Inlägg från: MajaNisse |Visa alla inlägg
  • MajaNisse

Jag förlorade alla mina barn

Anonym (anonym) skrev 2014-08-21 17:06:56 följande:
    Barn som har en dålig start i livet får svårare i vuxen ålder ju längre de bor hos dysfunktionella vårdnadshavare desto svårare är det att reparera de skador de fått, tyvärr är det så att det prövas med insatser efter insatser hos biofamiljer under många år i många fall vilket leder till att barn inte får en normal barndom.
    Det där är rent skitsnack.

Barn har alltid en "normal" uppväxt var de än är i deras eget tycke.
    Tar dom psykisk skada så har skadan redan skett och att fortsätta vara med om samma sak påverkar inte psyket mer än det redan gjort.
    Dessutom är det psykisk misshandel och oerhört skadligt att ta barn ifrån deras hemmiljö utan verklig anledning, därför måste en grundlig opartisk utredning göras innan man tar ett barn ifrån deras vårdnadshavare.
    Vilket inte görs idag.

Det är du som har ideér för vad barn ska ha för uppväxt, inte dom själva.
    Barn kan må dåligt i "perfekta" lika väl som i dåliga,
    Barn kan växa upp och ha betydligt bättre förhållande till sina föräldrar som anses olämpliga än föräldrar som anses mönsterföräldrar.

Dessutom prövas de sällan med insats efter insats hos biofamiljer, LVU används innan man ens hunnit kontrollera var en familj är bosatt.
    Det är i dom flesta fall det första man gör.
    Vissa tror att man skyddar barnen men det man gör är att man ger dom psykiska skador som aldrig blir omhändertagna.
  • MajaNisse
    Anonym (Dålig mamma) skrev 2014-08-21 12:45:28 följande:
    Att ha bulimi och självskadebeteende kan absolut göra att man blir en dålig mamma. Skäms på dig själv du om du inte kan erkänna det!!
    Precis som kristna föräldrar absolut kan vara dåliga föräldrar.

Bulimi och självskadebeteende har inget att göra med hur man är som förälder.

Eller ska vi omhänderta alla barnen ifrån alla föräldrar som har någon sorts sjukdom?
Svar på tråden Jag förlorade alla mina barn