• Guld

Därför röstar jag SD i valet 2014

Tänkte först berätta lite om min bakgrund för att utradera alla era möjliga fördomar.

Jag är akademiker och höginkomsttagare. Jag tycker olika kulturer är intressant och gillar att träffa, umgås och prata med människor som har olika bakgrund. Under hela mitt liv har jag röstat på moderaterna, men inte denna gång. Denna gång blir det Sverigedemokraterna.

"Rasist! Nazist! Varför är du dum i huvudet? Har du ingen moral i kroppen?" - är det säkert många som tänker. Dessvärre har ni helt fel och har säkerligen precis som jag gjorde i början, det vill säga blivit lurad av medias skrämseltaktik och åsiktsförföljelse. Jag är varken rasist, nazist eller dum i huvudet. Jag har dessutom moral i kroppen så att det både finns och blir över.

Det som fick bägaren att rinna över var att Reinfeldt nu öppet bad det svenska folket att gå med på att sänka den svenska välfärden ytterligare. Reinfeldt bad alla skattebetalare att acceptera att inga ytterligare pengar kommer att läggas på att förbättra skolan, sjukvården, rättsväsendet eller situationen för pensionärerna. Allt kommer slängas i Migrationsverkets fickor så att Sverige kan fortsätta att ta emot rekordmånga flyktingar. I Europa tar redan nu Sverige och Tyskland emot mer än hälften av alla asylsökande som anländer inom världsdelens gränser. Observera att Tyskland har en befolkning på över 80 miljoner. Sverige har inte ens 10 miljoner invånare, lägre skatteintäkter men ändå tar vi emot fler än exempelvis Storbritannien, Frankrike, Spanien och Italien. Vi tar emot 10 gånger så många flyktingar än övriga länder i Norden, men det räcker ändå inte.

Reinfeldt har i och med sitt tal öppet ljugit i 8 år om att invandringen inte kostar. Nu krävs det akut 48 miljarder (nästan den dubbla försvarsbudgeten) för att hålla Migrationsverket över vattenytan. Sandvikenrapporten och allt hans kollega Ullenhag har stått och ljugit om kan med andra ord kastas rakt i papperskorgen.

Efter Reinfeldts tal gick höga S-politiker ut och startade kapplöpningen. De ska minsann öka invandringen ännu mer än vad Reinfeldt öppet stod och talade om. Betyder detta att Sverige då till och med kommer att behöva skära ned ÄNNU mer på välfärden med en S-ledd regering? Troligtvis.

Detta vanvett fick mig att reagera starkt.

Det som får mig att reagera ÄNNU starkare är att mina farmor som vigt hela sitt liv till att ta hand om min handikappade faster nu riskerar få det ännu sämre än de 9000 kronor som hon får i pension och bidrag idag. 9000 kronor för att i unga år valt att ta hand om sin handikappade dotter istället för att sätta henne på en mental-institution på 50- och 60-talet. De flesta med lite kunskap om den tiden vet nog vad det hade inneburit. Tvångssterilisering och andra hemskheter som Socialdemokraterna tillät på den tiden. Hon får alltså 9000 kronor i månaden som tack för att ha tagit hand om sin handikappade dotter och gjort livet drägligare för sin man som arbetade, betalade skatt och hjälpte till att bygga upp det samhälle vi lever i och som vi dessvärre förstör för varje dag som går.

Anser ni, som påstår att de som röstar på SD är rasister att det är rätt att en sådan person med ett så stort hjärta som min farmor ska bli straffad på detta sätt som pensionär? Jag gör allt jag kan för att stötta henne ekonomiskt, men det ska INTE behövas i ett land som Sverige. Hur tänker den svenska befolkningen som godkänner att pensionärerna går på knän med låga pensioner och bidrag, medans asylsökande och nykomna får minst lika mycket och ibland dubbelt så mycket i månaden.. den frågan ställer jag mig. Och nu ska det bli ÄNNU värre med välfärden.

De antidemokratiska krafter som idag florerar i samhället skrämmer mig. Hur många valaffischer som SD spenderat pengar på och satt upp sitter kvar idag tror ni? Inte många är min gissning. Jag har sett flertalet bli nedrivna runt om i stan, men har dessvärre inte själv agerat då dessa ofta rivs ned i grupp.

