• Anonym (Åh)

Vill inte börja med Citodon igen men fan, tror det är dax :(

Jävla skitrygg! Har haft problem med smärtor i rygg,höfter, bäcken, skinkor plus nervsmärtor( förmodar jag) ner i benen ända ut till fötterna. I mer än två år som smärtan funnits dagligen i olika stadier. Sjukgymnast och kiropraktor säger diskbråck medan läkaren enbart nämner ischias. Har nervpåverkan i ena benet sen förra året då jag var i princip handikappad under ca fem veckor. Kunde inte ligga mer än 1-2 Tim på natten. Kunde inte sitta, orkade inte gå. Visste inte vart jag skulle ta vägen. Sov hängandes över diskbänken med en kudde för att försöka få lite sömn. Läkaren vägrar ge mig magnetröntgen. Smärtorna ökar på nätterna så jag är rätt trött på dagarna. För första gången på ett par månader tog jag återigen Citodon. Fan jag som försökt klara mig utan starka tabletter. Hur länge ska man behöva gå med smärtor o käka starka tabletter innan man får riktig hjälp? Tänk om det är ngt annat än diskbråck? Ena foten brukar domna och det pirrar små stötar emellanåt. Hur länge kan man egentligen äta Citodon? Förra vändan åt jag maxdos i ca fyra månader innan jag kunde dra ner. Tack o lov brukar läkaren inte ifrågasätta när jag ringer och ber honom skriva ut mer. Men borde han inte reagera nån gång? Trodde läkarna var mer restriktiva idag. Vet inte vad jag vill med detta inlägget. Skriva av mig antar jag :/

• Svar på tråden Vill inte börja med Citodon igen men fan, tror det är dax :(
  • Anonym (Åh 2)

Haha OMG svarade i mitt gamla nick på gamla kontot. Tyckte väl det såg konstigt ut.

• Anonym (Åh)

Tillbaka igen. Blev avstängd förra veckan så jag startade ett nytt konto. Ursäkta om jag förvirrar er..

• Anonym (brokenback)
    Carnitas skrev 2014-08-26 23:51:52 följande:

Nja, det är väl inte mer än par procent som inte kan omvandla kodeinet till morfin, då de saknar ett enzym.

Det varierar från folkgrupp till annan, vissa folkgrupper har jag för mig är uppe i närmare 10%.

Lika så att vissa har ultra snabb metabolisering, som får dubbel effekt på kodein.

Där finns det vissa folkgrupper som uppe på 30% på ultrasnabb metabolisering.

ah ok, intressant... på mig funkar det inte alls dock. men där ser man.
  • Anonym (brokenback)
    Anonym (Åh 2) skrev 2014-08-26 23:53:19 följande:

Nu har jag precis börjat ta tabletter igen, har gjort ett uppehåll ett tag. Jo vi har en grymt fin relation trots att jag hållit tillbaka lite. Så det är mitt fel. Tack för dina tankar.
    Anonym (brokenback) skrev 2014-08-26 23:30:46 följande:
    hej har inte läst hela tråden men paracetamolet är farligare att äta länge än kodeinet. tur att en så svag medicin som citodon funkar på dig. Själv behöver jag Oxy för att få nån bra effekt på min ryggsmärta.

Det hjälper ju inte fullt ut men funkar skapligt så jag kan ha en fungerande vardag. Vill inte gå på Oxynorm hela tiden. Ändå gott att det finns. Sen tar mediciner väldigt olika på olika personer förmodar jag.
    Oxycontin morgon och kväll och oxynorm vid behov är det som funkat bäst för mig. visst är det en jävla beroendeproblematik med den skiten men effektiv som bara den och hellre beroende än att ha ont så att man inte står ut.
  • Anonym (Åh)
    Anonym (brokenback) skrev 2014-08-27 00:08:42 följande:
    Oxycontin morgon och kväll och oxynorm vid behov är det som funkat bäst för mig. visst är det en jävla beroendeproblematik med den skiten men effektiv som bara den och hellre beroende än att ha ont så att man inte står ut.

