• Sara___

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Har precis fått ett chockerande, glädjande, och läskigt besked. Vi väntar tvillingar! (Inga barn sen innan)
    Är i v.8 nu och skulle gärna vilja starta den här tråden för att följas åt med er andra som precis fått detta besked. Många tankar snurrar ju i huvudet- känslor, oro för förlossning/ks, praktiska saker, och tips man önskar för tiden efter förlossningen. Vore kul om ni hängde på här så att vi kan följa varandra och hjälpa varandra med frågor och tankar vi har
    Min första fråga är hur ni känner just nu?
    Jag har inte riktigt förstått än att det verkligen är två, är ganska chockad och lite orolig för hur det ska gå, som förstföderska var man ju nervös redan för en :D

• Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
  • stinaa

Fast idag sa hon att hon kunde se allt, även kärlen och att allt såg jättebra ut :) Inga tecken alls på kromosomavvikelser eller missbildningar :)

• plopp76

Eftersom jag inte vetat så länge att jag ska få tvillingar så är det massor med saker som ploppar upp i huvudet och som jag funderar på :) Roade mig igår med att kika runt lite i tvillingbloggar. Läste på ett ställe att det var en tjej som gått 36 veckor, när barnen föddes så var dom "inom ramen" för normal storlek på tvillingar i den åldern.

Hon hade köpt kläder i storlek 50 och 56, men allt det var på tok för stort. Då tänker jag, hon gick ju ganska långt och ändå passade inte 50.

Ska man satsa på 50 eller behöver man köpa lite grann i mindre storlek? Kanske några ombyten?

• JhjärtaK
    stinaa skrev 2014-10-10 13:28:53 följande:

Fast idag sa hon att hon kunde se allt, även kärlen och att allt såg jättebra ut :) Inga tecken alls på kromosomavvikelser eller missbildningar :)

Åh så skönt! Jag skall fråga nästa vecka om de kan se att allt "finns där" men kanske är det för tidigt än. Är bara i vecka 16+0 då.
  • JhjärtaK
    plopp76 skrev 2014-10-10 13:45:10 följande:

Eftersom jag inte vetat så länge att jag ska få tvillingar så är det massor med saker som ploppar upp i huvudet och som jag funderar på :) Roade mig igår med att kika runt lite i tvillingbloggar. Läste på ett ställe att det var en tjej som gått 36 veckor, när barnen föddes så var dom "inom ramen" för normal storlek på tvillingar i den åldern.

Hon hade köpt kläder i storlek 50 och 56, men allt det var på tok för stort. Då tänker jag, hon gick ju ganska långt och ändå passade inte 50.

Ska man satsa på 50 eller behöver man köpa lite grann i mindre storlek? Kanske några ombyten?

Jag kommer nog att köpa några bodies och några pyjamasar i mindre än 50 för även om man går fulltid så är de oftast mindre än en snittbebis. Men sen går det ju alltid att köpa mer när de väl kommit och på bb finns ju kläder att låna. Och orkar man sig inte ut ur bostaden för att "shoppa" så finns alltid nätet numera, stort plus
  • plopp76
    JhjärtaK skrev 2014-10-10 13:57:06 följande:
    Jag kommer nog att köpa några bodies och några pyjamasar i mindre än 50 för även om man går fulltid så är de oftast mindre än en snittbebis. Men sen går det ju alltid att köpa mer när de väl kommit och på bb finns ju kläder att låna. Och orkar man sig inte ut ur bostaden för att "shoppa" så finns alltid nätet numera, stort plus
    Det har du rätt i! Nåra stycken plagg i mindre än 50, nåra i 50 och så kan man nöja sig där. Säkerligen får man en del i present, folk brukar vara glada i att köpa de där pyttiga kläderna :) 

Jag har en tanke på att köpa nåt begagnat klädpaket på blocket sen när man passerat över gränsen till att dom troligen klarar sig om dom kommer tidigt. Det brukar finnas en del i 50/56 och då kan man ju använda det man tycker känns bra. Då får man även många plagg för oftast en väldigt liten summa. Och många plagg är ju knappt använda eftersom dom växer fort där i början.
  • stinaa

Jag har också tänkt köpa några plagg i strl 44 faktiskt, dom flesta butiker säljer det. Sen kommer dom säkert kunna ha strl 50 ganska länge :)

Mycket att tänka på, haha!

Hur har ni tänkt med annat då, ska ni köpa dubbelt av allt på en gång eller köpa allt eftersom ni känner behov?

Måste även passa på att tipsa om tvillinggruppen "tvillingar 2015" på Facebook, jag hittade dit idag :)

• Maja1420

Hej, hej alla!
    Jag har hållit mig lugn här ett tag, men följt era diskussioner om vagnar osv i smyg =).

Så mysigt för er som gått på UL, grattis till två pojkar Stinaa!! Vi var till BM i måndags och fick lyssna på hjärtljuden, 144/148 låg de på, pojke el flicka? Det där verkar ju inte stämma, men är lite roligt ändå kan jag tycka!

Har ni tänkt eller fixat vinterjacka??? Fattar inte hur jag ska få på mig något... Känns onödigt att köpa en mammajacka men min sambo är inte så stor så hans jackor kan jag nog bara ha till i dec... Svårt har kollat runt på nätet efter mammajackor men utbudet är begränsat... Köper man i sin vanliga storlek tror ni? Måtten är inte så himla tydliga. Gissar att jag "i grunden" kommer gå upp minst en storlek så då borde man satsa på en större än normalt?

Trevlig helg på er alla!

• Maja1420
    JhjärtaK skrev 2014-10-09 09:15:09 följande:

Dagens "outfit" och min lilla kula . Skjortan är en vanlig som är lite större i storlek bara och sidenbandet har jag lagt till för att inte se ut som ett tält

Jättefin!
    Min mage har svullnat på rejält de sista veckorna, men fortfarande vågar ingen i skolan fråga....rätt roligt tycker jag då jag innan var smal.. Men, men det är ju känsligt om man har fel... Om någon råkar kolla till på min mage, som man kan göra i smyg,  kan jag inte låta bli att säga, "jo, jag har gått upp lite i vikt" ...haha, sen berättar jag så klart. De blir så besvärade när jag kommenterar att jag märker deras blickar, jag är kanske lite elak men tycker det är roligt. Skrattande
  • blåbärsmuffins

Plopp76: är du säker på att du vill göra Kub? Se våra diskussioner längre bak i tråden. Om man inte vill göra fvp, två stick = dubbel risk, tycker jag man ska fråga sig om man inte ska hoppa över blodprovet och bara göra nupp.

• blåbärsmuffins

Plopp76: är du säker på att du vill göra Kub? Se våra diskussioner längre bak i tråden. Om man inte vill göra fvp, två stick = dubbel risk, tycker jag man ska fråga sig om man inte ska hoppa över blodprovet och bara göra nupp.

Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D