Pratsjuk 35+ försöker få en trea
Fniss! Ännu värre! Vi har bara ett badrum och nu är vi sex pers som använder det... Men det funkade bra igår.   Det är riktigt trevligt att tvingas vara helt tyst. En extra liten "förbjudet-faktor" kanske?
  Det är riktigt trevligt att tvingas vara helt tyst. En extra liten "förbjudet-faktor" kanske?   

Fniss! Ännu värre! Vi har bara ett badrum och nu är vi sex pers som använder det... Men det funkade bra igår.   Det är riktigt trevligt att tvingas vara helt tyst. En extra liten "förbjudet-faktor" kanske?
  Det är riktigt trevligt att tvingas vara helt tyst. En extra liten "förbjudet-faktor" kanske?   

Fsak: för oss det varit knepigt alla gånger så jag är ingen bra måttstock men värst är helt klart den här rundan. 
Limegrön: Fniss! Men vår tvättstuga är ju tyvärr i samma rum som den enda toaletten!

Stor kram VeronikaK!  När har du beräknad mens?
  Stor kram VeronikaK!  När har du beräknad mens?

Idag, imorgon eller senast på fredag. Ju förr desto bättre.

Nu hann han ju hem igen innan jag faktiskt fick äl men det blir väldigt många extra tankar och funderingar kring om man får till det på "rätt" dag eller inte.
  Nu hann han ju hem igen innan jag faktiskt fick äl men det blir väldigt många extra tankar och funderingar kring om man får till det på "rätt" dag eller inte.   

Tappen var stängd igår och alla äl-flytningar spårlöst borta så nu är det bara att vänta. Planerar redan när jag ska börja testa!
  Tappen var stängd igår och alla äl-flytningar spårlöst borta så nu är det bara att vänta. Planerar redan när jag ska börja testa!   Eftersom jag fick äl-spruta i måndags så är det allra tidigast 10 dagar efter sprutan som gäller. Ni minns kanske att jag en gång fick utslag på preg-test ända fram till 13 dagar efter sprutan och sedan kom mensen. Jag frågade läkaren om det och hon sa att så länge ska man inte få utslag av sprutan så hon var rätt säker på att det var ett riktigt plus och tidigt missfall.
  Eftersom jag fick äl-spruta i måndags så är det allra tidigast 10 dagar efter sprutan som gäller. Ni minns kanske att jag en gång fick utslag på preg-test ända fram till 13 dagar efter sprutan och sedan kom mensen. Jag frågade läkaren om det och hon sa att så länge ska man inte få utslag av sprutan så hon var rätt säker på att det var ett riktigt plus och tidigt missfall.  Gravid tills motsatsen bevisats är tydligen min paroll!
  Gravid tills motsatsen bevisats är tydligen min paroll!   

Han ville först inte för att han känner sig som en gammal pappa redan men sedan insåg han hur gärna jag vill och då blev det istället bråttom att passa på innan han blir ännu äldre.
  Han ville först inte för att han känner sig som en gammal pappa redan men sedan insåg han hur gärna jag vill och då blev det istället bråttom att passa på innan han blir ännu äldre.   Han är bara 41 så i mina ögon är det ingen brådska men han jämför med sina föräldrar som fick barn när de var dryga tjugo och hade det "lugnt och skönt" med stora barn i 40-årsåldern. "Vi kommer ju vara gamla när barnen flyttar ut! Hur ska vi orka njuta av det?" Han tänker liksom inte på allt vi hunnit göra innan barnen som hans föräldrar aldrig gjort.
  Han är bara 41 så i mina ögon är det ingen brådska men han jämför med sina föräldrar som fick barn när de var dryga tjugo och hade det "lugnt och skönt" med stora barn i 40-årsåldern. "Vi kommer ju vara gamla när barnen flyttar ut! Hur ska vi orka njuta av det?" Han tänker liksom inte på allt vi hunnit göra innan barnen som hans föräldrar aldrig gjort.   

Åh nej.   stor kram Iskristall!
  stor kram Iskristall!

Kram till dig också!
  Kram till dig också! 
        Skulle ju inte tänka på bebis verkstad denna månad, men det funkar ju inte riktigt. 
Igår hade jag så tydliga äl flytningar så jag var bara tvungen att få till det!!! 
Hade sex för några dagar sedan också... 
Har nog inte haft så tydliga äl flytningar på länge, så då var jag bara tvungen... 
Vi får väl se om det ger resultat. 
En fråga till er som försökt länge.. 
Hur gör ni med alkohol i väntan på bim? 
I början var jag väldigt noga med att inte dricka nåt mellan mens och bim, men nu när det gått så lång tid så orkar jag liksom inte tänka så... 
Skulle jag få plus så är det ju inget snack om saken, men innan plusset så vill jag leva som vanligt. 
Nu är det ju inte så att jag dricker mycket, men är det nån fest så dricker jag eller om det är tjejmiddag osv... 
Nu vankas ju Turkiet, och det kommer bli lite öl och drinkar, även om jag har bim dagen innan vi åker hem. 
Är det galet? Åker ju med min mamma, så det blir ju inga större mängder.
 Från början var jag väldigt försiktig med alkohol när bim närmade sig men nu har jag slutat noja och tar något glas när det bjuds även i bimfaggorna. Det tar ju ett bra tag efter bim för grynet att koppla upp sig på ditt blodomlopp om det tagit sig så det lär inte vara någon fara.
  Från början var jag väldigt försiktig med alkohol när bim närmade sig men nu har jag slutat noja och tar något glas när det bjuds även i bimfaggorna. Det tar ju ett bra tag efter bim för grynet att koppla upp sig på ditt blodomlopp om det tagit sig så det lär inte vara någon fara.

Bim på tisdag först så det är lååångt kvar. Och tänk om båda äggen tar sig!?
  Bim på tisdag först så det är lååångt kvar. Och tänk om båda äggen tar sig!?   Och tänk om, tänk om, tänk om...
  Och tänk om, tänk om, tänk om...