• dajmkola

kalas

Hej,vi ska ha kalas för våran lille som fyller 1 år snart
    Kommer en del barn så klart mellan 9mån och 6 år :)
    Vad kan man göra för skoj för dom?
    Och vill så klart ge dom barnen som inte äter Godis någonting men vad för liten sak kan man ge? I deras lilla påse? !
    Och vad kan man bjuda på? I mat och fika väg?
    Är vårat första barn så jag tar tacksam imot mycket bra förslag: )

Skriver från mob

• Svar på tråden kalas
  • PoL

För det mesta är det inte nödvändigt med organiserade lekar på kalas; leksaker massa god barnvänlig mat och glass m topping (hellre än tårta) räcker långt. Fiskedamm är dock en given succe

Barn upp till ca 2 blir ofta glada av fruktsmoothies, russin och nån leksak. Burk m såpabubblor kan man aldrig få för mycket av, nåt roligt o barnvänligt smycke, ballonger alt studsboll. Sånt är kul att få i kalaspåse! Det var ett par tips jag kunde komma på

• fluu

Jag skulle ge alla barn någorlunda samma. Dvs antingen godis till alla(men inte då det är så små barn med) eller en leksak/något annat till alla.
    I matväg är det bra med saker som kan förberedas, speciellt om ni blir många. Paj, soppor, gratänger typ.
    I fikaväg gör jag alltid en eller två tårtor och sedan bullar eller något så att jag inte behöver baka tårta som räcker för 30 pers.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • dajmkola

Lekar hade vi inte tänkt men fisk damm.

Lekar får bli när barnet är större .

Tack ni som svara: )

Som sagt ska inte vara så avancerat är liksom en,1 åring som fyller: )

• nozpa

När våra fyllt 1 så har barnen som varit lite äldre och godisätande fått godis och klistermärken i påsarna.
    De små har fått något gosedjur, eller napp för dom som använt det, spade/spann har också varit i påsen. Så det finns många alternativ.

Mat, vi har bjudit på olika saker. Saker som funkar för de flesta. Pannkakor till de som hellre ville ha det. Tacos är ganska populärt bland både barn och vuxnar.

Fika, har haft ganska mycket. Men älskar att baka. Glass brukar vara mest poppis bland barnen. Glasspinnar faktiskt. Choklad undvikes här.

• Alexi

Man kan ge tex små djurkex (de från barnhyllan som inte innehåller vanligt socker), clementin, pixibok, ballong.

Svar på tråden kalas