Mitt tips till alla er som går och tvekar på vilka ni verkligen vill rösta på är att inte skrämmas och bli lurade av sådana fullständigt hjärndöda argument som bilden nedan visar.

SD
    2014

• Svar på tråden Därför röstar jag SD i valet 2014
  • Anonym (SD)

Även jag röstar SD! Var trogen moderat tidigare!

• Anonym
    Anghammarad skrev 2014-08-22 19:46:19 följande:
    Jag förstår att du inte ser bekymret med tanke på att du röstar på SvP.
    Jag hittade aldrig ens intervjun eftersom den inte fanns med i första numret?

Men nej, det finns väl egentligen inga problem med att man intervjuar en nazist, fd eller ej, om man driver en tidning. Det gör väl Aftonbladet hela tiden, exempelvis, och det verkar som att de hade något slags nyhetsproducerande ambitioner med "Sverigekuriren" då.
  • mr me
    Anonym skrev 2014-08-23 16:21:46 följande:
    Jag hittade aldrig ens intervjun eftersom den inte fanns med i första numret?

Men nej, det finns väl egentligen inga problem med att man intervjuar en nazist, fd eller ej, om man driver en tidning. Det gör väl Aftonbladet hela tiden, exempelvis, och det verkar som att de hade något slags nyhetsproducerande ambitioner med "Sverigekuriren" då.
    Men... Det var iaf jag som skrev det där.
  • Anonym
    Hypnotica skrev 2014-08-22 22:49:20 följande:

Du som höginkomstagare kan ju fundera lite över varför du inte protesterar över alla dessa jobbskatteavdrag alliansen har svängt sig med...?

Jag menar - fimpa ett eller två av dessa och omfördela pengarna till de ekonomiskt svaga.

Men jag antar att du inte är så pigg på det?

Din retorik är i övrigt väl överensstämmade med SD i helhet - invandrarna är orsaken till att de gamla inte har några pengar. Mmmm.

Bakom knuten sitter kapitalet och skrattar förtjust eftersom folket slåss över halmgubbar.....

Jobbskatteavdragen har inte påverkat min levnadsstandard ett dugg. Det enda som har skett är att jag fått lite mer pengar på kontot som lagts på hög.

Jag hade definitivt kunnat tänka mig avstå dessa, men både jag och säkerligen även du vet vad pengarna hade lagts på istället. Inte på de pensionärerna och de svaga.

Klart att kapitalet skrattar åt er som röstar på fortsatt höjd arbetslöshet på arbetsmarknaden där arbetsgivarna idag styr. Tillgång efterfrågan du vet... Vem tror du hade gynnats av en mer normal arbetslöshet? Arbetsgivarna eller arbetstagarna?

Klart att jag resonerar som SD, annars hade jag inte röstat på de. Felet du och alla andra rädda svenskar gör är att påstå att SD är emot INVANDRARNA. VI är emot INVANDRINGEN och magnituden av denna. Lär dig skillnaden, annars framstår du som dum och fördomsfull. Jag är igen rasist hur mycket du än försöker övertala dig det.
  • Anonym
    Anonym skrev 2014-08-29 07:47:13 följande:
    Jag hade definitivt kunnat tänka mig avstå dessa, men både jag och säkerligen även du vet vad pengarna hade lagts på istället. Inte på de pensionärerna och de svaga.
    Varför har du inte gjort det då? Det finns aboslut inget som hindrar dig från att skänka dessa pengar till olika frivilliorganisationer.
  • Tillsammans

Bra och välskrivet inlägg "Guld" - det välkomnas i en urflippad politisk diskurs där goda argument och debattörer trängs undan av skrika gaphalsar utan andra "argument" än ett upprört tonläge och irrelevanta rasistbeskyllningar.

Jag kommer också rösta på Sverigedemokraterna 2014. Kostnaden för Sveriges nuvarande invandringspolitik (Sveriges asyl- och anhöriginvandringen är och har varit Europas mest generösa de senaste tio åren) är ett starkt argument för förändring, men jag tycker inte man enbart ska se det som en kostnadsfråga.

