• Lectin

Pratsjuk 35+ försöker få en trea

Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

• Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lectin

Åh. Men Iskristall brukar din temp verkligen dippa så tidigt? Jag håller ändå som sagt alla tummar för implantationsdipp. Kram!

• Iskristall

Lectin: Nä inte så att mensen kommer, men det händer att den börjar dala. Tempen är fortfarande 0.15 grader över coverline men 0.2 grader lägre än tempen i går.

• Iskristall
    mammave skrev 2015-06-25 22:04:01 följande:

Iskristall: Kram Vi kan deppa ihop Har dåligt minne men har ni tid för ivf?

Ja det får vi göra mammave! Fast jag hoppas din mens inte dyker upp!

Vi har ingen tid än. Vi har precis fått vår remiss skickad. Väntetiden är 5-6 månader, så i vinter nångång.
  • GrönaDruvan

Ge inte upp tjejer. Inget är säkert förräns mensen kommit!
    Eftersom jag inte läst hela tråden, har ni alla barn sen innan?
    Här känns det också som mens på g...men med två gravtest som fått ytte pytte små svaga streck, så hoppas jag ändå. Troligtvis färgrester/spökstreck.

• Lectin

Åh så spännande GrönaDruvan! Här blev det ett streck igen men ungefär lika som i onsdags, varken svagare eller starkare. Hoppas gör jag fast jag inte törs riktigt. Ska försöka komma åt att testa imorgon också. Annars blir det söndag.

• mammave

Ufff, så lång väntetid iskristall

Lectin: jag som kollade här för att se ett starkare plus från dig. Men borde det inte blivit svagare om det varit sprutan?

GrönaDruvan: hur svaga är strecken? Kan du lägga upp bild? Jag tror alla utom en i tråden har barn sen tidigare.

• Issa2

Slänger mig in i tråden. Är en 35plussare med 2 fantastiska barn och en gnagande känsla av att en familjemedlem saknas. Maken är dock inte lika övertygad så steg ett på vår resa blir att hitta argument som biter på min karl. ????

• Lectin

Mammave: det hoppades jag också av någon anledning. Det var ju morgonurin idag jämfört med kväll i torsdags. Det kan ju vara del av förklaringen. Jag tror mest på att det var sprutrester men ger inte upp än.

• Lectin

Kom hem nu och kunde jämföra testen när de båda är torra och då ser faktiskt dagens svagare ut än onsdagens. Så då kan det ju vara bara sprutan.... Nå jag får säga som jag gör till andra: hoppet är inte ute förrän mensen kommer! Jag har ju inte ens passerat bim än!

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea