Jag förlorade alla mina barn
Att kräkas efter att ha ätit är inte skadligt för barnen så länge hon inte tvingar dem att se på när hon gör det, och/eller tvingar även dem att kräkas upp maten.Och inget hon sagt tyder på att hon gör något av det.
Men stackars barn. Vilken uppväxt kan de ha haft med en mamma som bedöms vara så psykiskt sjuk att hon inte ens får ha någon kontakt eller umgänge med sina barn, och en pappa som sitter inne för narkotikamissbruk? (Dessutom har
de två vårdnadstvistat som lite grädde på moset)
Hoppas verkligen att dom är hos en trygg och kärleksfull familj nu.
Jo, Sverige har många omhändertagna under 15 år. Jag ska kolla med mina kontakter om jag kan få en ungefärlig siffra. Under tiden kan ju du, som är så tvärsäker på din sak, berätta hur många det är? "Inte alls så många" är ju vagt och framför allt en bekväm beskrivning...
Vadå "alls mina barn" om det är två stycken. , då heter det väl "båda mina barn". Trodde du hade massa barn.
Tragiskt, har inte läst genom allt, men blev lite förvånad.
De LVU-utredningar som görs är ofta bristfälliga och inte sakliga, som soc och deras lojala fans alltid hävdar att de är.Det är de som har full tillit till soc som efterlyser tvångssteriliseringar. Om de skulle återinföras i Sverige, vilket de inte lär göra, får man väl göra som i alla socutredningar; dra lott helt enkelt. För det är ett jäkla lotteri, godtyckligt och helt avhängigt av vilken kommun man råkar bo i...
I Sverige hamnar alla ensamkommande flyktingar under samhällsvård så alla dessa finns med i statistiken över omhändertagna barn.
Tyskland tar också med ensamkommande flyktingbarn i statistiken, enligt advokater jag talat med.
Jo då, i Sverige dräller det av 15-åringar som mördar och begår andra grova brott, eller hur...
De flesta omhändertaganden sker inte ens under LVU under SoL, "frivilliga insatser och placeringar". Men frivilligheten är snarare "frivilligt tvång" som en socsekreterare uttryckte det, för går man inte med på SoL-placering, eller försöker hämta sitt barn från en sådan, ansöker socialnämnden om LVU. Man kan göra det när föräldrar inte går med på frivilliga insatser (man får egentligen bara döma till LVU när det kan antas att vården inte kan ges på frivillig väg eller om föräldrarna inte går med på frivillig vård. Men soc har i många fall ljugit i förvaltningsrätten/länsrätten och sagt att de erbjudit insatser men att föräldrarna tackat nej. De hävdade rätt nyligen att ett föräldrapar inte var "trovärdiga" när de sade att de gick med på insatser i hemmet. De hade inga bevis alls för detta, men det räckte tydligen i rätten...). Så "frivilligheten" är inte alls särskilt frivillig.
Tror ni att det är helt oförskyllt som Sverige fått kritik för sina omhändertaganden i EU-domstol vid flera tillfällen? Då saknas det ett stort mått av den där självinsikten, som alla föräldrar saknar enligt soc och er.
Det skadar dem säkert inte alls på något sätt...
Jag har en nära vän vars mamma var bulimiker under min väns uppväxt. Under hetsätarperioderna tvingade den mamman ut sina barn mitt i natten för att fixa mat från gatuköket. Som hon sedan tryckte i sig helt våldsamt för att sedan kräkas upp.
Du menar att det inte skadade hennes barn att se detta? Det gjorde det kan jag meddela, ingen av dem har ett hälsosamt förhållande till mat idag.
Den mamman dog av att hon svimmade av under en kräkning, slog huvudet i något vasst och hann bloda ner hela lägenheten innan hon dog. Sen kom hennes 11-åriga barn hem från skolan och hittade henne. Men det skadade inte barnet på något sätt säkert...,
Jag menar inte att jag vet hur TS liv ser ut men ditt oinsatta kommentar om att en förälders självskadebeteende inte skulle drabba någon annan än föräldern själv är så otroligt korkat att man inte kan göra annat än konstatera att du troligen inte vet något alls om självskadebeteende, bulimi eller vad det krävs för att vara en trygg förälder,