Välfärdssamhället har alltid varit något av en nationalistisk ide; vi förespråkar en stark välfärdsstart med solidaritet och samförstånd mellan invånarna i vårt land oavsett vår individuella bakgrund. Oundvikligen har det ställt stora krav på nationell samhörighet och tillit, vilket står i stark kontrast till multikulturella samhällen med svag välfärdsstat så som USA. Den nuvarande integrationspolitiken urgröper det nationella samförstånd och den pacifistiska och solidariska kultur som möjliggjort det svenska välfärdssamhällets framväxt. Vi ser större splittringar inom landet, ökat antal våldsbrott, organiserad kriminalitet (som är ett fenomen som var okänt innan 90-talet i Sverige), utbrett tiggeri, mindre tillit till varandra och mer oschysst utnyttjande av våra trygghetssystem. Det tycker jag är minst lika goda argument mot fortsatt massinvandring som de stora kostnaderna politiken innebär.

Det finns ingen i dag som motsätter sig en reglerad och behovsprövad invandring - däremot riskerar Sveriges extrema (jämfört mot andra länder) invandringspolitik att förändra vårt land i grunden. Det tror jag många, även sådana som inte röstar på Sverigedemokraterna, är oroliga för. Det enda parti som erbjuder en handfast förändring och som står upp för välfärdssamhället, för sunt förnuft och för iden om ett harmoniskt folkhemmet är Sverigedemokraterna och därför kommer de få min röst.

Jag hoppas du hänger på!

• Anonym (Axel)
    Anonym skrev 2014-08-29 07:47:13 följande:
    Jobbskatteavdragen har inte påverkat min levnadsstandard ett dugg. Det enda som har skett är att jag fått lite mer pengar på kontot som lagts på hög.

Klart att kapitalet skrattar åt er som röstar på fortsatt höjd arbetslöshet på arbetsmarknaden där arbetsgivarna idag styr. Tillgång efterfrågan du vet... Vem tror du hade gynnats av en mer normal arbetslöshet? Arbetsgivarna eller arbetstagarna?

Klart att jag resonerar som SD, annars hade jag inte röstat på de. Felet du och alla andra rädda svenskar gör är att påstå att SD är emot INVANDRARNA. VI är emot INVANDRINGEN och magnituden av denna. Lär dig skillnaden, annars framstår du som dum och fördomsfull. Jag är igen rasist hur mycket du än försöker övertala dig det.
    Har du samma åsikter som Eva-Marie Olsson också?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article19405314.ab
  • Anonym (Akademiker)

Jag har röstat på SD i förra valet och kommer göra så även i höst.
    Jag är varken rasist eller nazist, däremot en stor realist och med bra hjärnkapacitet.

Eftersom vi lever i en demokratur (alltså inte i en demokrati) i dag så väljer jag att skriva detta anonymt. Vi är ute på farligt mark i Sverige där enskilda människor inte får uttrycka sina känslor och tankar utan att riskera smutskastning, nedvärdering men även hot och våld. Är det i ett sådant samhälle vi vill leva? Detta sitter så djupt rotat hos massan då den autonoma vänsterns vandalisering, hot och våld ständigt rättfärdigas i media men också av politiker. Denna autonoma vänster med starka rötter i borgarklassen som säger sig representera invandrare och arbetarklassen. Det har matat oss med en ideologi om att det är acceptabelt att kalla en människa för rasist, dum i huvudet och t.o.m. nazistsvin och blir du misshandlad var det rätt åt dig eftersom du tycker annorlunda. Att "de" sedan anser att det är okej att vissa  invandrargrupper bosätter sig här med värderingar som är odemokratiska, rasistiska och kvinnoförtryckande säger ingen någonting om utan de hyllas över att de "tar seden dit de kommer".

Det som också skrämmer mig mycket idag är vår ekonomiska situation. Att försöka integrera invandrare som varken kan läsa eller skriva och som behöver mycket stöd hjälper inte vårt samhälle idag. Jag är inte beredd att inom snar framtid arbeta 90 timmar i veckan för att kunna försörja min familj, låta mina barn gå i en hyfsad skola med en utbildad lärare och kunna få sjukvård de få tillfällen det behövs för att tvingas betala största delen av min lön i skatt som krävs för att underhålla den övriga massan som inte arbetar och alla nya asylsökanden som behöver hjälp.

