Inlägg från: Anonym (usch) |Visa alla inlägg
  • Anonym (usch)

Jag förlorade alla mina barn

Anonym (-) skrev 2014-08-19 22:01:40 följande:

Jag har varit ren i 20 år, och mina barn är 5 och 6 så ja. Jag har överklagat, det var ett år sedan jag förlorade dem. Har kontaktförbud.

Det låter hemskt.

Men är det inte ganska enkelt att visa att man är drogfri? Regelbundna blodprov? Har du möjligtvis annan problematik? Psykisk ohälsa?

Varför har du förresten kontaktförbud? Och förmodligen inget umgänge då heller? Har pappan umgänge med barnen?
  • Anonym (usch)
    Anonym (-) skrev 2014-08-19 22:16:10 följande:

Jag är sjukskriven sen 2 år tillbaks pga psykisk ohälsa. Jag tar regelbundna blodprov. Jag har kontaktförbud för att jag är en osäkerhet för mina barn enligt deras omdöme.

Deras pappa är i fängelse.

Men om du är långtidssjukskriven på grund av psykisk sjukdom så lär du ju varken må eller fungera så bra. Kan det inte ha spelat in i bedömningen månntro?

Vad har du gjort för att lyckas få till ett kontaktförbud?
  • Anonym (usch)
    Anonym (-) skrev 2014-08-19 22:28:32 följande:

Jag har bulimi och självskadarbeteende, inget skada barn beteende

Ett självskadebeteende är bara ett symptom på underliggande djupare problematik.

Jag misstänker att du inte är fullt förmögen att ta hand om dina barn just nu.

Vad tror du själv?
  • Anonym (usch)
    Anonym (-) skrev 2014-08-19 22:37:32 följande:

hon har inte barn

Det är väl tur det.

Man kan vara en för övrigt bra människa men inte klara av att ta hand om barn specifikt.

Det är extremt extremt krävande att ta hand om barn. Det krävs ett stark psyke i kombination med en själslig mognad och en inre harmoni för att klara av det.
  • Anonym (usch)
    Anonym (helt rätt.) skrev 2014-08-20 18:44:06 följande:

Man kanske skulle passa på och sterilisera dig också TS? Så att du inte får för dig att skaffa fler barn som du inte kan ta hand om.

För du måste väl inse att du kan inta ge ett barn en trygg och stabil uppväxt med självskadebeteende och psykisk ohälsa?? Snälla, du måste erkänna det. Annars så blir jag väldigt orolig. Det är ju "lätt" att skaffa fler barn om man bara vill.Och jag hoppas innerligt att du aldrig kommer att få för dig en sån sak.

Vilka jävla grisar ni är!

Bete er som människor om det är vad ni är.
  • Anonym (usch)
    mr me skrev 2014-08-20 19:55:14 följande:

Det här är inte hemskt sagt, det är väldigt bra sagt! Tvångssterilisering är en nödvändighet och något som vi förr eller senare måste återinföra.

Men det är lättare att vara låtsas-"god" och säga "usch" åt sådana idéer, så får barn fara illa istället medan de vuxna sitter och gottar sig åt sin egen självgodhet.

Givetvis måste man göra allt man kan för att förhindra att barn föds in i miljöer med missbrukande och kriminella vuxna. Om de vuxna inte är kapabla att reda sig själva, sin egen sexualitet och fortplantningsdrift till den grad att de låter bli att sätta barn till världen in i den misär de lever i - då borde samhället gripa in.

Sådär, nu kan alla ni feminister/antirasister/humanister/liberaler/marxister/kristna/nudister/övriga kalla mig nazist om ni vill!

Jag vill gärna leva i ett samhälle vars lagstiftning respekterar de mänskliga rättigheterna. Förstår mig inte på människor som vurmar för övergrepp och kroppsstympningar.
  • Anonym (usch)
    Lady Godiva skrev 2014-08-20 22:15:11 följande:

Visst. Låt oss börja med folk som saknar empati, sådana gener är inget att ha så de bör inte föras vidare. Folk som vill stympa andra människor och kränka deras integritet bör naturligtvisockså tvångssteriliseras, en människa som vill utsätta en medmänniska för något så fruktansvärt kan omöjligt vara en lämplig förälder. dessutom vill ni väl föregå med gott exempel. Så varför inte knata till urologen/gynekologen redan i morgon?

