hur bli av med mamma-magen (bilringen)??
Alltså, ja... Födde mitt andra barn för bra precis en månad sen, och visst var jag beredd på att det skulle ta längre tid att få tillbaka min gamla kropp den här gången - men alltså redan nu börjar jag bli lite otålig....
Jag har alltid varit smal och slank. ca 160cm och vägt kring 50kg. När jag skrevs in med ettan vägde jag 49 (vilket jag vet kanske var lite väl?) gick upp 16kg till 65, och kom tillbaka till 53 (mer sunt) var nöjd.
Då gjorde jag aldrig något för att bli av med gravidkilona, dem rann iväg av sig själv. Denna gången gick jag upp 17kg (eller kanske till o med 18) till 70, och nu en månad senare är jag väl på 62 ca?
Vikten i sig gör mig dock inte så mkt (även om jag gärna vill ner till en 55 åtminstone) - men då jag nu ser kort på mig själv som folk tar blir jag halvt chockad - "ser jag ut sådär??" med dubbelhaka och "pluffsig" överlag.
(jag är fullt ok med att kroppen ju får och MÅSTE se ut såhär efter att jag faktiskt fött två barn! men ändå känner man ju inte igen sig själv riktigt)
"Värst" tycker jag är degmagen som tar sån tid på sig att dra ihop sig (om den nånsin gör det?) fått en bilring på magen. Ytterst fint att magen delar sig i två vid byxlinningen och man får en "ring" under byxlinningen och en ring över. Känner mig himla sexig. Tänker på min mamma som har (och så länge jag kan minnas) alltid haft en sån bilring-mage (även om hon inte är tjock i övrigt)....tänker att det är kört. nu blir jag som mamma (vid 25 års ålder).
Nä, men ... hört att man inte kan börja med situps. Så vad börjar man med? för att bli av med bilringen......