IKEA förstör mitt skåp
BAJ skrev 2014-08-22 08:04:46 följande:
Jag visste inte att det krävdes montering.Att sätta ihop sina egna möbler är ju liksom hela IKEAs grundidé! Det är DET som är IKEA!
Jag även informera dig om att ikeas möbler kommer med bildinstruktioner. Inte skriftliga instruktioner. Detta för att de ska slippa göra olika instruktioner på flera olika språk(en onödig kostnad när man kan göra bilder) Detta så att alla, vilket språk de än pratar, ska kunna följa instruktionerna och sätta ihop sina möbler.
Väljer du att strunta i instruktionerna så är det ju DU som gjort valet att inte följa instruktionerna. Inte IKEAs. Om du har ett högt iq så borde även du fatta detta!
Sen att du är för stolt för att erkänna att du inte kan sätta ihop en enkel ikea-möbel är inte heller IKEAs fel. Nu verkar ju de vara så snälla att de ger dig ett helt nytt skåp vilket du påstår att du förlorar på.
*Du har haft sönder ett av deras skåp med flit eftersom du inte följde instruktionerna.
Minus 400:- för dig alltså.
*De ger dig gratis ett nytt skåp.
+400:- för dig
*Du måste köpa en lucka till skåpet.
-150:-
= Du har fått saker värt 950:- men betalat 550:-
Visst, har du blivit av med pengar men det hade du räknat med att göra då du köpte ett skåp. Men exakt så mycket pengar som ett skåp med lucka kostar. PLUS att du fått lyckan att slå sönder ett av deras skåp helt gratis.
Ta och tänk efter lite!