Inlägg från: lindmicoach |Visa alla inlägg
  • lindmicoach

Hur ska jag göra? Om min dotter.

blomma41 skrev 2014-08-20 17:19:26 följande:

Hej
    Jag är 41 år och har haft min dotter i familjehem sedan hon vart 11månader då pappan kontakta soc o sa att han inte klarade av sin familj längre och påstod att jag var en dålig människa och mamma. Hoppar över en lång kamp som gäller att få hem min dotter igen till hur det ligger till nu. Jag gick in i väggen samtidigt som dottern togs och efter det levt som singel. Jag blev sjukpenionär för ca 3år sedan snart. Har haft umgänge med dottern vilket alla har fungerat bra. Nu är umgängesbegränsningen borta sedan innan sommaren och jag har haft dottern varannan lördag 13.00-18.00 och det har gått bra. Nu till saken soc vill gööra en vårdnadsöverflytt till familjehemmet(farmor 50år) så de ska ansöka om det i September. Jag har hittills inte fått hem dottern pga att de är rädda att min stresskänslighet kommer blossa upp om dottern kommer tillbaks hem till mej därför har de nekat alla mina försök. Jag undrar nu, har någon annan varit tvungen att gå denna vägen? Hur tänkte ni/du? Vilket beslut tog ni , eller fortsatte ni kämpa hem banret? Jag tänker o tänker, har kontaktat min advokat och frågat vad hon tycker. Tips o råd ? Ta Jag tror du skulle må bra av att gå och prata med någon om allt du är med om. Har du fått något samtalstöd från soc sida? Råd och stöd är jätteduktiga också. De är helt kostnadsfria. Var bor du?
    Annars tycker jag du ska vända dig till någon privat. Det kostar ju lite, men jag tror det kan vara bra för din egna skull och det kommer även att din dotter må bra av. Lycka till Linda
    www.lindamicoach.com
    #samtal#Uppsala#relationer#Linda#micoch

lindamicoach
  • lindmicoach

Jag förstår din kamp. Träffa din dotter dessa dagar och ha det mysigt tillsammans.
    Saknaden efter din dotter kommer att vara stor och det kommer bli tufft. Men en dag blir de stora och man får tillbaka dom. Då bestämmer de själva och det är så mysigt att umgås med dem. Du är mamma och det kan ingen ta ifrån dig hur måga papper och beslut som än tas. Varma kramar till dig.Linda

lindamicoach
Svar på tråden Hur ska jag göra? Om min dotter.