om jag hoppar in här..??
Hej.
Vad kul att det finns en Malmö tråd.
Första gången jag är gravid så är lite nojjig att allt inte är som det ska.
Är i vecka 5 (4+5) enligt appen. Känns som att det stämmer väldigt väl.
Ska på Hälsosamtal nästa vecka.
Såklart ( säger jag som inte skapat gruppen ;))
Hur mår du då? Har du gjort något vul?
Vilken vecka är du nu i?
Själv är jag bara i 5(4+6)
Avboka
Så spännande! När gjorde du vul? Vi fick inte tid förrän vecka 9 i Malmö så vi bokade i Köpenhamn nästa helg. Då är jag i vecka 7 så vi hoppad få se ett hjärta ticka. Fick ni se det?
Men vi vill liksom oxå känna oss lite trygga :) statistiskt minskar ju risken för missfall till ett par procent efter man ser hjärtat slå (matematiker ;))
Jag mår ganska så bra. Illamåendet börjar lägga sig. Konstigt nog har jag mått som sämst på kvällarna den sista veckan. Ska väl va tvärt om ;p. Är i v 9+0 idag. Har gjort ett vul o ska göra ett till om en vecka. De ville ha lite extra koll på mig + att få mig att känna mig trygg, pga ett missfall tidigt i somras. Kommer vara i v 10+0 vid nästa vul så ser det fortf bra ut då så känns det som att jag kan andas ut lite mer :)
2:a barnet för mig (hrmm, det skrev jag kanske iofs innan). Har en liten kille här hemma som är född jan-11. Längtar så efter att få berätta för honom att han ska bli storebror :)
Så spännande! När gjorde du vul? Vi fick inte tid förrän vecka 9 i Malmö så vi bokade i Köpenhamn nästa helg. Då är jag i vecka 7 så vi hoppad få se ett hjärta ticka. Fick ni se det?
Men vi vill liksom oxå känna oss lite trygga :) statistiskt minskar ju risken för missfall till ett par procent efter man ser hjärtat slå (matematiker ;))
Såg du hjärtljud?
V8+0 va jag i. Skulle fått innan om det inte varit pga att jag va iväg på semester. I vanliga fall gör man det i v 10 hos min läkare. Jag fick innan pga att jag haft missfall tidigare...