• Anonym (Hjälp)

Stark ångest på morgon och eftermiddag!

Som rubriken säger så har jag extremt stark ångest på morgon och eftermiddagar. Kvällarna är oftast helt lugna, som om alla problem försvunnit men sen vaknar jag på morgnarna och då är det total katastrof i mitt huvud! Är det fler som har det såhär? Vad hjälper er eller får er att stå ut utan att bli helt knäppa?

• Svar på tråden Stark ångest på morgon och eftermiddag!
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (mm)

Har börjat få ångest på morgonen igen. Och mer mardrömmar. Tror det hänger ihop lite. Mardrömmarna handlar om saker jag försöker bearbeta, kroppen är på spänn när jag vaknar. Framåt dagen distraherar jag mig med annat och kopplar bort.

• Anonym (Hjälp)
    Anonym (jagmed) skrev 2014-08-21 12:44:21 följande:

Hej,
    jag har också stark ångest men mest på morgonen och förmiddagen och så ebbar den ut under eftermiddagen och kvällen. Har haft en svår depression som jag tagit mig ur så i det stora hela mår jag bättre. Jag tänker bort det. Tar Rosenrot eller valerina forte direkt när jag vaknar. Ibland redan vid 5 på morgonen så mår jag bättre när jag somnat om och vaknar av väckarklockan.

är samma med mig att det lättar oftast sen eftermiddag och kväll mår jag oftast helt normal. men sen på morgonen så är det total katastrof i ren panik. jag har ju redan antidepressiva, lugnande mm och det hjälper ej mig tyvärr:(  jag har ju också haft en svår depression sen över ett år tillbaka som jag någorlunda tagit mig ur, men är nu livrädd att allt håller på och rasa igen:(
    Anonym (mm) skrev 2014-08-21 13:00:54 följande:

Har börjat få ångest på morgonen igen. Och mer mardrömmar. Tror det hänger ihop lite. Mardrömmarna handlar om saker jag försöker bearbeta, kroppen är på spänn när jag vaknar. Framåt dagen distraherar jag mig med annat och kopplar bort.

men hur står du ut med ångesten på morgonen? jag står ej riktigt ut
  • Daniel12

Själv brukar jag ofta få panikångest på morgnarna /förmiddagarna samt om jag vaknar mitt i natten. Ser alltid till att ha öl eller brännvin hemma för att lindra det. Men vet att jag borde ha mediciner istället.

Men alkohol är väldigt lugnande för stunden.

• Anonym (mm)

Nu skrev jag att det kommit tillbaka, egentligen har jag haft ångest sedan barnsben så jag har lite lärt mig att leva med det.

Vet du vad din ångest beror på? Själv köper jag inte riktigt läkarnas förklaring av biologiska orsaker, kemisk obalans osv. Vi är människor med själ, inga apparater.

• Anonym (Hjälp)
    Daniel12 skrev 2014-08-21 14:10:08 följande:

Själv brukar jag ofta få panikångest på morgnarna /förmiddagarna samt om jag vaknar mitt i natten. Ser alltid till att ha öl eller brännvin hemma för att lindra det. Men vet att jag borde ha mediciner istället.

Men alkohol är väldigt lugnande för stunden.

jag är nykterist så tar ej till med sånt, vill gärna ha tips på hur man ska klara stå ut. vill helst undvika käka en massa tabletter.
    Anonym (mm) skrev 2014-08-21 14:21:00 följande:

Nu skrev jag att det kommit tillbaka, egentligen har jag haft ångest sedan barnsben så jag har lite lärt mig att leva med det.

Vet du vad din ångest beror på? Själv köper jag inte riktigt läkarnas förklaring av biologiska orsaker, kemisk obalans osv. Vi är människor med själ, inga apparater.

jo jag har haft depression och ångest sen jag var typ 9-10 år så mitt kommer och går men det är lika tufft varje gång det slår till.

kan vara biologiskt och kemisk obalans men jag tror absolut inte det är så för alla. jag vet att för mig är det saker jag varit och är med om som stressar upp mig och kör mig över gränsen
Svar på tråden Stark ångest på morgon och eftermiddag!