• Anonym (Vill inte)

Dött sexliv...vill inte förlora min sambo..

Jag behöver hjälp och det fort, gärna innan min sambo hinner tröttna (mer) på mig och vårat (icke existerande) sexliv...

Dom allra flesta par upplever ju någon gång perioder då man har mindre eller inget sex, för oss har denna period nu hållit på i över ett år och jag är på bristningsgränsen och känner mig otroligt ledsen över mitt problem. 

Jag är attraherad av min partner, han är den finaste, snyggaste, mysigaste och sexigaste människan i hela världen och jag älskar honom otroligt mycket. 

Problemet är bara det att jag kan inte bli upphetsad, ibland går det men lika snabbt som det dyker upp försvinner det igen, varar kanske max några sekunder. Sexet blir därför inte av, utom när vi fått i oss alkohol för då verkar problemet försvinna, då blir jag som ett djur och hoppar på honom vart som helst, när som helst och sliter av honom kläderna. 

Vi har pratat om det här många gånger och alltid frågar han vart min sexlust har tagit vägen, varför den har försvunnit (jag var en riktig sexgalning när vi träffades och har alltid varit) men jag har verkligen inget svar, jag vet inte varför jag inte vill ha sex och vi kommer därför ingen vart. 

Min sambo har nu glidit längre och längre ifrån mig, han är alltid irriterad och fäller små elaka pikar mot mig på ett "skämtsamt" sätt, det sårar mig något in i helvete och gör mig riktigt ledsen, jag har inte valt att tappa bort min sexlust. 

Han brukar försöka ta initiativ till sex då och då men jag har ingen lust, ibland brukar jag försöka slappna av, njuta av hans beröring och försöka trigga igång min sexlust men det händer sällan något och jag drar mig ur och han går och lägger sig - skitsur för att jag sagt nej, som vanligt.. 

Jag tar inte längre initiativ till sex, är inte spontan och det är knappt att jag vågar krama/kyssa honom eller mysa intill honom på kvällen eftersom jag är rädd för att han ska tro att jag vill ha sex men tvingas gör honom besviken. 

Jag undrar hur jag ska gå vidare i det här problemet, vad kan ligga bakom min brist på sexlust? Finns det någon här som varit eller är i en liknande situation och skulle vilja komma med lite råd, stöd, någonting? 

Snälla hjälp mig för jag vet verkligen inte vad jag ska göra... 

• Svar på tråden Dött sexliv...vill inte förlora min sambo..
  • Anonym (Vet)

Hade det likadant med mitt ex och jag ville inte inse varför men nu i efterhand vet jag ju vad det berodde på... Jag var inte längre attraherad av honom och jag kom sällan när vi hade sex. Dock förnekade jag detta för mig själv ända in i det sista... Vet inte om det är likadant för dig men värt att tänka på.

Men har ni provat att gå till en sexolog/terapeut? Finns det något i ditt förflutna som kanske spökar? Hoppas det löser sig för er!

• Anonym (Vill inte)
    Anonym (Vet) skrev 2014-08-24 23:32:53 följande:

Hade det likadant med mitt ex och jag ville inte inse varför men nu i efterhand vet jag ju vad det berodde på... Jag var inte längre attraherad av honom och jag kom sällan när vi hade sex. Dock förnekade jag detta för mig själv ända in i det sista... Vet inte om det är likadant för dig men värt att tänka på.

Men har ni provat att gå till en sexolog/terapeut? Finns det något i ditt förflutna som kanske spökar? Hoppas det löser sig för er!

Tack för ditt svar, skönt och veta att man inte är ensam i såna här problem...det är dock inte attraktionen det är fel på, jag är attraherad av min partner, allt med honom attraherar mig och när vi väl har sex är det underbart och han får mig alltid att komma, han sätter gärna mig och min njutning i fokus och ser alltid till att jag har det riktigt skönt...problemet är ju att det sker inte så ofta...kanske 1 gång i månaden om ens det och både jag och han skulle vilja ha det oftare. Det går dock inte, jag klarar inte av det, blir inte sexuellt upphetsad..av något, inte ens när jag försöker själv :( 

Kanske kunde vara ett alternativ att gå och prata med någon, ska tänka över det noga! 

Tror inte att det är något i mitt förflutna som spökar men jag har inte tänkt på det ur den synvinkeln så kan vara värt att gräva lite i det. 

Än en gång, tack!

• Anonym (Vet)
    Anonym (Vill inte) skrev 2014-08-24 23:47:36 följande:

Tack för ditt svar, skönt och veta att man inte är ensam i såna här problem...det är dock inte attraktionen det är fel på, jag är attraherad av min partner, allt med honom attraherar mig och när vi väl har sex är det underbart och han får mig alltid att komma, han sätter gärna mig och min njutning i fokus och ser alltid till att jag har det riktigt skönt...problemet är ju att det sker inte så ofta...kanske 1 gång i månaden om ens det och både jag och han skulle vilja ha det oftare. Det går dock inte, jag klarar inte av det, blir inte sexuellt upphetsad..av något, inte ens när jag försöker själv :( 

Kanske kunde vara ett alternativ att gå och prata med någon, ska tänka över det noga! 

