Kan inte köra bil
Man måste ha körkort. Eller måste man det? Om man helt enkelt inte är bra på att köra bil då? Borde man inte låta bli?
Jag tog körkort när jag var 18 och körde sedan utan större problem. "Du måste ha bil pojk!" Har man fått höra hela uppväxten.
Sedan var jag med om en olycka. Vattenplaning. Ingen skadades, ingen större fara och jag fortsatte att köra bil. Man sade att jag måste "fort upp i sadeln" annars kunde jag bli bilrädd.
Jag började fundera på om jag egentligen var lämpad för att köra bil. Har vid tre tillfällen stannat vid ett rödljus, och sedan svängt över och kört på vänster sida av vägen.
Så small det en gång till. Samma visa, stanna vid rödljus, vänta på grönt. Och så när det blev grönt svängde jag vänster men fortsatte på vänster sida av vägen och rakt in i en mötande bli.
Jag måste ju ha nåt fel och bör inte släppas ut bland folk.
Nu har jag knappt kört bil alls på fyra år och får ångest så fort någon tar upp bilkörning och hur viktigt det är. Min sambo kör, men jag kan riktigt se vilket problem det kommer bli i framtiden om vi skaffar barn som ska hämtas och lämnas.
Just nu verkar det fullkomligt orealistiskt att jag skulle skjutsa mina egna eller någon annans barn någonstans.
Ska jag försöka "bli bra på att köra" eller är det bäst för alla att jag lägger ner?