• Carnitas

Är det lagligt att drogtesta sin flickvän???

Anonym (b) skrev 2014-08-26 15:32:24 följande:
    varför vill han drogtesta, har du tagit droger?

Spelar knappast roll i detta sammanhanget.

TS, spring så jävla fort du kan ifrån han.

Då det är ett tecken på att det kommer bara fortsätta.

Sjukt beteende.

Sen är det givetvis lagligt att drogtesta dig, men inte tvinga som han vill göra.

Allt du ska säga är, "glöm det".

Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas
    Anonym (emmaj) skrev 2014-08-26 17:50:11 följande:
    Ursäkta? Varför kallar du mig för det?
    Jag ville inte ha ett förhållande med en person som använde droger helt enkelt. Och eftersom det fanns tydliga tecken på att han använde droger så ställde jag ett ultimatum. Bevisa för mig att han inte använde droger och om det var omöjligt söka vård eller så var det slut. Hur gör det mig till ett kontrollerande psyko som tror att jag äger någons skropp?
    Lite självförnekelse här ser jag.
    Du har helt klart ett kontrollbehov, den saken råder det ingen tvekan om.
    Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas
    Anonym (emmaj) skrev 2014-08-26 18:17:28 följande:
    Jag förstår inte riktigt, vad tycker du jag skulle ha gjort då? Accepterat hans missbruk och lidit i tystnad?
    Mitt alternativ var att jag bara hade sagt "hejdå jag tror du knarkar så nu är det slut". Hade det varit bättre?

Missbruk???????

Du misstänkte ju bara, då lär han knappast varit missbrukare.

För det märks rätt tydligt.

• Carnitas
    Anonym (emmaj) skrev 2014-08-26 19:42:10 följande:
    Har man ett kontrollbehov för att man inte vill bo med en knarkare?
    Men vad skulle jag ha gjort istället, kan ingen svara på det?

Öppna munnen och före en konversation????
  • Carnitas
    Anonym (emmaj) skrev 2014-08-26 20:37:24 följande:
    Okej du är drogliberal, då kan vi nog lägga ner det här.

Ett ord man använder, när man inte klarar av diskussionen längre.

Jag ser ett problem att man anser man äger sin partner, som jag antar man älskar.

Kan acceptera att man inte gillar ett missbruk, då det får återverkningar i sin omgivning.
    Det är den gamla hederliga moralpaniken som är problemet som vanligt.

• Carnitas
    Anonym (emmaj) skrev 2014-08-26 20:40:59 följande:
    Nu var det inte till dig jag skrev. Låt anonym(no way) svara för sig själv.

Jag har all rätt och svara om jag så önskar.
    Då du använder dig av en retorik "du har fel, jag har rätt" = du är drogliberal jag har rätt.

• Carnitas
    Anonym (emmaj) skrev 2014-08-26 20:44:25 följande:
    Narkotika är olagligt och går inte att nyttja normalt, endast att missbruka.

Nej, det går bruka, man kan vara beroende och man kan vara missbrukare.

De flesta har inga problem med att bruka.

• Carnitas
    Anonym (emmaj) skrev 2014-08-26 20:49:45 följande:
    Vadå öppen debatt? Fråga själv på vårdcentralen då? Dom kommer knappast att säga att knark är ofarligt.
    Sen förstår jag inte den typen av argument.
    Jag vill helt enkelt inte att den jag bor med ska använda droger. Har jag inte rätt till tycka det? Jag misstänkte att mitt ex gjorde det men han nekade, Jag valde då att inte tro honom utan valde att göra slut? Har jag inte rätt till det?
    Han ville inte att det skulle vara slut och eftersom jag faktiskt älskade honom så gav jag honom en chans till, om han kunde bevisa för mig att han var ren och att han sökte vård om han inte var det då fick han stanna. Har jag inte rätt till det?

Jag förstår inte riktigt var mitt fel ligger.

Vem har sagt det är ofarligt?

Eller finns bara orden livsfarligt och ofarligt, och inga där i mellan?
    Det är inte svart och vitt.