Nazist tänker jag inte kalla dig, du verkar ju tycka att det är en komplimang och några sådana förtjänar du sannerligen inte. Men saker ska kallas vid sina rätta namn, så jag tänker kalla dig oempatisk, otäck och vidrig. Tvångssteriliseringarna är en skamfläck i Sveriges historia, ingen normal människa vill tillbaka till den tiden.Som sagt, människor som saknar empati och medkänsla kan omöjligt vara lämpade som föräldrar, så jag tycker vi börjar med folk som vill tvångssterilisera sina medmänniskor. Fast helst vill jag inte ha några tvångssteriliseringar alls, det är så fruktansvärt inhumant att utsätta en människa för ett sådant övergrepp.

Att ni inte fattar det är ta mig fan skandalöst.

• Anonym (usch)
    Anonym skrev 2014-08-21 10:17:41 följande:

Jag vet inte om det är svårbegripligt på något sätt, men självskadebeteende innebär att man skadar sig själv. Det betyder inte att man skadar andra. Får hon hjälp mot det så att hon slutar finns det inget som hindrar henne från att ta väl hand om sina barn. Men tydligen är den bästa "hjälpen" att ta barnen ifrån henne. Det kan ju bara sluta med katastrof. Självskadebeteendet lär bara bli värre, liksom bulimin. Men det är ju bra för soc, för då kan de säga "Vad var det vi sade." Soc saknar nämligen påfallande ofta självinsikt när det gäller sitt eget beteende, ofta blir människor psykiskt sköra av att deras barn tas ifrån dem.

Att kräkas efter att ha ätit är inte skadligt för barnen så länge hon inte tvingar dem att se på när hon gör det, och/eller tvingar även dem att kräkas upp maten.Och inget hon sagt tyder på att hon gör något av det.Det kan man ju hoppas, men det är ett lotteri, det där. De kan mycket väl vara hos en familj där pappan är sugen på lite lammkött och mamman är svartsjuk för detta och slår dem. Ecftersom det görs så in i h-e många omhändertaganden är svårt att hitta bra familjehem.Nej då, jag vet att vi gör så. Men det görs ca 20 000 - 25 000 omhändertaganden per år. Menar du på fullt allv ar att majoriteten av dessa omhändertaganden sker för att den unge är dömd för ett grovt brott eller missbrukar? Då är du ute och cyklar.

Jo, Sverige har många omhändertagna under 15 år. Jag ska kolla med mina kontakter om jag kan få en ungefärlig siffra. Under tiden kan ju du, som är så tvärsäker på din sak, berätta hur många det är? "Inte alls så många" är ju vagt och framför allt en bekväm beskrivning...Jag tänkte också på det, men det är ju faktiskt inte det väsentliga här.Tycker man att det är det bör man kanske fundera över sina prioriteringar lite...Ja, varför inte? Det finns ju som sagt gott om tänkbara kandidater.Det ligger lite i sakens natur att det är svårt att få fram exakta siffror när det gäller LVU, men det är inte omöjligt. Jag ska göra ett försök, men det är ju den här personen som hävdar att det "inte alls är många" som ska bevisa det. "Inte alls många" är ju som sagt ett vagt och bekvämt uttryck. Och är det frågan om felaktiga placeringar, vilket det inte alls sällan är , är en en för mycket.

De LVU-utredningar som görs är ofta bristfälliga och inte sakliga, som soc och deras lojala fans alltid hävdar att de är.Det är de som har full tillit till soc som efterlyser tvångssteriliseringar. Om de skulle återinföras i Sverige, vilket de inte lär göra, får man väl göra som i alla socutredningar; dra lott helt enkelt. För det är ett jäkla lotteri, godtyckligt och helt avhängigt av vilken kommun man råkar bo i...Tyskland tar också med ensamkommande flyktingbarn i statistiken, enligt advokater jag talat med.

