Inlägg från: Jozsan |Visa alla inlägg
  • Jozsan

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Hej på er alla gravida!

Hur känner ni i kroppen just nu? Jag har fått foglossning, kan knappt gå dådet gör så ont och vid minsta ansträngning får jag sammandragningar. Men, nu är det 'bara' tre månader kvar :)
    Hur länge tänker ni arbeta innan bf?

• Jozsan
    Freje skrev 2015-01-30 11:15:40 följande:

Har haft kraftig molvärk några dagar, så jag var till bm och lämnade prov för att kolla att jag inte har någon urinvägsinfektion. I onsdags var värken så jobbig att jag övervägde att ta en Alvedon. Men den lugnade ner sig när jag gick hem från jobbet och vilade. Har märkt att det blir värre när jag anstränger mig. Jag hoppas få svar på proverna idag.

Vecka 29 idag och 84 dagar kvar till BF! Lillan i magen är väldigt aktiv även dagtid numera och rumsterar om mycket. Hon verkar vara mest aktiv i nedre delen av magen, hoppas hon inte redan försöker sig på att hitta ut. :-/

Jag får också molvärk ganska ofta till och med, blir värre då jag lyfter tungt eller anstränger mig. Uvi kan det vara ett symtom på, så bra att du lämnat prov idag:) Jag väntar på mitt provsvar, om det inte är uvi hoppas jag att det kommer avta, för det är inte en behaglig känsla.
  • Jozsan
    Aadomeniqe skrev 2015-01-30 11:46:44 följande:

går med här :) Har bf den 28 April men blir igångsatt den 14 April :) en liten flicka väntar vi

Välkommen, och grattis. Vi har samma bf datum Får jag fråga varför du blir igångsatt tidigare? Hur mår du? :)
  • Jozsan
    LillaSandy skrev 2015-01-30 21:15:09 följande:

Hur känns det då er bebis buffar runt i magen? För mig är det mest buffar och som att den vänder runt lite grann. Men inte lika mycket direkta sparkar. 

Jag känner mest buffar, att bebisen rör sig i magen. Inget uppåt revbenen och inga direkta 'sparkar' bebisen ligger på tvären precis nedanför naveln ca. Är i v.28 nu, ska bli spännande o känna om det kommer förändras längre fram :)
  • Jozsan

Hej på er alla gravida!

Vecka 35 nu och det börjar verkligen kännas att en är gravid:) Magen har tagit rejäl form och är som en stenhård boll mestadels.

Känner ni av trötthet på ett annat vis nu i slutet? Jag är galet trött hela tiden, precis som i början av graviditeten. Har även börjat få flimmer o 'dimmig' syn, någon annan som upplevt detta- jobbigt är det iallafall

ÅH vad jag längtar nu tills bebisen är på utsidan

• Jozsan
    Sommarsnö skrev 2015-03-19 22:08:01 följande:
    Om jag var du skulle jag kolla upp det där med flimmer och dimmig syn. Det kan vara ett tecken på havandeskapsförgiftning.
    Nej men fy, då ska jag verkligen kolla upp det! 
  • Jozsan
    BigMami skrev 2015-03-20 15:34:06 följande:
    Skulle precis skriva det samma. Bra att kolla en gång för mycket!

Har du huvudvärk och/eller ont som ett band upp till i magen? Strax under brösten, typ? Det är också tecken på havandeskapsförgiftning.

Kontakta förlossningen om du är orolig.
    Ska nog ringa förlossningen och höra vad de tycker, för jag har huvudvärk och ont i i övre delen av magen, har dock haft det ett tag och trott det beror på att magen växer och liksom trycks uppåt. Det är ju svårt för en annan att veta så lika bra att kolla en gång för mycket. Tack för att ni svarar!
  • Jozsan
    BigMami skrev 2015-03-20 19:25:31 följande:
    Ja bäst är att ringa! Bra att kolla trycket och urinen också. Det är ju inte säkert att det är något men ändå, man vill ju må så bra det går nu på slutet

Lycka Till!
    Raggsockan skrev 2015-03-20 18:56:31 följande:
    Tycker absolut du ska ringa och kolla, om inte annat kanske bara för att få ta ett blodtryck, och sen slippa oroa dig :)
    Var inne på förlossningen nu ikväll, de tyckte jag skulle komma in för en kontroll. Fick ligga med ctg, ta blodtryck och urinprov- allt OK! 
    Tack för att ni svarade, hade nog inte tänkt tanken om att havandeskapsförgiftning annars.

• Jozsan
    BigMami skrev 2015-03-20 21:34:56 följande:
    Toppen! Vad bra att allt var okej

Sa de vad det kunde bero på annars?
    Nej, de hade ingen aning men bad mig uppsöka en optiker ifall det fortsatte med synen ;)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)