Du anser dig äga din partner.

Och struntade i helt vad han sa.

Det säger en hel del om dig och ditt kontrollbehovs.

Hade jag haft dig som sambo/flickvän, så hade jag bara gått och slängt igen dörren efter mig.

Och aldrig kommit tillbaka.

Då ett så integritetskränkande, skulle jag inte acceptera.

• Carnitas
    Anonym (emmaj) skrev 2014-08-26 20:58:31 följande:
    Men då är det skillnad, då är det under observation av en läkare.
    Men bara för att du anser att knark inte är farligt så menar du att jag måste acceptera att min sambo använder det? Jag har inget att säga till om? Får inte göra slut eller något pga det?

Igen en svart och vitt argumentation.

Du gjorde slut då du ansåg stå dig över din pojkvän, och struntade helt i vad denne sa.
    Som sagt vad, du hade aldrig behövt forcera ultimatum till mig.

Då jag hade dragit direkt, märk väl jag tar inga droger heller.

• Carnitas
    Anonym (emmaj) skrev 2014-08-26 21:04:19 följande:
    Jag gjorden inte slut för att jag ansåg att jag stod över honom. Jag gjorde slut för att han ville leva sitt lev på ett annat sätt än jag vill. Jag vill inte ha droger i mitt liv och i mitt hem. Han valde alltså drogerna före mig.

Han sa helt klart att han inte tog droger, nuff said.

Och givetvis stod du över han, då hans ord var inte vatten värt enligt dig.

• Carnitas
    Anonym (emmaj) skrev 2014-08-26 21:07:16 följande:
    Men jag vill inte leva med någon "brukare" heller, jag vill inte ha ett enda mikrogram av narkotika i mitt hem. Jag vill inte leva med någon som har ett enda mikrogram i sin kropp. Missbrukare eller brukare är för mig inte relevant. Jag vill helt enkelt inte ha något med droger att göra.

Klart han har rätt till det, jag gav honom att välja mellan mig och drogerna och han valde drogerna. Det får han göra om han vill. Men han ska inte försöka få mig att framstå som en skurk då.

Nej, nej och åter nej.

Du misstänkte bara att det förekom narkotika, då han vägrade låta dig kränka hans integritet.

Så vägrade han drogtest, vilket de allra flesta skulle vägra.

Oavsett om de tar droger eller inte.

Dock hamnar man i en situation där allt förtroende och tillit till sin flickvän är förbrukat.

Jag inser efter en del diskuterande med dig, att du inte har empatin att förstå vad du gjorde.

Och hur han då kände sig, när du ville köra över honom och hans integritet.

• Carnitas
    HäckHäxan skrev 2014-08-26 21:38:26 följande:
    Kom till samma slutsats. Så jag lägger ner för den här gången. Tillit är den viktiga delen här.  

Håller med dig, borde nog göra det också.

Då jag vet med erfarenhet, att man inte kan förklara såna här saker.
    För såna som inte förstår.

Det är lika oförståeligt för dom, som det är för mig att förstå hur man klyver en atom.

• Carnitas
    Anonym (Fundersam) skrev 2014-08-27 11:30:05 följande:
    SÅ, Häckhäxan, kan du tänka dig att vara tillsammans med en Sverigedemokrat? Eller, du vet ju inte om han verkligen röstar på sverigedemokraterna, för han vill inte berätta det. Däremot går han och lyssnar på deras torgmöten. Men han sa att han inte röstar på sverigedemokraterna.

Haha, så klart man kan man vara ihop med en som röstar SD.

Alla är ju inte rasister i SD 

De flesta är helt vanliga människor, som helt enkelt är trötta på att vi inte har någon invandrarpolitik.

Mer än att ta in så många vi kan.

• Carnitas
    HäckHäxan skrev 2014-08-28 02:10:58 följande:
    Tala för dig själv. Alla kan inte det som tex jag då.

Jo, det tror jag faktiskt att du skulle kunna.

Då många folk som röstar på SD, inte egentligen är SD.

Personligen skulle jag aldrig rösta på SD, fast än jag tycker vi bör se över invandrarpolitiken.

Just för de är så jävla konservativa.

Många fattar inte detta, vet på flashback så har det diskuterats SD och narkotikapolitik.

En del blir chockade i vad SD vill ta landet i den frågan.

SD är ett part som gärna vill sparka på den som ligger.

Men folk är dumma och fattar itne vad dom röstar på, det är därför jag tror du skulle kunna vara ihop med den sådan.

För det räcker du informerar dom alla saker Sd vill, så kommer de aldrig mer rösta på SD.

• Carnitas
    Anonym (Shizzla) skrev 2014-08-28 16:29:42 följande:
    Han säger att han gör slut om han inte får drogtesta mig. Jag vill absolut inte att det tar slut!!! Men han har inte med mitt piss att göra!! Jag tar droger lagligt och det andra jag tar är självmedicinering eller på fest jag är inte nån tjackpundare eller så. Men han blir så jäkla sur jämnt över detta inte över benzon då som jag får lagligt men allt utöver blir han sur över.

Jag fattar inte varför han ska drogtest på dig, när han redan vet om att du tar vid valda tillfällen.

Mycket konstigt beteende.

Kom ihåg detta jag säger nu.

Han är ett kontrollfreak och vill äga(kontrollera) dig.

Detta kommer bara eskalera desto mer åren går.

Och du kommer finna dig i en situation till slut, där du inser du slösat bort flera år på en idiot.

• Carnitas
    Anonym (Shizzla) skrev 2014-08-28 17:42:37 följande:
    Jag älskar honom och han tar hand om mig. Jag skulle dö av sorg utan honom!!. Men han måste förstå att han inte har med mitt piss att göra och om det skulle vara positivt så är det inte så som han tror!! Hasch kan sitta kvar i flera månader!!!!Det betyder inte att jag rökt på förmiddagen när han var på jobbet!!

2-7 dagar om man rökt en gång.

Om man rökt cannabis 24/7 i flera månader, så kanske upp till 6-8veckor efter sista röktillfället.

Jag misstänker att du en dag kommer inse att han har ett kontrollbehov.

Du säger ju att han tar hand om dig, det är ett ytterligare tecken.

Även om det är positivt för dig.

Sen tar inte en hand om den andra, utan bägge tar hand om varandra.

• Carnitas
    Anonym (?) skrev 2014-08-28 20:18:58 följande:
    Det finns ingen som "bara är" knarkis/alkis... det finns alltid ett försvar.
    det är bara tröttsamt

Jag förstår missbrukare kan ha detta beteendet.

Men de som brukar alkohol och cannabis, behöver inte försvara någonting.
    Lite meningslös tom retorik du kom med där.

• Carnitas
    Anonym (?) skrev 2014-08-29 11:42:57 följande:

Nja, knarkisar och alkisar kostar, ingen konstig retorik där.

...just precis ;)

Fotbollsspelare och de som utövar ridning, kostar massa pengar.

Så din poäng är???

• Carnitas
    Anonym (Fundersam) skrev 2014-08-29 15:08:22 följande:
    Nej, man behöver inte försvara något.

Det är ju bara ångestmedicin och andra droger som hon själv tror funkar mot ångest.
    Sen lite piller när man festar.
    Och några andra piller när man ska slumra in.

Lite Benzo någon gång då och då och cannabis också.
    Sedan var det ju oxy för att axeln värker.

Och sedan lite extacy då man vill piffa upp festandet ännu mer.

--- vad sjutton, knappt märkbart ju.

För det första så bygger du en höna utav en fjäder.

Sen är självmedicinering riskfyllt.

Men får man ingen hjälp av sjukvården, vad ska man då välja.

Dö i depressionen genom självmord, eller självmedicinera.

Känns som en levande knarkare är bättre än en död nykterist.

Svar på tråden Är det lagligt att drogtesta sin flickvän???