Inlägg från: HäckHäxan |Visa alla inlägg
  • HäckHäxan

Är det lagligt att drogtesta sin flickvän???

Anonym (emmaj) skrev 2014-08-26 20:58:31 följande:
    Men då är det skillnad, då är det under observation av en läkare.
    Men bara för att du anser att knark inte är farligt så menar du att jag måste acceptera att min sambo använder det? Jag har inget att säga till om? Får inte göra slut eller något pga det?
    Har jag skrivit att det inte är farligt? Vart någonstans? Skulle aldrig påstå något så idiotiskt! Alkohol är lagligt att köpa och konsumera i hur stor mängd som helst så fort dy fyllt 20 år, med din logik så förstår jag att du anser att alkohol är ofarligt rätt?

Du måste inte acceptera ett skit och för mig får du göra slut hur mycket du vill Är bara glad och tacksam för att du inte är min sambo. Jag gillar rak och öppen kommunikation och avskyr lögner. Lögner och kontrollbehov är vad som sabbar saker i mitt tycke då. Tar hellre sanningen att sambon/ partner röker på drar tjack då och då eller vad som, bara det inte ljugs om det hela. Ingen är perfekt och jag är det absolut inte.
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • HäckHäxan
    Carnitas skrev 2014-08-26 21:27:44 följande:

Nej, nej och åter nej.

Du misstänkte bara att det förekom narkotika, då han vägrade låta dig kränka hans integritet.

Så vägrade han drogtest, vilket de allra flesta skulle vägra.

Oavsett om de tar droger eller inte.

Dock hamnar man i en situation där allt förtroende och tillit till sin flickvän är förbrukat.

Jag inser efter en del diskuterande med dig, att du inte har empatin att förstå vad du gjorde.

Och hur han då kände sig, när du ville köra över honom och hans integritet.

Kom till samma slutsats. Så jag lägger ner för den här gången. Tillit är den viktiga delen här.  
    I was refused a job yesterday. Apparently putting gang-bang on your application doesn't qualify as proof of teamwork!
  • HäckHäxan
    Carnitas skrev 2014-08-26 21:47:43 följande:

Håller med dig, borde nog göra det också.

Då jag vet med erfarenhet, att man inte kan förklara såna här saker.
    För såna som inte förstår.

Det är lika oförståeligt för dom, som det är för mig att förstå hur man klyver en atom.

Jo du ser man tar en grön atom och en väldigt väldigt liten syl, slår den i mitten på atomen och vips har man kluvit den, gör man det tillräckligt många gånger så har man gjort nanopartiklar av den.

Tycker det är konstigt att jag förstår det, då jag faktisk inte är direkt känd som en empatisk människa, det är liksom inte mitt mest utmärkande personlighetsdrag. Ibland förstår man bara inte varandra och då är det enda att göra att enas om att man absolut inte förstår varandra alls.
  • HäckHäxan
    Michelle 341 skrev 2014-08-26 21:48:59 följande:
    Tummen upp för en sund inställning till livet. Önskar alla vore lika tänkande som du, då hade världen varit så mycket enklare.
    {#emotions_dlg.flower} Tack så mycket {#emotions_dlg.flower}  Brukar dock få höra att jag är störd och knäpp och har fel, men det är ju alltid trevlig att det finns människor som uppskattar mitt tänk också. Att jag är udda har jag lärt mig leva med, kommer dö udda för jag föddes sådan.
  • HäckHäxan
    Anonym (emmaj) skrev 2014-08-26 21:56:18 följande:
    Jag litade inte på honom för jag visste att han hade missbrukat droger, det tog slut en gång tidigare mellan oss för att han var påverkad hela tiden.
    Nu såg jag tecken på att han hade börjat igen och jag vågade inte ignorera dom.
    Så varför gjorde du inte bara slut utan att kränka honom med ditt krav? Det är väl för tusan bara att göra slut, det är inte svårare än så faktiskt.

VI kan inte förstå varandra du och jag. Du ser redan ner på mig för att jag inte har samma syn på droger som du har och det är okej för min del. Jag för min del har svårt att förstå att jag är den som har bristande empatiförmåga men ändå fattar det här och du till synes räknas som en frisk individ och ändå inte kan förstå hur han måste känt sig över vad du gjorde. Det går absolut över mitt ringa förstånd.

Är som sagt inte någon särskilt empatisk person överlag.
  • HäckHäxan
    Anonym (What?) skrev 2014-08-26 22:13:46 följande:

Sista meningen skriver jag under på!!
    Det gör du helt rätt i. Ändå verkar jag ha mer empati än vissa andra i den här tråden, märkligt, fascinerande, lustigt och hyfsat tragiskt. Obestämd
  • HäckHäxan
    Anonym (What?) skrev 2014-08-26 22:26:02 följande:

Meen! Resten kom inte med ju. Jag skrev oxå att jag ändå gillar många av dina inlägg. :) även om det inte gäller denna tråden men andra.
    Åh störigt när det blir sådär, har hänt mig med och idag har appen krånglat som tusan så mina inlägg har inte postats, bara laggat och laggat och sen har jag kastats ut. Tack för de orden iaf Det uppskattas. Det är nog svårt att tycka lika i all. En av mina bästa vänner den som jag umgås med mest tycker inte ens nästan samma som mig just gällande droger, för henne är det knark och missbruk hela alltet. Jag har inga problem med att respektera det och accepterar hennes ståndpunkt. Det är helt okej för mig att man tycker olika, världen blir mer intressant så.

Det enda jag tycker är konstigt är att så många förutsätter att man använder saker själv bara för att man har en åsikt som min, alltså de som tycker tvärtemot mig då. Min kompis vet ju att jag inte tar droger, det hade hon märkt riktigt fort om så vore för flera år sen. På samma sätt som hon vet att jag inte äter särskilt mycket mat fast jag är tjock och att jag inte äter godis och annat istället för mat heller, så att en dag när jag väl faktiskt frossade i mig några chokladbitar utbrister fan vad skönt att se dig frossa något sött onyttigt för en gång skull, way to go girl Man lär ju känna varandra och när man känner varandra är saker svåra att dölja utan att någon fattar misstankar enligt min erfarenhet iaf.

Jag hade aldrig fått min medicin om jag brukat eller missbrukat droger. Hade mina test varit positiva så hade min väg mot medicinering för min problematik tagit mycket längre tid. På samma sätt som det faktum att jag aldrig åkte fast när jag faktiskt använde droger samt levde kriminellt gjorde att min utredning tog längre tid att få i kraft. Hade jag åkt fast för något av allt jag gjort så hade vården sett det som mer uppenbara tecken på att jag ev hade adhd. Istället så har jag klarat mig undan och det finns inga prickar på mig, de enda de hade att gå på var ju mitt ord och en dom för grov misshandel som tonåring.

Och nu tappade jag helt tråd och fokus igen och malde på, slutar med det nu då. Förlåt världen
  • HäckHäxan
    vampyria2 skrev 2014-08-27 00:13:32 följande:
    Fast om man bara ska svara på frågan så är det ju inte olagligt att säga till sin partner att man begär att denne ska ta ett pissprov om man ska fortsätta tillsammans, så enligt svensklag har han ju rätt att säga det till dig...men det är din fulla rätt att be honom dra åt helvete för att han begär det.
    Precis så!
  • HäckHäxan
    Anonym (Fundersam) skrev 2014-08-27 11:30:05 följande:
    SÅ, Häckhäxan, kan du tänka dig att vara tillsammans med en Sverigedemokrat? Eller, du vet ju inte om han verkligen röstar på sverigedemokraterna, för han vill inte berätta det. Däremot går han och lyssnar på deras torgmöten. Men han sa att han inte röstar på sverigedemokraterna.
    Nej. Hade något sådant kommit fram så hade jag gått alternativt bett honom gå. Beror väl lite på hur man bor/ lever osv. Hade löst allt praktiskt så snabbt och enkelt det bara gick och inte diskuterat något mer ön just sånt som måste lösas och delas upp typ. Det är helt omöjligt för mig att dela mitt liv med en Sverige demokrat och jag tänker inte låta mitt barn växa upp med någon som anser att hon är sämre för att hon är tjej och svartskalle. Det är ju helt hjärndött om jag skulle göra det. Då hoppas jag hennes pappa tar strid och ser till att vinna kampen om vårt barn för uppenbarligen så har min hjärna slutat funka och då kan jag inte ses som kapabel att ta hand om mitt barn tycker jag.

Saker kommer alltid fram någon gång även om det kan ta tid spelar ingen roll om de gäller droger, otrohet eller att någon är Sverige demokrat. De kan ta tio år men det kommer fram till slut iaf. Röstar man på SD så lär man ju dela de värderingarna någonstans kommer det lysa igenom och mitt filter kommer snappa upp det. Hoppas ju dock att någon som röstar på SD faktist ger tusan i att inleda en relation med mig. För gör han det så kommer det valet alltid vara ett av de sämsta valen han någonsin gjort.

Så ja någon som röstar på SD kan säkert lura in mig i en relation. Men det kommer komma fram och jag kommer aldrig förlåta och jag kommer hämnas på ett sätt jag finner passande beroende på relationens längd och den skada jag anser personen tillfogat mig. När folk medvetet väljer att trampa på mig så är jag helt enkelt inte särskilt snäll tillbaka. Ett uselt jävla karaktärsdrag, riktigt kasst faktiskt. Som jag ser det så gjorde han ett aktivt val och att jag ger tillbaka är konsekvensen för hans val. Själv fick jag ju inget och det kommer jag aldrig glömma eller förlåta. Lögner är nämligen det absolut värsta jag vet.

Efter att ha läst igenom det där några gånger så vill jag radera allt och bara skriva nej kort och enkelt. Samtidigt så står jag för varenda ord där och jag menar dem. Det är illa nog att det finns människor i min direkta närhet som kommer rösta på SD och att jag flera gånger i veckan funderar på hur jag skall tona ner dom och sen sudda ut dom ur mitt liv på ett naturligt sätt som inte kommer påverka mitt barn. För i sista änden så kommer mitt barns välmående alltid först! Det kommer jag aldrig ifrån. Det finns inget jag inte skulle kunna härda ut så länge det kommer gynna henne kan jag ta vad som helst för egen del. Kan dock inte se hur umgänge med någon som röstar på SD någonsin skulle gynna henne
  • HäckHäxan
    Anonym (Fundersam) skrev 2014-08-27 14:05:04 följande:
    Kul att du ser likheterna i att vara tillsammans med en SD:are och en missbrukare. Man måste vara ok i relationen. Dock tyckte du att emma var ett psyko men det tyckte inte jag.

I övrigt brukar jag läsa dina inlägg i andra trådar och jag tycker slående ofta samma som dig!
    Har jag verkligen skrivit att hon är ett psyko? Det ber jag nämligen gärna om ursäkt för, jag brukar sällan kalla andra för psyko alls. Det krävs lite mer än ett kontrollbehov av en partner för att jag skall kalla någon psyko annars. Har dock huvudvärk from hell så jag tänker inte ens försöka gå tillbaka och kolla det just nu.

Klart man måste vara ok i relationen. För mig och jag kan faktiskt bara tala för mig själv, så är lögner det som förstör, alltså förstör mer än droger måste göra för droger måste inte förstöra relationen. Men lögner gällande drogerna lär absolut förstöra i det långa loppet.

Men jag hade aldrig hämnats på en pundare, det är helt meningslöst och ger inget.

Tycker dock fortfarande att det är kränkande att kräva drogtest av sin partner, på samma sätt som det är kränkande att kräva att få läsa i någons mobil, läsa någons dagbok oavsett om det är under krav eller man bara tjuvläser. Gissar att vi ser olika på vad som är kränkande. Är man så säker på att den andra missbrukar så kan man välja att gå... Allt måste inte bevisas, det är liksom okej att göra slut bara för att man faktiskt vill göra slut.

Tror dessutom jag hade velat skjuta mig själv i foten om jag lyckades inleda en relation med en SD sympatisör, det hade lätt hamnar på min topp lista över de klantigaste sakerna ever och då har jag gjort en hel del saker, säkert massor, som andra skulle se som mycket klantigare än en relation med någon som röstar på SD. Men jag hade nog kallat det för mitt livs största misstag jag.
  • HäckHäxan
    Carnitas skrev 2014-08-27 17:40:47 följande:

Haha, så klart man kan man vara ihop med en som röstar SD.

Alla är ju inte rasister i SD 

De flesta är helt vanliga människor, som helt enkelt är trötta på att vi inte har någon invandrarpolitik.

Mer än att ta in så många vi kan.

Tala för dig själv. Alla kan inte det som tex jag då.
  • HäckHäxan
    Carnitas skrev 2014-08-28 02:17:19 följande:

Jo, det tror jag faktiskt att du skulle kunna.

Då många folk som röstar på SD, inte egentligen är SD.

Personligen skulle jag aldrig rösta på SD, fast än jag tycker vi bör se över invandrarpolitiken.

Just för de är så jävla konservativa.

Många fattar inte detta, vet på flashback så har det diskuterats SD och narkotikapolitik.

En del blir chockade i vad SD vill ta landet i den frågan.

SD är ett part som gärna vill sparka på den som ligger.

Men folk är dumma och fattar itne vad dom röstar på, det är därför jag tror du skulle kunna vara ihop med den sådan.

För det räcker du informerar dom alla saker Sd vill, så kommer de aldrig mer rösta på SD.

Om personen ljuger för mig så ja då skulle jag kunna vara ihop med någon som röstar på SD. Jag klargör rätt klart för min omvärld att jag inte är intresserad av att umgås med människor som röstar på SD. Har haft det stående på en presentation på en annan sida också och helt enkelt bett folk som röstar på SD hopa över att ta kontakt med mig, för det är slöseri med min och deras tid och idiotiskt från start.

Visst kan man få folk att tänka om, det fick jag i maj till eu valet. Folk stirrar sig blinda på invandrarfrågan och då är det enda de ser att invandrare blir miljonärer på alla bidrag de får i sverige och så ser de inget annat av SD politik, som tex kärnpunkten att sparka på de som ligger ner redan är en asbra grej oavsett varför personen ligger ner.

Klart de blir chockade när de får fakta i nyllet på vad SD vill göra med vårt land. Samtidigt och jag vet om att detta är ytterligare ett av mina kassa karaktärsdrag ( jag har en del och är inte blind för dem ) iaf jag fixar inte att umgås med folk som inte kan tänka själva, som inte kan ifrågasätta saker, tänka utanför lådan eller har iaf någon form av panorama seende iaf i någon fråga om än inte alla. Det skrämmer mig att min sexåring tänker och funderar mer på saker än vad många vuxna gör. Senast idag sa just ett annat barns mamma till mig att jisses vad hon tänker och drar tråden långt i tanken och föreställer sig andras vinkel och känsla av saker. 

Jag hoppas iaf att någon dum SD sympatisör aldrig involverar sig känslomässigt med mig, för allas skull inklusive min egen då.
  • HäckHäxan
    Anonym (Shizzla) skrev 2014-08-28 16:29:42 följande:
    Han säger att han gör slut om han inte får drogtesta mig. Jag vill absolut inte att det tar slut!!! Men han har inte med mitt piss att göra!! Jag tar droger lagligt och det andra jag tar är självmedicinering eller på fest jag är inte nån tjackpundare eller så. Men han blir så jäkla sur jämnt över detta inte över benzon då som jag får lagligt men allt utöver blir han sur över.
    Hehe inte. Så du menar att du bara självmedicinerar olagliga substanser och då enbart på fest? Sluta festa så slipper du ju självmedicinera dig

Så kan du nöja dig med dina lagliga droger som ju din kille vet att du äter gissar jag. De kan dessutom i sin tur ge utslag när man pissar. En vän pissade positivt på heroin ( tror de var heroin är inte helt hundra ) något denne aldrig tagit men hans medicin gav det utslaget, två gånger har det blivit så på hans test.

Finns många tjackpundare som självmedicinerar utan att vara på fest alls. 
Svar på tråden Är det lagligt att drogtesta sin flickvän???