• ursula

Gekås ullared, lönsamt?

marory skrev 2014-08-21 19:55:55 följande:
    håller med ovanstående, egentligen är det väl inte så billigt utan jag skulle säga att det är smidigheten man betalar för och att ha allt under samma tak, exempelvis att kunna köpa en kattleksak och en blomkruka på ett och samma ställe typ.

Shampoo tvättmedel etc är precis lika billigt på ÖoB om man har ett sådant i närheten så skulle inte köpa på mig massa sådant,

när jag var där i sommras fyndande jag tavlor för 20 :- som egentligen kostar 150-200:- det tyckte jag var billigt, köpte även en jättebra märkesregnjacka som i vanliga fall kan gå upp emot 500:- betalade 250:- ikeapriser på sänglakan och bädset, men lamopor tex var jättedyrt!

köpte billiga sälskapsspel för 70:- som egentligen kostar 250:-

men köpte även kortbyxor som gick upp emot 300 vilket var är normalpris.

det beror ju helt på vad man ska ha :) 
     . Vilket märke var det, Behöver en regnjacka
  • ursula
    Anonym skrev 2014-08-21 20:54:14 följande:
    Nä man tjänar inte men man kan spara en hel del.
    Kan ju vara så att man triggas att köpa sånt man inte behöver och inte skulle ha köpt annars
  • ursula
    Anonym skrev 2014-08-23 10:20:06 följande:
    peak nånting :)
    On the Peak Kanske
  • ursula
    Anonym skrev 2014-08-23 10:20:06 följande:
    peak nånting :)
    Var det On The Peak var det inte en märkesjacka. Inget varuhus i hela världen utom Ullared säljer det märket
  • ursula
    Anonym skrev 2014-08-24 18:31:30 följande:
    Det spelar såklart in hur nära man bor. Men bara att planera för hela årets klädinköp skulle ta oss flera dagar med att räkna och gissa på hur mycket barnen kan växa osv.

Vi köper kläder/skor till barnen kanske 3-4 gånger om året, då blir det lite enklare med storlek och så sticker en av oss och med en inköpslista till nån köplada och köper allt på nån timme. Inget hindrar att man köper hela årets klädesplagg samtidigt där också men det är ju som sagt apjobbigt att planera det så långt i förväg.

Lego, leksaker, elektronik mm beställer vi mestadels på nätet och sen är det bara att svänga förbi butiken efter jobbet och hämta. Till viss del även vuxenkläder som jeans, jackor mm då det är grymt mycket billigare att köpa dem ifrån tex polen/tyskland.

Presenter till bekanta blir oftast dryck/blommor om inget speciellt önskas.

Hygienartiklar köper vi samtidigt som vi köper mat. Man kan passa på att köpa fler om/när det är extrapris så tidsåtgången blir minimal.
    Har aldrig förstått hur man kan köpa kläder på nätet utan att prova så det är perfekt passform. Men det kan ju förklaras med att många ser sunkiga ut och har fel passform
  • ursula
    glassen skrev 2014-08-24 21:49:38 följande:
    Haha, är det någon affär som säljer kläder med dålig passform så är det Gekås! Fast jag älskar Gekås ändå, men damkläder är nästan stört omöjligt att hitta där.
    Skulle aldrig falla mig in att köpa kläder på internet eller Ullared
Svar på tråden Gekås ullared, lönsamt?