• Charlotte1987

Stickad overall NAME IT-har du den?

Jag gör en vild chansning och frågar här:

Jag undrar om det är någon här som har denna stickade overall från name it?

Den butiken finns inte här så kan inte kolla själv men är jättesugen på att beställa den till min pojke. Det jag undrar är: Är den för tjock att ha under hösten? Och är den stor i storleken? Min pojke är precis 1 år och drar stl 74/80 (80 något stort) i kläder. Och den overallen finns bara till storlek 74-80.

• Svar på tråden Stickad overall NAME IT-har du den?
  • Karpalo

De få plagg jag har från Name It har varit rätt stora i storleken (2xtröjor, 1 par jeans).

• Honungsblomman

Hej!

Vi har precis fått hem en beställning med en del "name it"-kläder; en stickad kofta, två pikétröjor, samt en skjorta.
    Innan jag beställde dessa kläder så googlade jag "name it"-storlekar, och fann att de flesta verkade tycka att dessa kläder var aningen små och smala. Jag beslutade därför att ta en del av beställningen i strl 110-116, samt en del av beställningen i 122-128.
    Min son är strax under 110 cm och strl 110-116 passar honom perfekt! Så jag kan inte riktigt hålla med om att "name it" skulle vara särskilt små i storlekarna.

Här är en av de länkar jag fick fram då jag googlade på "name it"-storlekar: www.familjeliv.se/forum/thread/43437998-hur-ar-name-it-i-storleken

Den tråden är ju fem år gammal, så det kan ju hända att "name it" har sett över sina storlekar sedan dess?

Svar på tråden Stickad overall NAME IT-har du den?