• beam82

ytterkläder på hösten, vad funkar bäst?

Jag funderar över vad som kan tänkas vara bäst så här på hösten, särskilt med tanke på förskolan... Min dotter är 1,5 år, jag funderar på att köpa en tunnare overall och fleecekläder att ha under när det blir lite kallare men inte riktigt dags för vinteroverall. Komplettera med en jacka bara tänkte jag. Eller är det bättre att köpa jacka och överdragsbyxor bara?
    Och när det gäller höstkläder, hur stor skillnad är det då på olika märken? När det gäller vinterkläder har jag alltid kostat på mitt stora barn ordentligt varje vinter, men han är tio nu och jag har inte koll längre känner jag, inte på höstkläder till småbarn iaf...:)
    Har galonkläder och gummistövlar, har man användning av en regnmössa, sydväst heter det väl kanske?

• Svar på tråden ytterkläder på hösten, vad funkar bäst?
  • fluu

Vi kör fleeceställ plus skaloverall. Har den från nameit som håller värmen bra. Man har användning av regnhatt ja.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Caladhiel

Vi har haft Kappahls Kaxs skaloverall åt vår son och varit jättenöjda! Kompletterade med fleecekläder under tills det blev så kallt att vinteroverall behövdes. Regnhatt/sydväst har jag aldrig känt behov av eftersom vi alltid satt upp huvan på skaloverallen istället.

• daimstrut

Tycker skaloverall är perfekt till så små barn, speciellt på dagis. Lätt och snabbt för personalen att ta av och på Här i Norge kör alla på det både vår och höst. Perfekt att komplettera med fleece under till vinteroverallen behövs. Själv brukar jag byta till vinteroverall när det är nånstans mellan 0-5 plusgrader. Sen är det bra att ha nån jacka som komplement, men det behöver ju inte va nån ordentlig skaljacka.

• solrosmamman

Jag har skaloverall till min 2 åring. Min 3,4 åring har jag skalbyxa och höst jacka eller fleece till.

Svar på tråden ytterkläder på hösten, vad funkar bäst?