Pratsjuk 35+ försöker få en trea
<Hej
jag är lite i samma sits som ni och jag hoppas att det är ok om jag smyger in här.
Jag vill gärna ha en trea. Är mycket osäker på om jag har ägglossning och om jg har det så är det nog inte varje månad. Med första barnet fick jag äta pergotime men andra kom av sig själv.
Mensen har stöka nu två månader - typiskt när man vill ha fler barn. Jag är 38 och vill helst ha barn innan 40. Jag känner mig osäker på om jag måste äta pergo igen och känner mig kluven inför det. Jag gick upp massor i vikt och mådde pyton och kunde sen inte gå ner men å andra sidan blev det ju barn då.....
Man kan visst ha vanlig regelbunden mens och ändå inte ha ägglossning. Jag har haft regelbunden mens hela mitt liv men innan första konstaterades att jag inte hade ägglossning. Det var helt enkelt slemhinnan som lossnade regelbundet varje månad utan att äggen lossnade sa läkaren då. Så att man har mens regelbundet är ingen garanti för ägglossning. Stickor funkade inte heller på mig - fick aldrig utslag.
Nu har jag tempat ett tag men kan knappast se något utifrån det. Jag har olika temperaturer jämt :( och inte ens någon trend kan skönjas. Vi har använt det som preventivmedel och det verkar ha funkat, mensen har kommit när appen har sagt det - med undantag för senaste månaderna. Nu är det alltså dax att svänga om och hoppas på att det funkar åt andra hållet.
pergo eller inte pergo är frågan....