Inlägg från: Anonym (Pis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pis)

Umgängesproblem

Anonym (trött) skrev 2014-08-22 10:43:30 följande:
    Efter en vecka så hörde han av sig via mail idag och sa nej till samtliga av mina förslag.
    Jag pratade även med familjerätten igår som sa att jag kan hävda att vårt avtal är föråldrat iom ändrade omständigheter efter att det skrevs, såsom att han flyttat.
    Så jag mailade honom mina förslag återigen och sa att jag begär 50/50 och att vi hjälps åt. Då fick jag tillbaka att jag är orimlig och jag ska underlätta för honom.
    Nu upplever väl jag att jag underlättat ganska så mycket under alla år och att jag även fortsätter samarbeta men att vi ska hjälpas åt.
    Sista mailet så skrev jag att tyvärr är vi oense och har nu inget umgängesavtal.
    Jag bad honom kontakta familjerätten snarast så att vi kanske kan ha löst det fram tills nästa gång han ska träffa sitt barn.
    Men sluta förhandla på diplomatisk väg med en person som inte har någon lust att förhandla! Han kommer aldrig ge sig så det är ingen idé att du försöker.

Det enda sättet du kan "vinna" det här är genom att sätta hårt mot hårt. Precis som flera redan har försökt säga till dig så är den enda vägen framåt att kräva att han hämtar barnet på skolan eller hos dig på fredag kväll. Hämtar han inte så blir det inget umgänge, hans val.

Det är upp till dig nu! Antingen sätter du ner foten och kräver hämtning på fredagar eller också ältar du det här i tomme i några veckor för att till slut ge upp.
  • Anonym (Pis)
    Anonym (.) skrev 2014-08-20 20:52:25 följande:
    Han kan ändå ha problem att sitta i bilen 30 mil varannan söndag.
    Och ts kan ha problem med att sitta på tåget i timmar både fredag och söndag varannan helg.
Svar på tråden Umgängesproblem