Inlägg från: Natulcien |Visa alla inlägg
  • Natulcien

Modersmål

Jag har själv ingen erfarenhet av modersmålsundervisning, men jag tycker ändå att det där är så himla dåligt! Ofta verkar de lägga modersmålsundervisningen på det där sättet, konstiga tider, udda lokaler eller t.o.m. andra skolor. Som om det ämnet skulle ha lägre status. Kass!
    Hade 7-åringarna fått gå till en annan skola för att ha Matte hade det säkert blivit ramaskri!
    Vet du om det är fler barn som ska läsa modersmål? Kan du inte höra av dig till rektorn?

• Natulcien
    Mullet skrev 2014-08-22 14:40:42 följande:

Det är 4 barn i åk 1 och 2 på min dotters skola som ska gå i samma modersmålsklass. Jag har försökt få tag på ansvarig på skolan men inte fått något svar än, så tänkte höra här hur andra har löst det. Jag ska prata med dom andra föräldrarna och se om vi kan göra något slags schema. Men det bästa (för oss) vore ju naturligtvis om det kan lösas på något sätt utan att vi föräldrar ska behöva ta ledigt.

Ja, jag tycker att skolan måste arrangera det om de inte kan erbjuda barnen all undervisning som de har rätt till på en och samma skola.
Svar på tråden Modersmål