Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
När berättade/berättar ni för jobb / familj / vänner?
Ååh, det är så skönt att läsa att flera också har denna tyngdkänsla! Jag har varit lite orolig faktiskt, men har ju inget ont eller något sånt, bara att det känns obehagligt. Känns lite mer ibland och mindre ibland. Min BM hade inte riktigt någon bra förklaring mer än att livmodern växer snabbt och ökat blodflöde då.
Den här tråden är kanon! Jag har sagt att jag inte ska läsa så mycket på nätet som kan oroa mig och så, men det är så skönt att dela erfarenheter med andra i samma situation. Tack för att ni finns! =)
Jag har gått upp ca 3-3,5 kg tror jag. Får se vad vågen står på hos bm på mån... Känns så mkt men vägde inte så mkt innan så antar det är ok, är i v 16... Har mest bara varit sugen på att äta "riktig mat" fast större portioner än vanligt. Enstaka gång jag ballat ur o ätit massa ostbågar o godis. Jag tycker jag samlar vätska rätt mkt, dricker vatten men kissar rätt lite emellanåt. Nån annan som samlar vätska redan? Trodde det skulle ske senare...
Tack snälla ni för snabba svar. Jag har redan ringt en ny mvc och pratat men enligt dem så gör dem inte heller något innan rul jag är v.10 och äter lergigan comp sedan v.7.
Tack snälla för omtanken <3
[quote=74114752][quote-nick]stinaa skrev 2014-10-05 19:34:24 följande:[/quote-nick]Välkommen och grattis! :)
Samma för mig, åkte in akut då jag blödde och hade ont, väntade mig missfall men istället fanns det två små kottar därinne :) Vsr i v 9 och fick inte hörs något om tillbakabildande eller liknande.[/quot
Tack och grattis till dig med:) Skönt att de inte skrämde upp dig, tycker alla man träffar säger så olika men så skönt att ha passerat de mest kritiska veckorna!!
Är det någon som har gått med/ är med i tvillingklubben? Är det något man borde? Känns som att det är så mycket extra att ha koll på nu när det blir två.
Hej, hej alla!
Jag har hållit mig lugn här ett tag, men följt era diskussioner om vagnar osv i smyg =).
Så mysigt för er som gått på UL, grattis till två pojkar Stinaa!! Vi var till BM i måndags och fick lyssna på hjärtljuden, 144/148 låg de på, pojke el flicka? Det där verkar ju inte stämma, men är lite roligt ändå kan jag tycka!
Har ni tänkt eller fixat vinterjacka??? Fattar inte hur jag ska få på mig något... Känns onödigt att köpa en mammajacka men min sambo är inte så stor så hans jackor kan jag nog bara ha till i dec... Svårt har kollat runt på nätet efter mammajackor men utbudet är begränsat... Köper man i sin vanliga storlek tror ni? Måtten är inte så himla tydliga. Gissar att jag "i grunden" kommer gå upp minst en storlek så då borde man satsa på en större än normalt?
Trevlig helg på er alla!
Dagens "outfit" och min lilla kula . Skjortan är en vanlig som är lite större i storlek bara och sidenbandet har jag lagt till för att inte se ut som ett tält
Hur mår alla?
Jag är fortfarande illamående de flesta nätter men börjar urskönja en liten förbättring med några nätter med bättre sömn. Jag har även tagit fram min gravidkudde och den är så skön att ha
Roligt att läsa om hur alla har det! Tycker illamåendet börjat lätta lite, dock sover jag oroligt och om det blir en riktigt dålig natt får jag räkna med mycket illamående och ev kräkningar, suck, hoppas detta tar slut snart.
Är det någon som tränar? Brukar göra det i vanliga fall men har inte varit tal om det nu när jag mått så dåligt men funderar på om jag ska prova nu. Känns läskigt också även om det ska gå bra att träna men hur är det när man väntar tvillingar? Kanske yoga kan vara bra. Någon som har några tips?
Roligt att läsa om hur alla har det! Tycker illamåendet börjat lätta lite, dock sover jag oroligt och om det blir en riktigt dålig natt får jag räkna med mycket illamående och ev kräkningar, suck, hoppas detta tar slut snart.
Är det någon som tränar? Brukar göra det i vanliga fall men har inte varit tal om det nu när jag mått så dåligt men funderar på om jag ska prova nu. Känns läskigt också även om det ska gå bra att träna men hur är det när man väntar tvillingar? Kanske yoga kan vara bra. Någon som har några tips?