Inlägg från: Brinkly |Visa alla inlägg
  • Brinkly

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Hej hoppar in här!

Ser era tvivel och vet hur dessa tankar tar över ibland. Har gått in i en ny strategi: Blir det så blir det. Jag har barn sen innan så jag vet att allt har funkat (så detta kanske är lätt att säga för mig?) men bara känslan av att allt negativt tar över, all väntan på ÄL sen Bim varje månad känns ibland så tidskrävande och tungt. Jag vill så gärna ha ett barn till men jag känner att viljan tar över mitt liv. Måste nu bara foka på att leva och om det blir bäbis så blir det underbart. Blir det inte det så får det också bli bra! Känns som mitt liv äts upp av kampen att bli gravid. Jag vill inte det. Måste leva, njuta och lägga tyngdpunkten på rätt saker för att må bättre och inte deppa ihop.

Så nu provar jag "blir det så blir det".

• Brinkly
    VeronikaK skrev 2015-05-21 09:19:58 följande:

Ja, jag känner likadant. Hade nog inte haft så svårt för det om inte åldersklockan tickade så högt. Men kanske att man borde ge det ett halvår och sedan gå vidare om det inte blivit något.

Samma här åldersklockan dånar! :O
  • Brinkly
    Lectin skrev 2015-05-21 16:45:18 följande:

Välkommen Brinkly! Kloka tankar! Önskar jag kunde göra samma sak men trots grundförutsättningarna och att vi försökt ett år är jag ändå inte villig att ge upp. Och för min del verkar ju chansen minimal att det ska bli något utan medvetenhet om rätt dagar och lite hjälp på traven... Om det alls händer. Men det måste jag ju ändå tro på.

Jag vet! Men jag blir så matt och besviken av allt kämpande och trixande... Håll ut! Hoppas det blir något snart för er!
  • Brinkly
    VeronikaK skrev 2015-05-22 07:34:30 följande:

Jag önskar nog att komma i det läge Brinkly beskriver, men det är så svårt, för varje månad vill jag ändå maximera chanserna. och sedan är stressen där ändå.

Min man har gjort klart att han vill leva "spontant", och att sexlivet inte ska vara fr fokuserat på barnalstring. Men i praktiken är det ju jättesvårt, för det är ju inte alltid att de fertila dagarna råkar infalla så man har som mest tid eller energi.

Men eftersom han sagt att detta stressar honom så är jag inte helt öppen med vilka dagar som är äl-dagar (testar ju, så jag vet), utan hintar mest om att "nu är det nog bra läge". Känns lite konstigt men jag får väl respektera att han känner så. Han vill gärna ha fler barn, men inte planera för det, liksom.

Hur gör ni  inför äl - säger ni att "nu har jag äl, nu måste vi köra!" eller är ni mer subtila? :)

Jag förstår dig så väl. Man vill maxa chanserna.

Jag har skrivit in "blomma" på ÄL i vår gemensamma kalender. Han är minst lika mån om att vi gör det runt "blomma"-dagen. Så det verkar inte stressa honom alls, mer att han tycker det är spännande att veta att vi kommer ligga mycket just den perioden :)
  • Brinkly

Åh så hände det! 8e försöket! Bim-7. Hoppas hoppas allt går bra nu bara! Så överväldigad!

• Brinkly
    emjh skrev 2015-09-06 18:54:44 följande:

Nej det tror inte jag heller, men eftersom de billiga stickorna visar plus så tror jag det stämmer i det här fallet. :)

Jag gjorde exakt samma sak. Där fanns två streck trots neg på den digitala displayen. Efter två dagar till testade jag med ett vanligt cb och då två streck fast fortfarande svagt. Efter två dagar till testade jag med digitalt och fick gravid v 2-3!

Hoppas det är samma för dig!
Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea