Inlägg från: Läs vad som står och inget annat |Visa alla inlägg
  • Läs vad som står och inget annat

Jag förlorade alla mina barn

Anonym (falafel) skrev 2014-08-19 23:45:50 följande:
    Vad vill man när man skriver såna trådar? De går ju på dussinet här på fl. Det är så lätt att genomskåda vad det handlar om. Nej, du har inte blivit av med dina barn för att du tog droger för 20 år sen. Det fattar ju vem som helst.
    Så vad vill man få ut av det? En liten stunds medkänsla tills nån börjar ifrågasätta? 
    Den skapas pågrund av att personen ifråga vill ha uppmärksamhet o sympati och tror sig vara helt oskyldig i sammanhanget.

Dock vill jag råda dig ts att söka riktig hjälp istället, både KBT o DRB för det behöver du.
    mr me skrev 2014-08-20 19:55:14 följande:
    Det här är inte hemskt sagt, det är väldigt bra sagt! Tvångssterilisering är en nödvändighet och något som vi förr eller senare måste återinföra.

Men det är lättare att vara låtsas-"god" och säga "usch" åt sådana idéer, så får barn fara illa istället medan de vuxna sitter och gottar sig åt sin egen självgodhet.

Givetvis måste man göra allt man kan för att förhindra att barn föds in i miljöer med missbrukande och kriminella vuxna. Om de vuxna inte är kapabla att reda sig själva, sin egen sexualitet och fortplantningsdrift till den grad att de låter bli att sätta barn till världen in i den misär de lever i - då borde samhället gripa in.

Sådär, nu kan alla ni feminister/antirasister/humanister/liberaler/marxi ster/kristna/nudister/övriga kalla mig nazist om ni vill!

Glad

Håller faktiskt med dig fullt ut, tyvärr finns det alltför många idag som inte förstår det o det som är tragiskt är alla barn som far illa, det är aldrig deras fel när föräldrarna inte kan ta sitt fulla ansvar!

Så JA till Tvångssterilisering så kan dom sexa på hur mycke dom vill så slipper man fler risker att barn föds på detta sätt. Det är barnen det är synd om, ingen annan.

Lavish skrev 2014-08-20 20:16:02 följande:
    Men stackars barn. Vilken uppväxt kan de ha haft med en mamma som bedöms vara så psykiskt sjuk att hon inte ens får ha någon kontakt eller umgänge med sina barn, och en pappa som sitter inne för narkotikamissbruk? (Dessutom har de två vårdnadstvistat som lite grädde på moset) 

Hoppas verkligen att dom är hos en trygg och kärleksfull familj nu. 
    Ja det är lika gripande o tragiskt var gång man läser/hör om nått sånt här.
    Anonym (Dålig mamma) skrev 2014-08-24 07:43:52 följande:
    Jag varken hatar eller ser ner på TS. Däremot, ja, så ser jag ner på alla som går på att någon med självskadebeteende och bulimi inte skulle kunna vara en dålig mamma. Däremot ser jag barnen först och då har jag inte mycket till övers för alla urdåliga föräldrar som själva inte fattar vilken skada de gör barnen. Empati för barnen ja, för dåliga föräldrar- inte så mycket!
    Precis, det är barnen det handlar om här och de ska ALLTID vara prio!! De spelar ingen roll vilka problem eller diagnoser föräldrar har, kan man inte se barnens säkerhet före sitt ego måste man ta till åtgärder!
Svar på tråden Jag förlorade alla mina barn