myran6801 skrev 2014-08-26 08:11:21 följande:
Ja han ligger i spjälsäng. Nu har jag klätt i kanterna m tyg och lagt frottehandukar runt.
Vi har varit jätte dumma som gett flaska på natten men efter kolikperiodem gjorde vi vad som helst f att de skulle somna.
Är så trött efter alla jobbiga perioder med för lite sömn. Måtte det vända snart.
Först två små tvillingar som måste matas varje timme, sen kolik och nu detta. Känns som vi har haft åtta väldigt tuffa månader!
Inatt var det lika som igår natt. Halv tolv skrek han otröstligt och innan dess vaknade han en ggn i timmen sen läggdags halv åtta.
Jag förstår verkligen att det måste varit sjukt påfrestande med kolik, och tvillingar dessutom. Jag har ingen erfarenhet själv men har vänner som nästan gått under pga kolik. Jag menade verkligen inte att kritisera nattamaten, men jag har två vänner som höll på så och två år senare äter barnen fortfarande på natten. I min värld är det ohållhållbart och tänker utan att vara någon expert att det måste vara en ovana barnen skaffat sig som tär på alla.
Skulle det fungera att pojken sov hos dig i dubbelsängen? Kanske får det att lugna honom genom att lägga en hand på honom innan han kommer upp i varv? Kanske kan ni tillfälligt skjuta er säng intill väggen så han inte faller ur när han far runt?
Egentligen vet jag inte, hoppas du känner lite pepp bara :)
Vad det gäller vällingen så brukar vi blanda 200 ml, sen vad han äter är helt beroende vad han känner för :) ibland allt, ibland hälften. Håller tummarna för lite sömn.