• xxy

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

<Hej 

jag är lite i samma sits som ni och jag hoppas att det är ok om jag smyger in här. 

Jag vill gärna ha en trea. Är mycket osäker på om jag har ägglossning och om jg har det så är det nog inte varje månad.  Med första barnet fick jag äta pergotime men andra kom av sig själv. 

Mensen har stöka nu två månader - typiskt när man vill ha fler barn. Jag är 38 och vill helst ha barn innan 40. Jag känner mig osäker på om jag måste äta pergo igen och känner mig kluven inför det. Jag gick upp massor i vikt och mådde pyton och kunde sen inte gå ner men å andra sidan blev det ju barn då.....

Man kan visst ha vanlig regelbunden mens och ändå inte ha ägglossning.  Jag har haft regelbunden mens hela mitt liv men innan första konstaterades att jag inte hade ägglossning.  Det var helt enkelt slemhinnan som lossnade regelbundet varje månad utan att äggen lossnade sa läkaren då. Så att man har mens regelbundet är ingen garanti för ägglossning.  Stickor funkade inte heller på mig - fick aldrig utslag.   
    Nu har jag tempat ett tag men kan knappast se något utifrån det. Jag har olika temperaturer jämt :( och inte ens någon trend kan skönjas. Vi har använt det som preventivmedel och det verkar ha funkat, mensen har kommit när appen har sagt det - med undantag för senaste månaderna. Nu är det alltså dax att svänga om och hoppas på att det funkar åt andra hållet. 

pergo eller inte pergo är frågan....

• xxy

hmmm 

är det något liv i denna tråd?

Själv  försöker jag få till en trea och nu i helgen stod det helt klart att även maken är väldigt med på tåget.  Jag har ju vetat att han vill men han har hållt sig lite passiv.  Vi hade ett missfall för snart ett år sedan  .-  då var en trea inte planerat men mycket välkommet om det hade blivit så.  

Nu får vi se om det händer nått. Står i valet och kvalet kring pergotime... behövde det för ettan. Jag tempar mig och har inte direkt några tydliga kurvor utan det ser ut som ett plotterdiagram, så jag får ingen hjälp av det. Jag har inte heller regelbunden äl men däremot regelbunden mens. Precis som med ettan...  

jag har också en helt absurd längtan efter tvillingar - men vi har inga sådana anlag så det är bara att lägga på hyllan.

så nu är det termometer, äl, bim, och sekret och sex för hela slanten....:)  

• xxy

hej 

fler än jag som har detta med barn ständigt i åtanke? Fast än det inte alla borde vara reellt. Jag menar - det kan ju ta år och jag borde ställa in mig på det.  Men det går inte - drömmer om vagnar och små kläder. 

Håller med dig fsake - hoppas verkligen att det är alla vårs månad nu.   

Fia14 - jag känner igen mig i dina tankar... att fundera över hur man ska göra med småbarnsgrejorna och när bekanta ska ha meandI partyn.. har jag någon anledning att gå egentligen.   jag går dit och drömmer men köper inte något. Jag har sparat de finaste grejorna och sen får resten ges bort. Förra gången blev jag så otroligt tjock bara så jag kunde inte ha något. 

Tvillingar - jag gärna men det är klart att det verkligen skulle vara en utmaning. Och det är ngn slags bisarr dröm - är inte säkert att jag skulle tycka att det var toppen om jag blev ställd in för fullbordat faktum heller... Då skulle det nog vara läskigt. 

VeronikaK Kul att gå ut en sväng och tänka på något annat. Ja heller gud - vet inte alls hur man ska göra med alkohol. Jag kommer nog fortsätta som vanligt tills jag vet att jag är gravid - men det är mera för att annars nojar jag upp mig så mycket. 

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea