Uteblivet missfall
18 juli plussade vi och det var skräckblandad förtjusning då det inte var en planerad graviditet. Tiden gick så långsamt trots att jag trodde att det skulle kännas som att veckorna sprang förbi fortare än förra graviditeten då jag väntade vårt första barn. Men tiden kändes som den stod still... Till slut började jag närma mig vecka 10 och då var det ju inte så långt kvar till vecka 12 när man kan börja slappna av. Fick ryggskott för 2 veckor sedan och när den smärtan började lätta så kände jag mer och mer värk i magen. Trodde det var ryggskottet som fortfarande spökade och strålade ut i magen. Blödde ingenting. Men i lördags när vi var och hälsade på min mamma så hade jag inget ont i ryggen alls men smärtan i magen blev värre men fortfarande ingen blödning. Jag och min sambo åkte in till gynakuten där vi fick sitta och vänta i 7 timmar utan att någon tittade till oss. Till slut fick vi träffa doktorn. Domen blev att graviditeten avstannat ungefär 1 månad tidigare :'( Idag var vi hos en läkare i vår hemstad för att få hjälp med behandling då jag inte hade börjat blöda men i samma veva som jag satte mig i gynstolen så började jag blöda... Så nu hoppas jag att kroppen tar hand om det här själv men fick ändå med cytotec tabletter hem att ta ifall blödningen inte kommer igång ordentligt...
Rent psykiskt så går det väldigt upp och ner. Ena stunden gråter jag så att jag börjar skaka tänder och i andra stunden kan jag skratta och må riktigt bra. Vet inte om det är förnekelse, svårbegripligt eller bara den riktiga sorgen kommer komma lite senare när allt "praktiskt" är färdigt..