Inlägg från: Anonym (Dålig mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dålig mamma)

Jag förlorade alla mina barn

Du kanske inte är en dålig människa, men du kan absolut vara en helt usel mamma om du har bulimi och annat självskadebeteende!

• Anonym (Dålig mamma)
    Rixa skrev 2014-08-21 01:50:39 följande:

Bra skrivet!!! Bulimi och självskadebeteende behöver inte vara mer negativt för ett barns uppväxt än missbruk av chips, godis och läsk. Det första sker ofta i ensamhet medan det andra skadliga missbruket ofta sker tillsammans med barn. Du borde skämmas som ens antyder att TS kan vara en usel mamma när du inte vet något om situationen. Fråga TS istället frågor som tråden var till för så kanske du kan få svar som visar på annat än vad du utgår ifrån. Va? Kanske är korkad men jag fattar inte vad du avser. På vad sätt menar du att vi räknar in omhändertagna barn/ungdomar som inte räknas in på samma sätt i övriga Europa?? Vi har sluten ungdomsvård men även i de länder som ff kallar det ungdomsfängelse ingår de ungdomarna under samhällsvård så vad är det du menar skiljer? 

TS: Är du kvar? Hur tänker du gå vidare? Kommer du att bestrida beslutet? 

Att ha bulimi och självskadebeteende kan absolut göra att man blir en dålig mamma. Skäms på dig själv du om du inte kan erkänna det!!
  • Anonym (Dålig mamma)
    Anonym skrev 2014-08-21 21:04:29 följande:

Och vad är det för fel på att tro på en människa som startar en tråd och skriver att hon absolut inte är en dålig mamma? Varför ska hon ifrågasättas av dig? Själv väljer jag att tro och stötta den som startat en tråd istället för att ifrågasätta och anklaga någon. Speciellt någon som redan ligger och eventuellt ligger pga felaktiga beslut. 

Nej, jag har absolut inget att skämmas för. Jag kan se att det finns flera perspektiv och att det finns en möjlighet att TS blivit drabbad av mindre bra handläggning med tanke på att soc tilldelade fadern hel vårdnad och nu sitter i fängelse. Skulle aldrig komma på tanken att skriva som du gjort med hänsyn till att det är en människa som redan har det svårt och därför behöver stöttning av andra. TS läser förmodligen ff alla svar och det enda jag skäms för är alla svenska medborgare som väljer att stjälpa istället för att hjälpa. 

Jag skäms å era vägnar! 

Jag kommer aldrig att stötta någon som jag faktiskt inte tror är en bra förälder. Det är upptill sådana som dig att sitta och gulla med dåliga föräldrar och säga "du är den bästa mamman för DITT barn". Du får gärna skämmas å mina vägnar
  • Anonym (Dålig mamma)
    Anonym (usch) skrev 2014-08-22 21:13:19 följande:

Man behöver inte hata eller se ner på en människa bara för att man anser att denne är olämplig som förälder.

Jag varken hatar eller ser ner på TS. Däremot, ja, så ser jag ner på alla som går på att någon med självskadebeteende och bulimi inte skulle kunna vara en dålig mamma. Däremot ser jag barnen först och då har jag inte mycket till övers för alla urdåliga föräldrar som själva inte fattar vilken skada de gör barnen. Empati för barnen ja, för dåliga föräldrar- inte så mycket!
Svar på tråden Jag förlorade alla mina barn