Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Bortglömd 6-åring på skolgården

Råkade ut för samma sak på min dotters förra skola när hon var ny. Glömd ute på gården HELT ensam. Och personalen hade inte ens märkt det och kommit ut och hämtat henne. Det var hennes förra förskolefröken som hittade och gick in med henne. "Oj då" liksom. När jag påpekade detta sa dom "men hon vet ju var klassrummet är hon får väl se till att komma in själv" jaha så det innebär att dom inte ens kommer KONTROLLERA att alla barn är med in efter rasten alls? Tänk om någon tagit henne? Det hade dom inte heller upptäkt då dom inte ens märkte att hon fattades. Såklart det inte är okej.

• viseversa
    Dr Mupp skrev 2014-08-20 14:13:29 följande:

Skolbarn förväntas förstå att bli de kvar ute så får de ju gå in till klassrummet. Det är och kommer aldrig bli samma kontroll som på förskolan.

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
    Så med är samma sak som att personalen kan strunta i att räkna in barnen? För att se så alla är med. Jag menar det KAN ju hänt något som gör att ett barn inte kommer in till klassrummet. Olycka kidnappning virrat bort sig mm mm.
Svar på tråden Bortglömd 6-åring på skolgården