Inlägg från: Anonym (emmaj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (emmaj)

Är det lagligt att drogtesta sin flickvän???

Förstår inte varför så många tycker att ts ska be honom att dra.
    Jag har själv ställt det kravet på ett ex. Han själv påstod att han inte tog droger mer men jag misstänkte att han ljög om det. SÅ jag ställde kravet att han fick testa sig och om det var positivt söka vård annars var det slut.
    Jag fick också höra massor om att jag kontrollerade honom osv osv.

• Anonym (emmaj)
    Anonym (no way) skrev 2014-08-26 17:46:37 följande:

Mjo men för att du är kontrollerande psyko som tror dig äga din partners kropp betyder inte att det blir mer rätt

Ursäkta? Varför kallar du mig för det?
    Jag ville inte ha ett förhållande med en person som använde droger helt enkelt. Och eftersom det fanns tydliga tecken på att han använde droger så ställde jag ett ultimatum. Bevisa för mig att han inte använde droger och om det var omöjligt söka vård eller så var det slut. Hur gör det mig till ett kontrollerande psyko som tror att jag äger någons skropp?
  • Anonym (emmaj)
    Anonym (no way) skrev 2014-08-26 18:06:16 följande:

Så en kontrollerande psyko som tror dig äga rätten till vad han får och inte får göra med sin kropp, jag skulle be dig fara sekunden du uttalade sådana krav, min kropp är min kropp och vad som finns i den har du inte ett smack med att göra, kallas i folkmun för personlig integritet, slå upp ordet.

Jag förstår inte riktigt, vad tycker du jag skulle ha gjort då? Accepterat hans missbruk och lidit i tystnad?
    Mitt alternativ var att jag bara hade sagt "hejdå jag tror du knarkar så nu är det slut". Hade det varit bättre?
  • Anonym (emmaj)
    Anonym (no way) skrev 2014-08-26 18:40:34 följande:

Nej det hade varit snarlikt pantat, tro sig kunna äga den andra är värst tycker jag.

Missbruk märker man utan drogtester.

Det som gör missbruk, man felar sitt liv.

Vad skulle jag ha gjort då?
  • Anonym (emmaj)
    HäckHäxan skrev 2014-08-26 18:46:06 följande:
    Spelar ingen roll, han har fortfarande inte rätten att kräva något sådant. Jag hade blivit helt vansinnig om någon krävde det av mig och bett vederbörande dra åt helvete rakt av och jag tar inga droger alls, men det spelar ingen roll.
    Så du tycker att det är fel att göra så?
    Att jag ställde det som ultimatum?
  • Anonym (emmaj)
    Carnitas skrev 2014-08-26 19:40:58 följande:
    Lite självförnekelse här ser jag.
    Du har helt klart ett kontrollbehov, den saken råder det ingen tvekan om.
    Har man ett kontrollbehov för att man inte vill bo med en knarkare?
    Men vad skulle jag ha gjort istället, kan ingen svara på det?

• Anonym (emmaj)
    Carnitas skrev 2014-08-26 19:46:32 följande:

Missbruk???????

Du misstänkte ju bara, då lär han knappast varit missbrukare.

För det märks rätt tydligt.

Jag misstänkte att han använde droger, såg tecken på det. Vad skulle jag ha gjort annorlunda? Alla undviker den frågan. Skulle jag ha dumpat honom utan att ge honom en chans?
  • Anonym (emmaj)
    Carnitas skrev 2014-08-26 19:47:31 följande:
    Öppna munnen och före en konversation????
    Det gjorde jag, sa att jag misstänkte att han använde droger igen. Han nekade. Han kunde inte övertyga mig så då sa jag att om han inte kan bevisa att han inte använder droger eller vill söka vård så är det slut.
  • Anonym (emmaj)
    Anonym (no way) skrev 2014-08-26 20:02:09 följande:

Jag hade öppnat spotthållet och börjar producera ljud.

Dagen jag får för mig att jag äger min partner är dagen det är dags att gå vidare.

Sen så har inte fått för mig att "droger" är nått dåligt, dom flesta illegala är att föredra framför alkohol så.

Vad hade du sagt då?
    Mitt ex förnekade in i det sista att han använde droger fast jag hade sett tydliga tecken.
    Vad skulle vi ha pratat om? Han vägrade ju säga annat än att han minsann inte använde droger.
  • Anonym (emmaj)
    HäckHäxan skrev 2014-08-26 20:24:42 följande:
    Ja men man är en person i sig själv eller hur. Inte fan har min partner med att göra hur ofta jag onanerar, om jag röker på då och då, hur många cl sprit jag drack under en kväll eller vad fan jag skriver för sms på min mobil osv. Om man anser att man äger något på det viset så är det dags att söka hjälp, på riktigt.

Så ja man är två som har en relation men jag och även TS och du själv är väl för tusan fortfarande en egen individ och med rätten att fatta egna beslut om sitt eget liv?

Så nej jag skojar inte, allt det där är lika sjukt för mig som att kräva svar på hur många partners och andra märkliga saker folk har för sig när de vill äga, kontrollera och styra någon annan. det är fel, det kommer alltid vara fel, man har inte rätten att äga en annan människa, slaveri och träldom är avskaffat och har upphört, varför, jo för det var aldrig rätt från första början, så enkelt är det!
    Du kan inte jämföra onani,sms och alkohol med narkotika.

• Anonym (emmaj)
    Anonym (no way) skrev 2014-08-26 20:34:34 följande:

Ursäkta med dels är slaveri avskaffat dels är alkohol en av dom mest skadliga droger vi har, ligger på nivå med heroin i beroendeaspekten, vad var din poäng nu igen?

Okej du är drogliberal, då kan vi nog lägga ner det här.
  • Anonym (emmaj)
    Carnitas skrev 2014-08-26 20:39:41 följande:

Ett ord man använder, när man inte klarar av diskussionen längre.

Jag ser ett problem att man anser man äger sin partner, som jag antar man älskar.

Kan acceptera att man inte gillar ett missbruk, då det får återverkningar i sin omgivning.
    Det är den gamla hederliga moralpaniken som är problemet som vanligt.

Nu var det inte till dig jag skrev. Låt anonym(no way) svara för sig själv.
  • Anonym (emmaj)
    HäckHäxan skrev 2014-08-26 20:42:37 följande:
    Och varför inte det? Vad är skillnaden tycker du. Man kan missbruka alla tre och man kan bruka alla tre, bara det att alkohol är lagligt men sjukt farligt och gräs är olagligt men inte lika farligt. Onani/ Sex ja det kan säkert vara farligt, men för de flesta som utövar det hoppas jag ändå att de är ett rent nöje. Om man inte har fyllesex då för det är ju verkligen helt värdelöst. Helt klart bättre att ha sex helt nykter eller på annat som ger bättre effekt än sprit gör.

Hade mörk rom funnits alkoholfri med samma goda smak så hade jag druckit det, för jag älskar rom men har egentligen inget behov av att bli full. Är mycket trevligare och roligare utan sprit tycker jag nog. Men ack vad jävla gott vissa saker är Tungan ute
    Anonym (no way) skrev 2014-08-26 20:34:34 följande:

Ursäkta med dels är slaveri avskaffat dels är alkohol en av dom mest skadliga droger vi har, ligger på nivå med heroin i beroendeaspekten, vad var din poäng nu igen?

*tummen upp*   Precis.
    Narkotika är olagligt och går inte att nyttja normalt, endast att missbruka.
  • Anonym (emmaj)
    HäckHäxan skrev 2014-08-26 20:45:38 följande:
    Hahaha öppen debatt är inte din grej eller blev det bara sådär jobbigt nu? Drömmer
    Vadå öppen debatt? Fråga själv på vårdcentralen då? Dom kommer knappast att säga att knark är ofarligt.
    Sen förstår jag inte den typen av argument.
    Jag vill helt enkelt inte att den jag bor med ska använda droger. Har jag inte rätt till tycka det? Jag misstänkte att mitt ex gjorde det men han nekade, Jag valde då att inte tro honom utan valde att göra slut? Har jag inte rätt till det?
    Han ville inte att det skulle vara slut och eftersom jag faktiskt älskade honom så gav jag honom en chans till, om han kunde bevisa för mig att han var ren och att han sökte vård om han inte var det då fick han stanna. Har jag inte rätt till det?

Jag förstår inte riktigt var mitt fel ligger.
  • Anonym (emmaj)
    HäckHäxan skrev 2014-08-26 20:55:18 följande:
    ??? "Narkotika" finns receptbelagt och går absolut att nyttja normalt.... Dessutom finns det substanser som är lagliga i andra länder men inte här, de nyttjas absolut normalt där och lagligt.

Bara för att något är olagligt så betyder inte det att den som använder det missbrukar substansen. PÅ samma sätt som att alkoholister inte bara brukar alkohol de missbrukar den eller menar du att deras nyttjande av denna substans är normal? Folk spelar bort sina pengar, det är lagligt, men ändå finns det många spelmissbrukare. Det är nämligen inte olagligt att spela bort familjens matpengar ( fast jag personligen tycker att de borde få rejält med stryk de som gör så ) Jag hade skadat min partner utan tvekan om den fittat bort våra matpengar i en jackvegas maskin, men det är ju jag det. Hade fan sålt hans rövhål till högstbjudande så han fick jobba ihop de pengar som behövs för att mitt barn skall få mat. Ingen utsätter mitt barn för något sådant ostraffat. Så ser jag på det hela. Sen om personen spelar, knarkar, super upp sina egna pengar skiter jag i, så länge det inte drabbar mig eller mitt barn på något vis får människan göra vad fan den vill med sina egna stålar. Bruka, lev, njut, missbruka inte.
    Men då är det skillnad, då är det under observation av en läkare.
    Men bara för att du anser att knark inte är farligt så menar du att jag måste acceptera att min sambo använder det? Jag har inget att säga till om? Får inte göra slut eller något pga det?
  • Anonym (emmaj)
    Carnitas skrev 2014-08-26 21:01:48 följande:

Igen en svart och vitt argumentation.

Du gjorde slut då du ansåg stå dig över din pojkvän, och struntade helt i vad denne sa.
    Som sagt vad, du hade aldrig behövt forcera ultimatum till mig.

Då jag hade dragit direkt, märk väl jag tar inga droger heller.

Jag gjorden inte slut för att jag ansåg att jag stod över honom. Jag gjorde slut för att han ville leva sitt lev på ett annat sätt än jag vill. Jag vill inte ha droger i mitt liv och i mitt hem. Han valde alltså drogerna före mig.
  • Anonym (emmaj)
    HäckHäxan skrev 2014-08-26 21:04:24 följande:
     Ja för på just vårdcentralen sitter alla experter eller nä inte Om du bara visste vad vårdpersonal ibland rekommenderar andra. De är bara människor och de har inte alltid bäst koll på olika preparat, faktiskt, någon med nördig kärlek för FASS kan ha bättre koll på mediciner än din läkare på VC har, på samma sätt som det finns vanliga människor med bättre koll på socialtjänstens lagar och stadgar än många av de som arbetar med det har. En läkare skrev ut stilnoct till mig som sömnmedicin i en period när jag inte kunde sova, en tio dagars kur, på allvar det var inte ens nästan lämpligt faktiskt, ja han jobbade på VC. Ett ex fick concerta utskrivet utan att ha genomgått utredning för adhd, läkaren tyckte att de kunde testa medicinen och dra slutsats om eventuell diagnos efter det. Det är inga gudar på VC, de är läkare och vanliga människor. De har inte alltid rätt och de vet inte alltid bäst.

Självklart har du rätt att inte vilja dela ditt liv med en missbrukare, det vill inte jag heller göra. Men jag inser att det är skillnad på brukare och missbrukare, gör du det? Precis lika självklart är det att du har rätt att misstro honom och göra slut. Om han valde att gå med på ditt krav så var det ju hans val och rättighet. Precis som han hade rätten att be dig dra åt helvete när du sa det där. För du tycker väl att han hade rätten att göra det hoppas jag? Så att det inte bara är dina rättigheter som räknas och är viktiga utan även hans?

Tänker inte påstå att du har något fel. Men jag tycker inte man har rätt att kräva drogtest. Jag hade nämligen aldrig mer litat på den personen som krävde det av mig och utan tillit så faller en relation. Så tänker jag.
    Men jag vill inte leva med någon "brukare" heller, jag vill inte ha ett enda mikrogram av narkotika i mitt hem. Jag vill inte leva med någon som har ett enda mikrogram i sin kropp. Missbrukare eller brukare är för mig inte relevant. Jag vill helt enkelt inte ha något med droger att göra.

Klart han har rätt till det, jag gav honom att välja mellan mig och drogerna och han valde drogerna. Det får han göra om han vill. Men han ska inte försöka få mig att framstå som en skurk då.
  • Anonym (emmaj)
    HäckHäxan skrev 2014-08-26 21:32:07 följande:
    Det behöver han inte, du gör det ypperligt alldeles själv Hur jag än läser så ser jag någon som anser att den äger den andre och har rätt att kräva saker för du inte litar på vad han säger. Det är vad jag ser. Har skrivit det innan, men jag kan upprepa mig, jag hade valt att gå om någon krävde drogtest på mig och jag tar inte droger.
    .
    Jag litade inte på honom för jag visste att han hade missbrukat droger, det tog slut en gång tidigare mellan oss för att han var påverkad hela tiden.
    Nu såg jag tecken på att han hade börjat igen och jag vågade inte ignorera dom.
  • Anonym (emmaj)
    HäckHäxan skrev 2014-08-26 22:03:17 följande:
    Så varför gjorde du inte bara slut utan att kränka honom med ditt krav? Det är väl för tusan bara att göra slut, det är inte svårare än så faktiskt.

VI kan inte förstå varandra du och jag. Du ser redan ner på mig för att jag inte har samma syn på droger som du har och det är okej för min del. Jag för min del har svårt att förstå att jag är den som har bristande empatiförmåga men ändå fattar det här och du till synes räknas som en frisk individ och ändå inte kan förstå hur han måste känt sig över vad du gjorde. Det går absolut över mitt ringa förstånd.

Är som sagt inte någon särskilt empatisk person överlag.
    För att han började gråta och ville ha en chans till. Jag tyckte att han förtjänade det men ville också att vi tog det på allvar. Men han vägrade.
    Jag kunde liksom inte bara släppa det, har gett honom så många chanser att fixa det på egen hand och litat på honom men varje gång så svek han mig. Vi har barn som kryper hemma och jag hittar tabletter och hasch på golvet som han vägrar kännas vid. Inte direkt kul.
Svar på tråden Är det lagligt att drogtesta sin flickvän???