Jag förlorade alla mina barn
Du tycker synd om dig men jag tycker mest synd om dina barn
:o
Man kan fråga sig vad det är för hjälp för barnen och familjen. Och här sitter ni som inte vett ett dugg om TS situation och applåderar beslutet. Jävla puckon. Men visst, har soc sagt att man knarkar och är olämplig som förälder måste man ju hålla med och erkänna sina brister, annars saknar man självinsikt. Så om ni själva en dag blir utsatta för falska anklagelser och blir fråntagna era barn på felaktiga grunder antar jag att ni snällt lallar med. För ni har väl självinsikt?
När man läser den här
tråden och det TS skriver så känns det skönt att de sociala myndigheterna åtminstone ingriper ibland och på uppenbart rätta grunder så att barn slipper fara illa.
Tack TS för att du gjorde min dag lite ljusare!
Ts hemförhållanden låter inte som en hälsosam miljö för barnen. Hursomhelst tycker jag att det är betydligt värre av soc. att beröva barnen ifrån båda sina föräldrar. Vilken framtid kommer dessa barn att ha när de växer upp i någon vänsterflummande fosterfamilj? Ts behöver säkert hjälp, men vad hjälper det att beröva barnen sin framtid? Fy fan för sossepolisen.
Härligt att det finns någon som tänker längre än näsan räcker, det är sällsynt. Särskilt här på "jag är en perfekt förälder"-siten FL.
En handläggare kan lätt fatta felaktigt beslut och dessutom skriva in en mängd felaktigheter i journaler som sedan följer med och är till grund för andras beslut.
TS: begär ut samtliga dina journaler och läs igenom. Finns det något nedskrivet som inte är relevant (typ missbruk för 20 år sedan) är det svårt att få bort men det går. Dock en lång väg att gå och komplicerat men det kan vara värt det. PM:a mig gärna! Om du själv känner att du jobbar med dig själv, älskar och är bra för dina barn ska du kämpa!! Att fadern avtjänar fängelsestraff tyder på att han inte är lämplig som ensam vårdnadshavare som varför har de fattat detta beslut?? Förmodligen för att han dragit en historia om dig och manipulerat handläggaren. Dina barn är värda att kämpa för så kämpa!!
Härligt att du vill ge TS ditt stöd, jag ställer gärna upp också om TS vill pm:a!
Jag vill gärna påpeka att soc naturligtvis inte alltid gör fel, det finns absolut tillfällen då det är nödvändigt att omhänderta barn. Men det är sjukt att Sverige ligger i topp i Europa bland omhändertaganden, jag tror inte andra länders befolkning är bättre föräldrar än vad svenskar är så något är helt uppenbart fel med Sveriges omhändertaganden. Tyvärr är det ingen som tror på det, det måste hända dem själva eller någon i deras närhet för att de ska få upp ögonen för hur sjukt vårt samhälle är.
Enligt statistik från tyska Statistisches Bundesamt befann sig i slutet av 2009 över 47 500 barn i samhällsvård. Genomsnittsbeläggningen i svensk samhällsvård - vård utanför hemmet - är drygt 16 000 barn. Tyskland har en befolkning på 81,8 miljoner och Sverige 9,4 miljoner. Vad detta innebär är att per person, så har Sverige drygt tre gånger så många barn i samhällsvården vid ett givet tillfälle.
Varför omhändertar Sverige så väldigt många fler barn än Tyskland? Är tyskar bättre föräldrar än svenskar? Inte troligt, vi är nog lika bra (eller lika dåliga). Beror det på stora kulturella skillnader? Inte heller troligt, Tyskland och Sverige är ju rätt lika kulturellt. Kan det vara så att Tyskland kanske tillåter barnaga medan vi förbjudit det, och att det därför omhändertas mycket färre tyska barn? Nej, Tyskland förbjöd barnaga år 2000. Det måste alltså finnas andra skäl. Myndigheterna i Sverige kanske bryr sig om barnen mer än myndigheterna i Tyskland? Knappast, Tyskland är ett civiliserat land som bryr sig om sina medborgare, både små och stora. Kan det vara så att socialtjänsten är för övernitisk i Sverige? Ja, så kan det absolut vara och det är enligt många den enda rimliga förklaringen!
Man vet att barn som växer upp i familjehem mår mycket sämre än andra barn. Självmordsantalet är mycket högre, liksom psykiska problem. de har ofta sämre utbildning också. Man vill gärna tro att de som tar sig an fosterbarn gör det av sitt hjärtas godhet, för att de vill hjälpa barn som farit illa, och så är naturligtvis fallet ibland. Men det finns många olämpliga familjehem, hem där barn misshandlas, blir utnyttjade sexuellt, skadas svårt och till och med dör. Man skulle ju kunna tycka att barn som placeras ska få det bättre, men de hamnar alltså ur askan i elden i många fall. Detta sker eftersom det är brist på bra familjehem, soc tar de de kan få. Det skulle vara en större vinst, både för samhället och för individerna, om familjer fick mer hjälp och insatser på hemmaplan istället för att barn ska tas från föräldrarna.
Det finns mycket att säga om det här, men det här får räcka för stunden. Ska svara på några riktigt korkade kommentarer också.