valp morrar åt barn
Har inte läst alla svar så någon kanske redan skrivit samma sak men måste säga att jag inte tycker du ska banna hunden, det kan göra allt värre. Att hunden morrar betyder att den inte litar på personen ifråga i den situationen. Hunden kan inte prata på annat sätt och att morra är en del av dess språk. Morret betyder backa, lämna mig ifred. Lyssnar man inte på hunden tar den till ett tydligare språk vilket är att bita. Samma sak kan hända om man bannar hunden, man förbjuder den att använda morret som språk. Men anledningen till att den morrar kommer finnas kvar och eftersom den inte får morra kan den börja bita på en gång istället för att först varna med ett morr. Att ta bort saker från hunden ger den bara bekräftelse på sin osäkerhet och en anledning att vakta (han vaktar för han tror att någon kommer sno hans saker, tar man dem då så är det ju precis så som han är orolig för). Rekommenderar att läsa en bok om hundens språk och signaler! :) Genom att kunna tyda hundens språk kommer man långt. TIlls vidare skulle jag låta hunden ha sina saker ifred. Gör övningar som stärker tillit och förtroende.