Inlägg från: Fjärilslarv |Visa alla inlägg
  • Fjärilslarv

Bortglömd 6-åring på skolgården

Penida skrev 2014-08-20 11:41:31 följande:

Kontrollerar inte lärarna så att alla barn är där innan de går in?
    På vår skola är fritidsbarnen också ute efter frukost en stund, en skillnad är dock att även lärarna är det samt en del fritidspersonal och det är långt ifrån 300 barn på vår skola. När klockan ringer ska barnen ställa upp sig i led framför respektive klasslärare, läraren kontroller så att alla är där och sedan går de in.
    Jag skulle ifrågasätta deras rutiner om jag var du.

så har jag aldrig haft det i skolan att man ska ställa upp sig på led.
  • Fjärilslarv
    Penida skrev 2014-08-20 11:58:43 följande:
    Okej, här är det så för de yngsta i alla fall. Förskoleklassens barn har även västar på sig när de är ute.

Jag tycker Pajama här rätt ts, ring istället när du känner dig något lugnare. Det ger ofta mer och du kan ta upp sånt du kommer på under samtalets gång.
    ja alltså jag säger inte att det var rätt så som de hade med oss, det låter mycket vettigare att räkna in eleverna osv, men det har jag aldrig varit med om, inte ens på fritids.
  • Fjärilslarv

jag kan säga att jag blev bortglömd i skogen när vi orienterade när jag var 13. Det var en annan lärare som gick igenom alla listor och såg att vi inte var avprickade att vi kommit in i mål. Vi var grymt vilse, vi fick hämtas med räddningsbil och en räddningsambulans vifftade i luften med strålkastarna på för att söka efter oss. Vi var alltså så pass vilse att vi var lååååångt utanför kartans område.

Kan säga att min mamma ringde och skällde ut min lärare och rektorn samma dag.

Svar på tråden Bortglömd 6-åring på skolgården