• Lectin

    Pratsjuk 35+ försöker få en trea

    Jag: 37 år, två barn (snart 6 resp. 3,5 år), gift, har PCO och EDS och har haft lite stök med att få till nummer ett och två. Nu har jag däremot egen ägglossning så vi försöker på egen hand att få till en trea!

    Just nu: har förstås ingen uppenbar ägglossning den här månaden. Hade kanske eventuellt äl i helgen (17/8) men är osäker. Analyserar symtom för glatta livet och väntar ivrigt på att två veckor ska passera så att jag ändå kan få testa!

    Befinner du dig på något sånär samma plats i livet? Talk to me!

  • Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea
  • Lilla My o co

    Hej alla..

    Här väntar jag fortfarande på att få något tecken på att P-sprutan är ute ur systemet.

    Ingen mens, ingen tydlig äl och kroppen känns som i stilloläge...

    Känner mig lite missmodig...

    Tänk om det tar två ÅR innan jag har normal äl.....

    Suck...

  • limegrön
    Miaomiao skrev 2014-08-28 08:57:06 följande:

    Testade negativt imorse. Kunde inte hålla mig. Äl+11 idag så hoppet är väl inte ute än.


    Förstår dej, nyfikenheten tar liksom över. Jag testade negativt för två dgr sen och hade funderingar att testa imorse igen men vågade inte. Vill inte se det där minuset igen.. bestämt mej för att vänta in mensen ist, har den inte kommit på lör(BIM) testar jag nog på sön igen. Hur mycke symtoner har du nu? Mina har nästan försvunnit helt..
  • Miaomiao
    limegrön skrev 2014-08-28 12:00:00 följande:
    Förstår dej, nyfikenheten tar liksom över. Jag testade negativt för två dgr sen och hade funderingar att testa imorse igen men vågade inte. Vill inte se det där minuset igen.. bestämt mej för att vänta in mensen ist, har den inte kommit på lör(BIM) testar jag nog på sön igen. Hur mycke symtoner har du nu? Mina har nästan försvunnit helt..
    Jag har ständigt molvärk i nedre delen av magen. Ska på fest på lördag (BIM-1) så testar nog på lördag morgon.
  • Lectin

    Lilla My o co: Håller tummarna för att det händer NÅGOT snart! Förstår frustrationen... När vi hade bestämt oss för att försöka få en tvåa försvann min mens i ett halvår! Inte lätt att bli gravid då inte...

    Miaomiao och limegrön: Ser fram emot raporter i helgen! Jag kommer nog också testa på lördag även om jag mer och mer tror att äl inte var förrän i söndags... Ska också på fest på kvällen och vill testa för säkerhets skull.

    Iskristall: Nej det är ganska olika saker som snurrar i huvet på oss kan jag tro även om både längtan, åldersfunderingar och väntan nog är lika i mångt och mycket oavsett om man är på första, andra, tredje eller fjärde barnet..

  • Lilla My o co

    Vill liksom bara få mens så jag vet att jag har äl.... Sjukt frustrerande att inte veta....

    Jag håller alla tummar för er andra.. :)

  • Iskristall

    Lectin: Jo, längtan är ju densamma för osa alla.

    Lilla my o co: Jag förstår din frustration. Du har inte funderat på att börja tempa? Ett bra sätt att se om man har äl. Okej lite jobbigt att tempa varje morgon men helt klart värt det. Tycker iallafall jag.

  • Iskristall

    Lila my: Inte så svårt varje morgon innan du siger upp tar du din temp. Detta kan du med fördel registrera gratis på en sida som heter Fertilityfriend.com. Då kommer den göra ett diagram över dina tempar. Du fyller i temp varje morgon. Och kan sen gå bakåt o se hur din kurvor sett ut. När du har äl kommer tempen att stiga pga progesteronet som gulekroppen bildar och efter tre dagar med förhöjd temp kommer den sätta ut ett rött kryss den dag du fått äl. I detta diagram kan du även fylla i andra tecken som äl-flytningar och positiva ägglossningstest så tar programmet hand om all data och analyserar. Gå gärna in på hänvisad sida och kolla in andras kurvor o läs så ser du hur det fungerar!

  • Elvie

    Känner igen mig så i allas resonemang, härligt att få dela era tankar! Kokar nog ner till vad hjärtat vill och om kroppen vill samarbeta:) 

    Men det är skumt att det inte är samma glädje hos omgivningen kring tredje barnet...det är ju ytterligare en ny liten människa med en egen personlighet att vänta på, vara nyfiken på och att välkomna. Precis som med de två första! 

Svar på tråden Pratsjuk 35+ försöker få en trea