Min älskade pojke
Grattis till din son men det gör ont att han inte får leva med dig. Jag kan bara utgå från mig själv men mitt svar till dig är att det blir inte som vanligt. Din son har förändrat dig och han kommer alltid vara med dig i ditt hjärta. Nu måste du lära dig att förhålla dig till omvärlden igen och det får ta sin tid. Vissa stunder kommer det kännas ok, andra som en omöjlighet. Med tiden kommer de ok studera att bli fler och du kommer tom att ha bra stunder men din son kommer alltid att fattas dig oavsett vad du gör med livet. Jag är övertygad om att min son älskade livet och ville leva därför känner jag extra för att ta till vara på den tid jag har de dagar som är ok. Om jag fick önska något så skulle det ju givetvis vara att min son fick livet tillbaka men det går inte. Detta får dock inte göra att jag slutar att drömma och önska andra saker för mitt framtida liv. Det har gått 8 månader sedan min son dog och jag vaknar fortfarande och gråter ibland men ju längre tiden går ju mer kan jag kontrollera sorgen så att den inte helt slukar mig. En del stunder handlar det bara om att stå ut och med vetskapen om att det blir lite mer ok sen gör det lite lättare.
Ta hand om dig!