• konstverket

Ifall du skulle "köpa" webdesign..

Du är företagare och är på jakt efter en hemsida.
    Du hittar mig, jag erbjuder webdesign, domännamnregistrering samt sköter allt som har med hosting av sidan att göra, och du känner att min kvalitet matchar det du söker.
    Med andra ord, jag sköter allt.

Vilket av prisalternativen hade du valt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ifall du skulle "köpa" webdesign..
  • Bolaget

Inget av alternativen hade jag personligen valt. 1 och 2 går helt bort eftersom jag aldrig handlar något på avbetalning.
    3 går också bort men inte pga av att man ska betala allt på en gång utan för prislappen och det gäller ju egentligen alt 1 och 2 också.

För den summan kan jag bara få en statisk sida och då är summan för hög. Det är möjligt att du kan göra det lite bättre än jag själv men inte så mycket att det är värt den summan. Hade du däremot kunnat göra en "riktig" site med dynamiska sidor, snygg design och användbara databaser med rapportmöjligheter hade jag köpt det men för att jag ska tro på din möjlighet att skapa detta så hade prislappen varit iallafall 10 ggr högre än vad du säger här.
    Att betala andra för domännamnsregistrering och att ordna med hosting fungerade kanske för 10 år sedan men idag vet jag faktiskt ingen som inte sköter de detaljerna själva

• sportpappa

Vad ingår egentligen i erbjudandet? Sköter du alla uppdateringar och ändringar som behöver göras av sidan? I hur lång tid framöver?
    En design behöver ändras hyfsat regelbundet och uppdateras. Ingår det?
    Om det är "för evigt" inklusive allt utrymme som behövs för lagring och mail och alla ändringar så är det fruktansvärt förmånligt.
    Frågan är om jag som företag kan lita på att du kan leverera "för evigt" och utföra ändringar tillräckligt snabbt.
    Hur lätt är det att lämna dig och gå till någon annan hosting och webbdesigner eller sköta det själv? Hur stor inlåsning är det hos dig? Vilka tekniker, ramverk och tjänster använder du?

• Moderno

Det är en knivig fråga. Varför undrar du?

Alternativ 3 är ju inte bra om du skulle gå i konkurs eller det visar sig att dina tjänster är undermåliga. Därför blir skillnaden i pris mot övriga alternativ en försäkring mot detta (enklare om hävning skulle bli aktuellt).

Ser dina arbetsprover/referenser ok ut, skulle jag väl därför ta alternativ 2 eftersom det inte finns något att tjäna på alternativ 1.

• stadiljus

Det låter väldigt billigt... Är det verkligen en sida som funkar i dagens samhälle, på dator, ipad, mobil etc? 

Jag handlar heller aldrig på avbetalning så jag hade valt det sista. Min bror är webbdesigner och tar betalt dels för sidan samt att han för vissa kunder sköter uppdateringar eftersom de inte har tid själva och det tar han 5.000 kr plus moms för per månad. En bra webbsida ligger på 50-100.000 kr i en gångskostnad och då är han duktig och har vunnit priser för design mm. 

Ska du ha eget företag får du nog satsa på att ha en timkostnad mot kund på minst 4-500 kr för att överhuvud taget kunna försörja dig. För en webbdesigner brukar det nog ligga på 800-1000 kr i timmen. 

Svar på tråden Ifall du skulle "köpa" webdesign..