Jag förlorade alla mina barn
Du kanske inte är en dålig människa, men du kan absolut vara en helt usel mamma om du har bulimi och annat självskadebeteende!
Du kanske inte är en dålig människa, men du kan absolut vara en helt usel mamma om du har bulimi och annat självskadebeteende!
Bra skrivet!!! Bulimi och självskadebeteende behöver inte vara mer negativt för ett barns uppväxt än missbruk av chips, godis och läsk. Det första sker ofta i ensamhet medan det andra skadliga missbruket ofta sker tillsammans med barn. Du borde skämmas som ens antyder att TS kan vara en usel mamma när du inte vet något om situationen. Fråga TS istället frågor som tråden var till för så kanske du kan få svar som visar på annat än vad du utgår ifrån. Va? Kanske är korkad men jag fattar inte vad du avser. På vad sätt menar du att vi räknar in omhändertagna barn/ungdomar som inte räknas in på samma sätt i övriga Europa?? Vi har sluten ungdomsvård men även i de länder som ff kallar det ungdomsfängelse ingår de ungdomarna under samhällsvård så vad är det du menar skiljer?
TS: Är du kvar? Hur tänker du gå vidare? Kommer du att bestrida beslutet?
Och vad är det för fel på att tro på en människa som startar en tråd och skriver att hon absolut inte är en dålig mamma? Varför ska hon ifrågasättas av dig? Själv väljer jag att tro och stötta den som startat en tråd istället för att ifrågasätta och anklaga någon. Speciellt någon som redan ligger och eventuellt ligger pga felaktiga beslut.
Nej, jag har absolut inget att skämmas för. Jag kan se att det finns flera perspektiv och att det finns en möjlighet att TS blivit drabbad av mindre bra handläggning med tanke på att soc tilldelade fadern hel vårdnad och nu sitter i fängelse. Skulle aldrig komma på tanken att skriva som du gjort med hänsyn till att det är en människa som redan har det svårt och därför behöver stöttning av andra. TS läser förmodligen ff alla svar och det enda jag skäms för är alla svenska medborgare som väljer att stjälpa istället för att hjälpa.
Jag skäms å era vägnar!
Man behöver inte hata eller se ner på en människa bara för att man anser att denne är olämplig som förälder.