• Rixa

Jag förlorade alla mina barn

Lord Hans skrev 2014-08-20 16:52:21 följande:

Ts hemförhållanden låter inte som en hälsosam miljö för barnen. Hursomhelst tycker jag att det är betydligt värre av soc. att beröva barnen ifrån båda sina föräldrar. Vilken framtid kommer dessa barn att ha när de växer upp i någon vänsterflummande fosterfamilj? Ts behöver säkert hjälp, men vad hjälper det att beröva barnen sin framtid? Fy fan för sossepolisen.

Som relativt ny här förvånas jag över folks tilltro till att alla myndigheter gör rätt! Förvånas oxå över att det alltid är en stor misstro till vad en TS skriver. Misstänker att de som skriver aldrig varit i behov av hjälp och ff är naiva och tror på samhällets resurser. Har sett många exempel där samhällets myndigheter fattat felaktiga beslut och förvärrat situationen för en drabbad vilket gemen man här på FL tydligen inte gjort. Och vad är det som gör att alla tror att fosterhem är en bra miljö för ett barn?? Vad fan har ni alla levt för inbäddat skyddat liv????

En handläggare kan lätt fatta felaktigt beslut och dessutom skriva in en mängd felaktigheter i journaler som sedan följer med och är till grund för andras beslut.

TS: begär ut samtliga dina journaler och läs igenom. Finns det något nedskrivet som inte är relevant (typ missbruk för 20 år sedan) är det svårt att få bort men det går. Dock en lång väg att gå och komplicerat men det kan vara värt det. PM:a mig gärna! Om du själv känner att du jobbar med dig själv, älskar och är bra för dina barn ska du kämpa!! Att fadern avtjänar fängelsestraff tyder på att han inte är lämplig som ensam vårdnadshavare som varför har de fattat detta beslut??  Förmodligen för att han dragit en historia om dig och manipulerat handläggaren. Dina barn är värda att kämpa för så kämpa!!
    "Säkert är att alla ska dö men inte lika säkert är det att alla levt sitt liv!"
  • Rixa
    Lavish skrev 2014-08-20 20:16:02 följande:

Men stackars barn. Vilken uppväxt kan de ha haft med en mamma som bedöms vara så psykiskt sjuk att hon inte ens får ha någon kontakt eller umgänge med sina barn, och en pappa som sitter inne för narkotikamissbruk? (Dessutom har de två vårdnadstvistat som lite grädde på moset) 

Hoppas verkligen att dom är hos en trygg och kärleksfull familj nu. 

Ja, och om inte? Med vårt svenska system är det många fosterfamiljer som inte är trygga och kärleksfulla utan endast ser en försörjningsmöjighet. Klarar alla prover som inte är direkt krävande och hostar in 12-14 000/månad/barn. Många, många fosterhemsplacerade hade haft det bättre hos sina bio föräldrar. 

TS: Hur tänker du gå vidare?
  • Rixa
    Lady Godiva skrev 2014-08-20 22:15:11 följande:
    Visst. Låt oss börja med folk som saknar empati, sådana gener är inget att ha så de bör inte föras vidare. Folk som vill stympa andra människor och kränka deras integritet bör naturligtvisockså tvångssteriliseras, en människa som vill utsätta en medmänniska för något så fruktansvärt kan omöjligt vara en lämplig förälder. dessutom vill ni väl föregå med gott exempel. Så varför inte knata till urologen/gynekologen redan i morgon?

Nazist tänker jag inte kalla dig, du verkar ju tycka att det är en komplimang och några sådana förtjänar du sannerligen inte. Men saker ska kallas vid sina rätta namn, så jag tänker kalla dig oempatisk, otäck och vidrig. Tvångssteriliseringarna är en skamfläck i Sveriges historia, ingen normal människa vill tillbaka till den tiden.
    Anonym (helt rätt.) skrev 2014-08-20 18:44:06 följande:

Man kanske skulle passa på och sterilisera dig också TS? Så att du inte får för dig att skaffa fler barn som du inte kan ta hand om.

För du måste väl inse att du kan inta ge ett barn en trygg och stabil uppväxt med självskadebeteende och psykisk ohälsa?? Snälla, du måste erkänna det. Annars så blir jag väldigt orolig. Det är ju "lätt" att skaffa fler barn om man bara vill.Och jag hoppas innerligt att du aldrig kommer att få för dig en sån sak.

