Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Delar kök med en somalier - Totalt inkompent!

Jag förstår inte särskilt mycket av det du skriver, TS. Det är inte konstigt att han inte svarar, om du pratar som du skriver.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Visste från början. . .) skrev 2014-08-23 14:07:19 följande:

Förlåt,var lite upprörd när jag skrev inlägget. Skriv gärna ner det som ni missförstår eller inte kan läsa riktigt. En annan förklaring är också att jag skriver med en IPad.

Det är mycket som jag inte riktigt förstår (mycket beror nog på styckesindelningen, men även pga språkfel), men jag har ingen aning om vad som menas här:
    "Och sa att han. Är ta sin disk när han är klar. Då vände han bara sin rygg."
    En iPad brukar väl ha autocorrect?
    Anonym (Visste från början. . .) skrev 2014-08-23 14:07:19 följande:

I alla fall, jag studerar. Och då bor jag på ett internat. Där jag har tre stuckna som delar köket. Tycker det är oerhörd irriterade att bo med denna människa. Han sade själv att han kommer ifrån somalien. Och hade ni varit där hade ni förmodligen förstått mer. Tror knappast jag sa någonting som kunde tolkas otrevligt.

Förlåt att jag är språkpolis... Men det heter tre stycken. Jag antar att ni inte har blivit stuckna (av geting, kniv eller liknande) allihopa. 

Fast han borde väl veta vad hans eget land heter? Det finns inget som heter "Somalien"? 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Visste från början. . .) skrev 2014-08-23 14:23:06 följande:
    Han har andra beteende som väcker irritation i mig. En svensk människa delar jag kök med. Han har vett i skallen. Jag har delat käk med andra. Visa människor har slarvat. Men denna människa, jag gissar när man talat med andra människor så skulle de lyda på grund av att det gäller att tänka på andra.

Men med denna kille, anser att det inte har några problem med att röka på balkongen. T.ex. Och lyssnar inte ens när man säger åt honom att han får sluta med det. Samma sak gäller det med disken. Säger man åt honom, borde han bara be om ursäkt och fixa det. Istället för att anse att jag klagar.
    Även svenska studenter är dåliga på sådant som du beskriver. Mina bröder har bott i studentkorridorer. Den ena bodde i en med svenskar. Där var det totalt kaos; det fanns inga rena köksredskap (allt var smutsigt och behövde diskas före användning). Min andra bror bodde i en korridor med Indier. Där var det rent. Min kompis bor i en korridor med svenskar (mestadels kristna, de utbildar sig till kyrkomusiker) och där har de fått mycket skäll för att de inte ens har städat innan det kommer folk som ska låna lokalerna för att hålla en kurs (dvs även låna deras kök).

Som du har sagt, du har ingen vän som är somalier - således har du nog ingen större erfarenhet av hur "alla" somalier är. 
Svar på tråden Delar kök med en somalier - Totalt inkompent!