Jag önskar att jag kunde hjälpa hela världen i nöd, men att låta hela världens befolkning i nöd flytta hit och stå får alla deras kostnader kommer sluta med att hela vårt land blir nödställda.

Idag finns det bara ett parti att rösta på om jag inte vill att ovan nämnda scenario ska inträffa och det är SD då alla andra partier är för att fylla detta landet med fler invånare som inte kommer bidra med något i samhället under många år. Och att vissa av dessa grupper sedan får lov att öppet visa odemokratiska, rasistiska och kvinnoförtryckande värderingar i samhället utan att någon reflekterar, det gör mig än mer orolig inför framtidens Sverige.

• emliz

Jag ska rösta på SD.

Jag älskar min dotter och jag vägrar låta henne få en sån skit start på livet som jag fick.

Jag var arbetslös sedan studenten 2009 till 2013. Jag fullbordade gymnasium och läste dessutom tre komvux utbildningar och fick ett csn lån på köpet. Utan lånet kunde jag inte betala hyran.

Det här är logiskt: ju fler vi tar in desto mindre jobb.

Jag vill att vi ska satsa på skolorna, så att fler företag kan skapas o därmed fler jobb. Ta hand om de invandrare vi redan har o som vi inte kan ta hand om.

För en långtidsarbetslös är man inte så sugen på att offra alla pengar till migrationsverket - nåt vi svenskar aldrig kan komma att utnyttja!

NEJ! Lägg pengarna på Sverige, bygg hus, skolor, företag, ge inte bort allt vi har till nåt som bara orsakar mer kostnader.

• Anonym (Axel)
    Anonym (Akademiker) skrev 2014-08-29 11:44:42 följande:

Jag har röstat på SD i förra valet och kommer göra så även i höst.
    Jag är varken rasist eller nazist, däremot en stor realist och med bra hjärnkapacitet.

Eftersom vi lever i en demokratur (alltså inte i en demokrati) i dag så väljer jag att skriva detta anonymt. Vi är ute på farligt mark i Sverige där enskilda människor inte får uttrycka sina känslor och tankar utan att riskera smutskastning, nedvärdering men även hot och våld. Är det i ett sådant samhälle vi vill leva? Detta sitter så djupt rotat hos massan då den autonoma vänsterns vandalisering, hot och våld ständigt rättfärdigas i media men också av politiker. Denna autonoma vänster med starka rötter i borgarklassen som säger sig representera invandrare och arbetarklassen. Det har matat oss med en ideologi om att det är acceptabelt att kalla en människa för rasist, dum i huvudet och t.o.m. nazistsvin och blir du misshandlad var det rätt åt dig eftersom du tycker annorlunda. Att "de" sedan anser att det är okej att vissa  invandrargrupper bosätter sig här med värderingar som är odemokratiska, rasistiska och kvinnoförtryckande säger ingen någonting om utan de hyllas över att de "tar seden dit de kommer".

Det som också skrämmer mig mycket idag är vår ekonomiska situation. Att försöka integrera invandrare som varken kan läsa eller skriva och som behöver mycket stöd hjälper inte vårt samhälle idag. Jag är inte beredd att inom snar framtid arbeta 90 timmar i veckan för att kunna försörja min familj, låta mina barn gå i en hyfsad skola med en utbildad lärare och kunna få sjukvård de få tillfällen det behövs för att tvingas betala största delen av min lön i skatt som krävs för att underhålla den övriga massan som inte arbetar och alla nya asylsökanden som behöver hjälp.

Jag önskar att jag kunde hjälpa hela världen i nöd, men att låta hela världens befolkning i nöd flytta hit och stå får alla deras kostnader kommer sluta med att hela vårt land blir nödställda.

Idag finns det bara ett parti att rösta på om jag inte vill att ovan nämnda scenario ska inträffa och det är SD då alla andra partier är för att fylla detta landet med fler invånare som inte kommer bidra med något i samhället under många år. Och att vissa av dessa grupper sedan får lov att öppet visa odemokratiska, rasistiska och kvinnoförtryckande värderingar i samhället utan att någon reflekterar, det gör mig än mer orolig inför framtidens Sverige.

Har du samma åsikter som Eva-Marie Olsson också?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valaret2014/article19405314.ab
Svar på tråden Därför röstar jag SD i valet 2014