Absolut, får jag en sväng till med extrem smärta så kommer jag förmodligen ta Oxy. Fullständigt vidrigt att ha så ont :(
  • Carnitas
    Anonym (brokenback) skrev 2014-08-27 00:06:05 följande:
    ah ok, intressant... på mig funkar det inte alls dock. men där ser man.

Många som inte vet om detta.

Men det är jävligt lömskt detta med ultrasnabb metabolisering.

En bäbis dog av detta har jag läst om, när mamman fick kodein.

Då mamman då hade ultrasnabb metabolisering visade det sig sen när man undersökte varför barnet dog.

Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Carnitas
    Anonym (Åh) skrev 2014-08-27 00:12:59 följande:

Absolut, får jag en sväng till med extrem smärta så kommer jag förmodligen ta Oxy. Fullständigt vidrigt att ha så ont :(

Oxy är dock en lömsk jävel, så man ska vara jävligt klarsynt på ens konsumtion.

Så det inte barkar iväg, så man sitter där ordentligt beroende.

Gudasänd är djävulen, i förklädnad av vara en troende, som påstår han sprider guds budskap.(!!! OBS akta er OBS !!!)
  • Anonym (Åh)
    Carnitas skrev 2014-08-27 00:39:19 följande:
    Oxy är dock en lömsk jävel, så man ska vara jävligt klarsynt på ens konsumtion. Så det inte barkar iväg, så man sitter där ordentligt beroende.

Jo det är inget jag vill ta men känns skönt att det ligger ett paket i skåpet om det blir för jävligt. Även Citodonet känns inte nåt bra att ta längre perioder heller då jag tyckte kroppen längtade efter det. Inte svårt att sluta men kände trots allt ett sug :/
  • tjejenA

Hej. Jag har också problem med ryggen. Under lång tid gick jag fram och tillbaka till läkarhuset och fick olika svar. Det kan va ischias för det känns inte som diskbråck. Det är bara att träna så går det över. Har fått utskrivet många olika tabletter men inget hjälpte. Testade citodon som min sambo hade och det funkade. Jag kunde äntligen sova bättre. Så jag sa det till läkaren att jag vill ha citodon så skrev hon ut det. Sen när tabletterna var slut så gick jag dit igen och klagade på att jag har ont då var det en annan läkare som sa att det tyder på att jag har en muskelinflamation djupt inne i rumpmuskeln eller var det heter...så jag fick tid till att få kortisonspruta. När jag väl kommer dit så röntgar dom ländrygg och höfterna där får jag reda på att min lägsta disk har sjunkit ner...att det finns inte mycket mellanrum mellan disk och kota. Så sa dom att jag får gå till sjukgymnast. Att det inte går att fixa på annat sätt. Så jag har ont dagligen..sover dåligt på nätterna utan tabletter. Har gått utan citodon i nån månad men började igen i förrgår för jag orkade inte mer. Jag är grinig och allmänt deprimerad pga smärta. Och man undrar ju om det ska behöva vara såhär resten av livet. Men har du kommit in på vanlig röntgen? MR gör dom ju inte i onödan för att det är så dyrt.

• Anonym (anonym)

Jag har heller inte fått någon magnetröntgen för som läkare säger varför nödvändigtvis ha en bild på ett diskbråck när det inte kommer att göras något ingrepp förrän det blir så stor påverkan  som inkontinens..
    Jag får oxycontin utskrivet sedan 6 månader för detta samt för nervpåverkan i nacken förut har jag ätit tramadol i många år med klen effekt på nervsmärtorna.
    Morfinet fungerar bra så att det bara är en svag molande värk och inte den där värken där man inte kan sitta, stå, ligga eller sova.

Svar på tråden Vill inte börja med Citodon igen men fan, tror det är dax :(