• isolande

Föda utan rädsla? Nån som läst?

Jag läste den, sedan sålde jag den på tradera. Kolla där?

Den hjälpte mig i min andra förlossning. Jag var så galet rädd efter den första som gick åt helvete. Ett tips till dig är att vara mer rädd för smärtan och fokusera på att hitta strategier att hantera den. En förlossning kan göra så galet ont att du tror att du ska dö, det är då du tappar kontrollen.

• isolande
    Anonym (ano) skrev 2014-08-26 11:33:05 följande:
    Ärligt talat, jag frågade inte om smärtan. Jag frågade om en jäkla bok. 
    Om du inte vill svara på min fråga i ts så snälla skriv inte. Jag mår redan jävligt dåligt och sitter hemma och gråter var och varannan dag. 
    Om det är känsligt kanske du inte skulle skriva i ett öppet forum? Jag har svarat på din fråga. Är ledsen om jag gjort dig upprörd, men jag skrev i all välmening.

Hoppas du får hjälp av boken och mödravården och att din förlossning blir minnesvärd {#emotions_dlg.flower}
  • isolande

"Jag undrar om någon här har läst föda utan rädsla och isf vad den tar upp?"

"Smärtan skrämmer mig inte, utan det handlar mer om kontrollen och att jag inte vet vad som ska hända. 
    Tar denna boken upp det eller handlar den bara om smärta? "

Inga ja/nej svar passar dessa frågor.

Du skriver att smärtan inte skrämmer dig, ändå är det att jag skrivit om smärta som får dig så upprörd? Just saying.....

Lycka till, som sagt Glad. Hoppas du får hjälp som passar dig.

• isolande
    Hockeyfrissa skrev 2014-08-26 14:44:03 följande:
    Förstår du inte det själv? 

Handlar boken bara om smärta o hur man ska hantera den så hade det räckt med "Nej, boken handlar bara om smärthantering". Inte ett långt jäkla utlägg om hur man tror att man ska dö när det gör ont och att paniken gör en handikappad eller vad du nu skrev. 
    Jag skrev det i all välmening utefter att jag själv velat veta mer om förlossningens olika möjliga utfall innan jag själv födde.

Inser att detta tydligen var väldigt känsligt för TS, och har ursäktat mig för det redan. Om du läst TS så står det där att hon inte är rädd för smärtan, så det var ju inte så jätteenkelt att förstå att det var just den man absolut inte fick nämna i sina svar i tråden.
Svar på tråden Föda utan rädsla? Nån som läst?