Tror inte att det är något i mitt förflutna som spökar men jag har inte tänkt på det ur den synvinkeln så kan vara värt att gräva lite i det. 

Än en gång, tack!

Du är absolut inte ensam, vet flera tjejer som lider av samma sak. Hoppas du kommer på vad det beror på och att du/ni hittar någon bra sexolog. Tycker dock att din kille ska visa lite mer förståelse, det är ju inte ditt fel... Förstår dock att han blev frustrerad men jag vill inte att du ska känna skuld för det är inte ditt fel. Försök att jobba på er intimitet och var så öppna ni kan mot varandra, det tror jag kan vara er räddning... Då bygger ni starkare band till varandra under denna kris. Stor kram! Vet hur det känns men kämpa på om du känner att killen är värd att kämpa för :)
  • nyponros69

Ett tips något som gjorde min man komma närmare efter 20 år gifta

Vi provade tantramassage och tantrasex.. Googla på kurser eller läs böcker

En gång fick maken och jag sitta mitt emot varandra sen ligga och kramas utan att

Ha sex bara kramas.. Vi kände varandras kön.. Vi bytte ställning jag låg under han över

Helt häftigt... Jag kunde inte hålla mig o även han fick stånd det slutade med att vi älskade sakta riktigt skönt var det

Lycka till

• Anonym (Kör ändå)

Men måste du bli tokupphetsad då? Kan du inte bara njuta av att det är mysigt att ligga nära, kyssas och smeka? Jag blir sällan så där upphetsad som folk verkar bli i böcker och på film men det är ju inte så viktigt.

Dessutom behöver jag ofta lite glidmedel oavsett grad av upphetsning då jag inte blir lika blöt som förr.

• nyponros69

Själv kan inte riktigt allt inom tantrasex

Men själva beröringen,sinnesnärvaro och lugn musik

Gjorde susen för oss båda

• Marleo

"Min sambo har nu glidit längre och längre ifrån mig, han är alltid irriterad och fäller små elaka pikar mot mig på ett "skämtsamt" sätt, det sårar mig något in i helvete och gör mig riktigt ledsen, jag har inte valt att tappa bort min sexlust."

Och sen undrar du varför du inte har någon lust. Du vet väll att förspelet börjar på måndagen och avslutas på fredagen? Kvinnors största sexorgan är hjärnan, det är den din sambo måste tända först. ;)

Det är skillnad när man befinner sig i 19-20 års åldern eller är förälskad då går man igång på minsta lilla.

• MrFlex

Hej
    Jag har en fru som är precis som du, i alla fall tror jag det. Jag har inga råd att ge dig förutom att du bör kolla upp dina hormonnivåer. Vår "grundläggande" sexlust påverkas i allra högsta grad av hormoner och kvinnor kan precis som män få för lite testosteron i kroppen. Tyvärr så tror jag att vårdindustrin inte är särskilt upplysta kring detta problem och det är nog väldigt få kvinnor som får den hjälp som behövs. Det finns en tråd i detta forum som är skapad av en kvinna som fick testosteron-gel på recept och lyckades få tillbaka sin sexlust.

Det viktiga är väl först att reda ut om det bara är hormonrelaterat eller som det finns psykologiska aspekter också. Enklast är väl att fråga dig om du blir attraherad/kåt på andra män? Eller om du onanerar?

Jag tycker det är starkt av dig att inse att du har ett problem och att du försöker göra något åt det. Jag tror det är viktigt för din man. I mitt fall så tror jag inte att min fru är lika medveten om att hennes sexuella beteende har förändrats kraftigt (till det sämre) och hon är därmed oförstående till varför jag blir frustrerad och besviken.
    I mitt fall är det så jobbigt nu att jag har beslutat mig att ta hjälp i form av terapi. Jag måste få hjälp med att inse att hennes obefintliga lust inte beror på mig, vilket givetvis är supersvårt då jag vet att hon varit något mer av en "sexgalning" (som du skriver) i sina förhållanden innan mig. Önskar er lycka till!

• Anonym (Lina)

Det skulle kunna vara ditt p-medel om du använder hormoner och är känslig. Stressad? Sover för lite? Äter dåligt så du får brist på något? Tränar för lite? Bekymrad?

Eftersom du verkar slappna av med alkohol så tyder det på att det är stress eller press mer än något fysiskt fel. Det kanske började av trötthet och sen blev en ond cirkel.

Du skriver att det blir bra när ni väl har sex. Då tycker jag ni ska ha det lite oftareoch framförallt inte sluta vara fysiska. om ni börjar och du känner att du inte kan ha samlag för att du inte är redo/våt så kan du väl njuta av att ge dom attraktiva kille ett handjobb? Det behöver inte vara rättvist precis varje gång alla perioder.

Jag skulle inte dra mej för ett glas vin innan sex en period för att bryta den onda cirkeln. (om du inte har problem med alkohol förstås)

Svar på tråden Dött sexliv...vill inte förlora min sambo..