Som sagt, människor som saknar empati och medkänsla kan omöjligt vara lämpade som föräldrar, så jag tycker vi börjar med folk som vill tvångssterilisera sina medmänniskor. Fast helst vill jag inte ha några tvångssteriliseringar alls, det är så fruktansvärt inhumant att utsätta en människa för ett sådant övergrepp.

Att ni inte fattar det är ta mig fan skandalöst.
    Bra skrivet!!! 
    Anonym (Dålig mamma) skrev 2014-08-20 22:15:04 följande:

Du kanske inte är en dålig människa, men du kan absolut vara en helt usel mamma om du har bulimi och annat självskadebeteende!

Bulimi och självskadebeteende behöver inte vara mer negativt för ett barns uppväxt än missbruk av chips, godis och läsk. Det första sker ofta i ensamhet medan det andra skadliga missbruket ofta sker tillsammans med barn. Du borde skämmas som ens antyder att TS kan vara en usel mamma när du inte vet något om situationen. Fråga TS istället frågor som tråden var till för så kanske du kan få svar som visar på annat än vad du utgår ifrån. 
    Anonym (anonym) skrev 2014-08-20 22:28:36 följande:
    Du missar att vi i Sverige räknar även alla de unga människor som är dömda för grova brott som exempelvis mord, är tvångsomhändertagna pga missbruk, kriminalitet som omhändertagna barn i andra länder hamnar de som begått brott i ungdomsfängelse.
    Sverige har inte alls så många omhändertagna barn som är under 15 år.
    Va? Kanske är korkad men jag fattar inte vad du avser. På vad sätt menar du att vi räknar in omhändertagna barn/ungdomar som inte räknas in på samma sätt i övriga Europa?? Vi har sluten ungdomsvård men även i de länder som ff kallar det ungdomsfängelse ingår de ungdomarna under samhällsvård så vad är det du menar skiljer? 

TS: Är du kvar? Hur tänker du gå vidare? Kommer du att bestrida beslutet? 
  • Rixa
    MajaNisse skrev 2014-08-21 20:31:09 följande:
    Det där är rent skitsnack.

Barn har alltid en "normal" uppväxt var de än är i deras eget tycke.
    Tar dom psykisk skada så har skadan redan skett och att fortsätta vara med om samma sak påverkar inte psyket mer än det redan gjort.
    Dessutom är det psykisk misshandel och oerhört skadligt att ta barn ifrån deras hemmiljö utan verklig anledning, därför måste en grundlig opartisk utredning göras innan man tar ett barn ifrån deras vårdnadshavare.
    Vilket inte görs idag.

Det är du som har ideér för vad barn ska ha för uppväxt, inte dom själva.
    Barn kan må dåligt i "perfekta" lika väl som i dåliga,
    Barn kan växa upp och ha betydligt bättre förhållande till sina föräldrar som anses olämpliga än föräldrar som anses mönsterföräldrar.

Dessutom prövas de sällan med insats efter insats hos biofamiljer, LVU används innan man ens hunnit kontrollera var en familj är bosatt.
    Det är i dom flesta fall det första man gör.
    Vissa tror att man skyddar barnen men det man gör är att man ger dom psykiska skador som aldrig blir omhändertagna.
    Jag var familjehem en gång till en tjej som önskade bo hos oss. Genom att hon var omhändertagen var jag då tvungen att genomgå "utredningen". En person från Stockholm kom ner och satt i mitt kök ca 40 minuter och pratade med mig. Frågade en del och upplyste en del. Sen var jag godkänd som familjehem. 

Det sätts verkligen inte in insatser tillräckligt hos familjer som behöver hjälp. Tycker absolut inte att det är positivt alla fördömande inlägg mot TS och tilltron till de sociala myndigheterna!

Vad ska krävas för att svenskar ska fatta att systemet inte fungerar!? 
  • Rixa

Skulle inte vara anonym i ovanstående inlägg. 

• Rixa
    Anonym (-) skrev 2014-08-19 22:28:32 följande:
    Jag har bulimi och självskadarbeteende, inget skada barn beteende
    Nej inte direkt men jag väljer det att tolka det så. Tolkningsfråga utifrån varje individ. 
Svar på tråden Jag förlorade alla mina barn