Lady Godiva skrev 2014-08-20 22:15:11 följande:
Visst. Låt oss börja med folk som saknar empati, sådana gener är inget att ha så de bör inte föras vidare. Folk som vill stympa andra människor och kränka deras integritet bör naturligtvisockså tvångssteriliseras, en människa som vill utsätta en medmänniska för något så fruktansvärt kan omöjligt vara en lämplig förälder. dessutom vill ni väl föregå med gott exempel. Så varför inte knata till urologen/gynekologen redan i morgon?
Nazist tänker jag inte kalla dig, du verkar ju tycka att det är en komplimang och några sådana förtjänar du sannerligen inte. Men saker ska kallas vid sina rätta namn, så jag tänker kalla dig oempatisk, otäck och vidrig. Tvångssteriliseringarna är en skamfläck i Sveriges historia, ingen normal människa vill tillbaka till den tiden.
Anonym (helt rätt.) skrev 2014-08-20 18:44:06 följande:
Man kanske skulle passa på och sterilisera dig också TS? Så att du inte får för dig att skaffa fler barn som du inte kan ta hand om.
För du måste väl inse att du kan inta ge ett barn en trygg och stabil uppväxt med självskadebeteende och psykisk ohälsa?? Snälla, du måste erkänna det. Annars så blir jag väldigt orolig. Det är ju "lätt" att skaffa fler barn om man bara vill.Och jag hoppas innerligt att du aldrig kommer att få för dig en sån sak.
Som sagt, människor som saknar empati och medkänsla kan omöjligt vara lämpade som föräldrar, så jag tycker vi börjar med folk som vill tvångssterilisera sina medmänniskor. Fast helst vill jag inte ha några tvångssteriliseringar alls, det är så fruktansvärt inhumant att utsätta en människa för ett sådant övergrepp.
Att ni inte fattar det är ta mig fan skandalöst.
Bra skrivet!!!
Anonym (Dålig mamma) skrev 2014-08-20 22:15:04 följande:
Du kanske inte är en dålig människa, men du kan absolut vara en helt usel mamma om du har bulimi och annat självskadebeteende!
Bulimi och självskadebeteende behöver inte vara mer negativt för ett barns uppväxt än missbruk av chips, godis och läsk. Det första sker ofta i ensamhet medan det andra skadliga missbruket ofta sker tillsammans med barn. Du borde skämmas som ens antyder att TS kan vara en usel mamma när du inte vet något om situationen. Fråga TS istället frågor som tråden var till för så kanske du kan få svar som visar på annat än vad du utgår ifrån.
Anonym (anonym) skrev 2014-08-20 22:28:36 följande:
Du missar att vi i Sverige räknar även alla de unga människor som är dömda för grova brott som exempelvis mord, är tvångsomhändertagna pga missbruk, kriminalitet som omhändertagna barn i andra länder hamnar de som begått brott i ungdomsfängelse.
Sverige har inte alls så många omhändertagna barn som är under 15 år.
Va? Kanske är korkad men jag fattar inte vad du avser. På vad sätt menar du att vi räknar in omhändertagna barn/ungdomar som inte räknas in på samma sätt i övriga Europa?? Vi har sluten ungdomsvård men även i de länder som ff kallar det ungdomsfängelse ingår de ungdomarna under samhällsvård så vad är det du menar skiljer?
TS: Är du kvar? Hur tänker du gå vidare? Kommer du att bestrida beslutet?