• Sara___

Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D

Har precis fått ett chockerande, glädjande, och läskigt besked. Vi väntar tvillingar! (Inga barn sen innan)
    Är i v.8 nu och skulle gärna vilja starta den här tråden för att följas åt med er andra som precis fått detta besked. Många tankar snurrar ju i huvudet- känslor, oro för förlossning/ks, praktiska saker, och tips man önskar för tiden efter förlossningen. Vore kul om ni hängde på här så att vi kan följa varandra och hjälpa varandra med frågor och tankar vi har
    Min första fråga är hur ni känner just nu?
    Jag har inte riktigt förstått än att det verkligen är två, är ganska chockad och lite orolig för hur det ska gå, som förstföderska var man ju nervös redan för en :D

• Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D
  • DiddiDoo

Har följt denna tråden ett tag, men tänkte hoppa in nu! Vi väntar tvillingar i början av mars och befinner oss nu i vecka 18! Med största sannolikhet är det tvåäggs men det får vi se till veckan då vi ska på rutinultraljud.

Den största chocken har lagt sig och all förändring har börjat! Vi har nämligen en 9 månaders hemma också. Innan vi visste att det var två kändes allt det praktisk väldigt enkelt! Men nu så har vi bytt vagn och bil. Fick bli en bugaboo donkey och en VW touran! Så detta kommer fungera toppen.

Känns otroligt spännande och till veckan kanske vi får se vilka som bor där inne i magen ????

• stinaa
    DiddiDoo skrev 2014-10-16 15:07:37 följande:

Har följt denna tråden ett tag, men tänkte hoppa in nu! Vi väntar tvillingar i början av mars och befinner oss nu i vecka 18! Med största sannolikhet är det tvåäggs men det får vi se till veckan då vi ska på rutinultraljud.

Den största chocken har lagt sig och all förändring har börjat! Vi har nämligen en 9 månaders hemma också. Innan vi visste att det var två kändes allt det praktisk väldigt enkelt! Men nu så har vi bytt vagn och bil. Fick bli en bugaboo donkey och en VW touran! Så detta kommer fungera toppen.

Känns otroligt spännande och till veckan kanske vi får se vilka som bor där inne i magen ????

Stort grattis och välkommen till gruppen! :)
  • stinaa
    Krisse80 skrev 2014-10-16 14:48:14 följande:
    Har ni hunnit fundera något på hur ni ska göra? Kommer ni kunna vara hemma båda två någonting? Har ganska stor erfarenhet av bebisar så även om det här är våra första så kändes EN bebis lätt som en plätt, har tom skrattat åt mannen som har varit skräckslagen över att få barn. Nu när det är två har skrattet fastnat lite i halsen kan man säga ;) Min man kan bara vara hemma 10 dagar och sen blir jag ensam hemma men det löser sig väl på något sätt.
    Vi kommer vara hemma ett halvår tillsammans till att börja med, känns underbart skönt och då kommer lilltjejen (2 år och 8 månader då) få vara hemma med oss också! :)
  • JhjärtaK
    Krisse80 skrev 2014-10-16 14:48:14 följande:
    Har ni hunnit fundera något på hur ni ska göra? Kommer ni kunna vara hemma båda två någonting? Har ganska stor erfarenhet av bebisar så även om det här är våra första så kändes EN bebis lätt som en plätt, har tom skrattat åt mannen som har varit skräckslagen över att få barn. Nu när det är två har skrattet fastnat lite i halsen kan man säga ;) Min man kan bara vara hemma 10 dagar och sen blir jag ensam hemma men det löser sig väl på något sätt.
    Min make skall vara hemma 2-4 månader och sedan börja jobba halvtid är tanken nu iaf.

Tänk på att pappan får 20 "pappadagar" där i början istället för 10 som det är vid enlingar.
  • JhjärtaK
    Krisse80 skrev 2014-10-16 14:51:44 följande:
    Åh så fina!! Längtar tills jag får se mina igen men dröjer tyvärr ända till vecka 21...
    Förstår att det känns som en evighet!

Vi får se dem igen redan om två veckor (var egentligen tre men läkaren ville ha strikt två veckors mellanrum och inte mig emot )

Men med dina hade de konstaterat att de var tvåäggs eller iaf DCDA antar jag?
  • Tjej 85

Jag fick idag veta att jag har två små liv i magen! Är beräknad till den 30/4-15

Det var en stor glädjande chock!

Någon mer från Stockholms området tro?

Andrea

• justordinary
    plopp76 skrev 2014-10-16 10:34:11 följande:
    Vi måste byta bil oavsett? men vi står med samma problem då vagnarna är rätt otympliga. Fördelen med Buggan är att den går att ställa upp så den tar mer plats på höjden men är smalare att lasta in lixom. Vi ska kolla Kronans vagn, men är tveksam till de små ligg och sittdelarna plus att babyskydden inte går att sätta på vagnen.
    Vi var och testade vagnar idag och försökte packa in i bakluckan...Ehhh...vi behöver en ny bil! Med ligg/sittdelar går Bugaboon in precis om man komprimerar den till mono-läge, men Emmaljungan är körd... Jag tyckte när vi provkörde dem bäst om Bugaboon även om jag egentligen tycker att Emmaljungan känns mer "stabil" i grunden. Lutar just nu väldigt mycket åt att det blir en Bugaboo och en ny bil.

Känns som att jag behöver få högre lön typ..nu! :P
  • Krisse80
    stinaa skrev 2014-10-16 16:16:51 följande:
    Vi kommer vara hemma ett halvår tillsammans till att börja med, känns underbart skönt och då kommer lilltjejen (2 år och 8 månader då) få vara hemma med oss också! :)
    Åh låter toppen ju!
  • Krisse80
    JhjärtaK skrev 2014-10-16 16:18:33 följande:
    Min make skall vara hemma 2-4 månader och sedan börja jobba halvtid är tanken nu iaf.

Tänk på att pappan får 20 "pappadagar" där i början istället för 10 som det är vid enlingar.
    Tyvärr får pappan bara 10 dagar oavsett antal barn här i england där vi bor men får hoppas att vi har snälla föräldrar som kan komma hit. skönt att ni kan vara hemma båda två så pass länge, det känns ju som drömmen
  • Krisse80
    JhjärtaK skrev 2014-10-16 16:50:34 följande:
    Förstår att det känns som en evighet!

Vi får se dem igen redan om två veckor (var egentligen tre men läkaren ville ha strikt två veckors mellanrum och inte mig emot )

Men med dina hade de konstaterat att de var tvåäggs eller iaf DCDA antar jag?
    precis, det är DCDA och antagligen tvåäggs, som jag har förstått det blir det tätare ultraljud längre fram i graviditeten men nu får jag hålla mig några veckor ;)
Svar på tråden Vi som väntar tvillingar mars-april 15! :D