Paulina P P skrev 2014-08-25 09:52:10 följande:
Jag och maken ska åka till Kap Verde i början av november, ön Sal. Vi ska bo på Riu Funana.
Någon som varit på Kap Verde? Vad finns att göra? Vi har bara tänkt lata oss, sola, bada, käka... men finns det något man borde se eller göra?
Vi bor ju på all inclusive, men om man nu skulle åka in till Santa Maria, går det bra med euro eller bör man växla till den lokala valutan?
Vi var där, på samma hotell, i januari i år. Hotellet var jättebra och servicen var jättebra, Mycket bra buffé både till frukost lunch och middag! Jag stannade på hotellet och åkte inte iväg, men det gjorde min familj och de sa att det inte fanns särskilt mycket att se... Har för mig att vi tog ut pengar i deras valuta (eller om det var dollar) på hotellet till taxi och sådant, man gör ju inte av med så mycket på all inclusive... En kväll åkte vi dock iväg till ett annat hotell som hade en restaurang precis vid stranden och maten var superb. Deras specialitet på kap verde är ju fisk och skaldjur så det ska man definitivt satsa på :) vädret var sådär när vi var där, ta med långbyxor och koftor till kvällarna... Jag kom hem utan solbränna trots att jag låg i solen varje dag....