Jo då, i Sverige dräller det av 15-åringar som mördar och begår andra grova brott, eller hur...

De flesta omhändertaganden sker inte ens under LVU under SoL, "frivilliga insatser och placeringar". Men frivilligheten är snarare "frivilligt tvång" som en socsekreterare uttryckte det, för går man inte med på SoL-placering, eller försöker hämta sitt barn från en sådan, ansöker socialnämnden om LVU. Man kan göra det när föräldrar inte går med på frivilliga insatser (man får egentligen bara döma till LVU när det kan antas att vården inte kan ges på frivillig väg eller om föräldrarna inte går med på frivillig vård. Men soc har i många fall ljugit i förvaltningsrätten/länsrätten och sagt att de erbjudit insatser men att föräldrarna tackat nej. De hävdade rätt nyligen att ett föräldrapar inte var "trovärdiga" när de sade att de gick med på insatser i hemmet. De hade inga bevis alls för detta, men det räckte tydligen i rätten...). Så "frivilligheten" är inte alls särskilt frivillig.Tror ni att det är helt oförskyllt som Sverige fått kritik för sina omhändertaganden i EU-domstol vid flera tillfällen? Då saknas det ett stort mått av den där självinsikten, som alla föräldrar saknar enligt soc och er.

Ett självskadebeteende är bara ett (bland flera) symptom på underliggande psykiatrisk problematik som ofta är av det allvarligare slaget. Man kan därför anta att en person med ett självskadebeteende mår väldigt dåligt (åtminstone periodvis) samt är rent allmänt dåligt fungerande i vardagen och i sina nära relationer.

För inte ens du tror väl att man kan spy och skära sig i armarna i smyg lite då och då och för övrigt vara helt och hållet frisk och normalfungerande??
  • Anonym (usch)
    Anonym skrev 2014-08-21 21:04:29 följande:

Och vad är det för fel på att tro på en människa som startar en tråd och skriver att hon absolut inte är en dålig mamma? Varför ska hon ifrågasättas av dig? Själv väljer jag att tro och stötta den som startat en tråd istället för att ifrågasätta och anklaga någon. Speciellt någon som redan ligger och eventuellt ligger pga felaktiga beslut. 

Nej, jag har absolut inget att skämmas för. Jag kan se att det finns flera perspektiv och att det finns en möjlighet att TS blivit drabbad av mindre bra handläggning med tanke på att soc tilldelade fadern hel vårdnad och nu sitter i fängelse. Skulle aldrig komma på tanken att skriva som du gjort med hänsyn till att det är en människa som redan har det svårt och därför behöver stöttning av andra. TS läser förmodligen ff alla svar och det enda jag skäms för är alla svenska medborgare som väljer att stjälpa istället för att hjälpa. 

Jag skäms å era vägnar! 

Ts har inte skrivit någonstans att hon anser sig själv vara en bra mamma.

Det kan mycket väl vara så (spekulationer) att hon egentligen innerst inne vet att hon inte är en lämplig mamma. Men hon kan trots det vara ledsen över att barnen omhändertagits vilket såklart är högst förståeligt.

Jag är helt övertygad om att ts gjort sitt bästa oavsett resultatet. Och det är bara grymt att sparka på någon som redan ligger. Personligen önskar jag att ts kan bli frisk så att hon sedan kan börja återbygga relationerna till sina barn.
  • Anonym (usch)
    Anonym (Dålig mamma) skrev 2014-08-22 18:46:51 följande:

Jag kommer aldrig att stötta någon som jag faktiskt inte tror är en bra förälder. Det är upptill sådana som dig att sitta och gulla med dåliga föräldrar och säga "du är den bästa mamman för DITT barn". Du får gärna skämmas å mina vägnar

Man behöver inte hata eller se ner på en människa bara för att man anser att denne är olämplig som förälder.
Svar på tråden Jag förlorade alla mina barn